Het is nu wo jun 18, 2025 0:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 20:47 
Trucker

Ik heb een Ford F250 met een 460 engine bwj 1977. Ik heb de indruk dat de motor flink vermogen aan het inleveren is. Nog nooit gereviseerd op zich prima, maar het verbruik is 1 op 2. Ben nu toch langzaam aan het overwegen om er iets aan te gaan doen, ten eerste verbruik proberen te verbeter en meer trek vermogen te ontwikkelen. Ook een olie lekkage moet gerepareerd ( kering) worden en kan alleen als het blok eruit gaat Maar wat kan ik het beste doen. Motor is verder erg betrouwbaar en loopt redelijk netjes. Zou ik een gedeeltelijk revisie moeten doen of helemaal ( al een prijs van 3500,- gekregen ), word hierdoor het verbruik ook minder, met bv 1op 4 zou ik al heel blij zijn.
Ik rij er ieder dag in en daardoor begint het verbruik toch minder leuk te worden met de huidige LPG prijzen.
Of een andere optie zou kunnen zijn dat ik een ander motorblok zou kiezen ( 400 of 351 ) die in de loop der tijd wat gemoderniseerd zijn en daardoor ook wat extra vermogen hebben. Het gaat mij met name om het trekvermogen, je zou het niet zeggen met een 460, maar in de jaren 70 zijn ze volgens mij een beetje tam gehouden qua vermogen.
Of moet ik in de US een goed gebruikt of gereviseerd blok kopen, lijkt me dat ze daar iets goedkoper zijn ?
Ik weet het niet waar ik het beste mee af ben. PPfff lang verhaal ;-)

Pieter

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 21:44 
Nieuw

is een 6 cillinder cummins geen optie?de 12 klepper rijdt zonder computer.rijd een stuk zuiniger en trkt als een beest.
kijk maar s op fummins.com

grtz.dino

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 22:12 
Trucker

éen dikke diesel is natuurlijk leuk maar kan dit wel ivm rdw?

10 GMC Sierra
UCTP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 22:17 
Heavy Trucker

Hoi Pieter :)
Je zou kunnen overwegen om het blok geheel te stripen; op te meten hoe de cilinders ziijn en de zuigerdiameters controleren. Misschien red je het met een set nieuwe veren en kleppen opnieuw inslijpen. Vaak met tamgehouden motoren zijn de lagers gewoon nog goed.

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 07, 2010 0:16 
Trucker

Pieter,

hoeveel Km heeft dat beestje gelopen inmiddels?
Ik heb hier een 77er staan ook met de 460 erin, en ik moet zeggen, dat loopt best hoor, al heeft deze maar iets meer dan 50.000 gelopen, maar toch.
Hij had een klein beetje "tuning" nodig en dat heeft hem wel geholpen om weer lekker te gaan lopen, en waar ze ook gevoelig voor zijn is lekke uitlaat pakkingen, dat levert je ook niet meer vermogen op.
Kortom, als alles weer netjes is dan kom je vaak al een stuk gunstiger uit, maar tussen de 1 op 3 en de 1 op 4 houdt ie echt wel op hoor.... :mrgreen:
Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 07, 2010 16:55 
Trucker

Wat zou een revisie of een gedeeltelijke revisie kosten, en ben dan natuurlijk op zoek naar een goed adres.

gr Pieter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 08, 2010 6:02 
Heavy Trucker

kijk ook eens naar een nieuw turnkey blok
dus helemaal kompleet
begin je helemaal vers en kan je er voorlopig weer tegen
uiteindelijk als je alles gaat optellen ben je op deze manier goedkoper uit dan reviseren

hard werken wordt niet betaald lang werken wel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 08, 2010 18:31 
Trucker

Ik ben wat aan het zoeken geweest en zit met een vraagje, het is me niet helemaal duidelijk. Leranciers van motoren leveren 2 opties aan.
wat is het verschil tussen een short block en long block 460 ?
Zijn er in de US betrouwbare adressen om zoiets te kopen, liefst bij Hans in de buurt .

