Ik heb een Ford F250 met een 460 engine bwj 1977. Ik heb de indruk dat de motor flink vermogen aan het inleveren is. Nog nooit gereviseerd op zich prima, maar het verbruik is 1 op 2. Ben nu toch langzaam aan het overwegen om er iets aan te gaan doen, ten eerste verbruik proberen te verbeter en meer trek vermogen te ontwikkelen. Ook een olie lekkage moet gerepareerd ( kering) worden en kan alleen als het blok eruit gaat Maar wat kan ik het beste doen. Motor is verder erg betrouwbaar en loopt redelijk netjes. Zou ik een gedeeltelijk revisie moeten doen of helemaal ( al een prijs van 3500,- gekregen ), word hierdoor het verbruik ook minder, met bv 1op 4 zou ik al heel blij zijn.
Ik rij er ieder dag in en daardoor begint het verbruik toch minder leuk te worden met de huidige LPG prijzen.
Of een andere optie zou kunnen zijn dat ik een ander motorblok zou kiezen ( 400 of 351 ) die in de loop der tijd wat gemoderniseerd zijn en daardoor ook wat extra vermogen hebben. Het gaat mij met name om het trekvermogen, je zou het niet zeggen met een 460, maar in de jaren 70 zijn ze volgens mij een beetje tam gehouden qua vermogen.
Of moet ik in de US een goed gebruikt of gereviseerd blok kopen, lijkt me dat ze daar iets goedkoper zijn ?
Ik weet het niet waar ik het beste mee af ben. PPfff lang verhaal

Pieter