Pieter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 08, 2010 19:28 
Pro Trucker

Shortblock is alleen onderblok zonder cilinderkoppen, Longblock is incl. cilinderkoppen.
Let wel op dat je bij een short- en/of longblock, ook je waterpomp intake enz. allemaal over moet zetten van je oude blok.
Een turnkeyblock, is compleet en startklaar. (wel eerst even inbouwen natuurlijk :D )

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 10:27 
Nieuw

airstreampieter schreef:
Ik heb een Ford F250 met een 460 engine bwj 1977. Ik heb de indruk dat de motor flink vermogen aan het inleveren is. Nog nooit gereviseerd op zich prima, maar het verbruik is 1 op 2. Ben nu toch langzaam aan het overwegen om er iets aan te gaan doen, ten eerste verbruik proberen te verbeter en meer trek vermogen te ontwikkelen. Ook een olie lekkage moet gerepareerd ( kering) worden en kan alleen als het blok eruit gaat Maar wat kan ik het beste doen. Motor is verder erg betrouwbaar en loopt redelijk netjes. Zou ik een gedeeltelijk revisie moeten doen of helemaal ( al een prijs van 3500,- gekregen ), word hierdoor het verbruik ook minder, met bv 1op 4 zou ik al heel blij zijn.
Ik rij er ieder dag in en daardoor begint het verbruik toch minder leuk te worden met de huidige LPG prijzen.
Of een andere optie zou kunnen zijn dat ik een ander motorblok zou kiezen ( 400 of 351 ) die in de loop der tijd wat gemoderniseerd zijn en daardoor ook wat extra vermogen hebben. Het gaat mij met name om het trekvermogen, je zou het niet zeggen met een 460, maar in de jaren 70 zijn ze volgens mij een beetje tam gehouden qua vermogen.
Of moet ik in de US een goed gebruikt of gereviseerd blok kopen, lijkt me dat ze daar iets goedkoper zijn ?
Ik weet het niet waar ik het beste mee af ben. PPfff lang verhaal ;-)

Pieter

Afbeelding
Hallo Pieter ik persoonlijk zou het blok zelf laten reviseren vraag het eens bij HRW in wageningen :lol: Heb hier goede ervaring mee.Chevy Cor

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 18:59 
Trucker

Als je oude blok altijd goed gelopen heeft, en niet mishandeld geweest is, raad ik je aan om je oude blok te reviseren, dan weet je wat je hebt! en als je dan een goed bedrijf uitzoekt die in overleg met jou de revisie doet, weet je ook wat je krijgt! dat is OOK heel wat waard!

als je n.l. een blok koopt wat door een groot bedrijf gereviseerd is, kun je vanalles tegenkomen. die doen n.l. zoveel mogelijk hun best om in een keer een zo groot mogelijke serie te pakken, om het voor HUN zo goedkoop mogelijk te maken. en om dat te bereiken doen ze wel eens gekke dingen... bijv. een blok in één keer een of twee overmaten tegelijk opboren omdat bij één overmaat de boor een keer vaker verwisseld/afgesteld moet worden, wat weer extra kost.

voor mij is de keus helder! ook al zou het me wat meer kosten.

succes!

Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 19:27 
Trucker

HEB JE DE COMPRESSIE GEMETEN?

WAT IS DE UITSLAG DAARVAN?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 1:03 
Trucker

Overigens, ik had ook een 460 die nog nooit gereviseerd was in de vorige f250, en die trok de klinkers uit de straat. 77er was dat.
En liep 1op 2, 1op1. Wel op benzine dan, maar ik zou hem nooit omruilen voor een kleiner blokje.
Ik zou de boel toch maar laten reviseren indien nodig, zo'n truck hoort gewoon een big block in. 8)

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]