Het is nu wo jun 18, 2025 0:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 20:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ik heb een Ford F250 met een 460 engine bwj 1977. Ik heb de indruk dat de motor flink vermogen aan het inleveren is. Nog nooit gereviseerd op zich prima, maar het verbruik is 1 op 2. Ben nu toch langzaam aan het overwegen om er iets aan te gaan doen, ten eerste verbruik proberen te verbeter en meer trek vermogen te ontwikkelen. Ook een olie lekkage moet gerepareerd ( kering) worden en kan alleen als het blok eruit gaat Maar wat kan ik het beste doen. Motor is verder erg betrouwbaar en loopt redelijk netjes. Zou ik een gedeeltelijk revisie moeten doen of helemaal ( al een prijs van 3500,- gekregen ), word hierdoor het verbruik ook minder, met bv 1op 4 zou ik al heel blij zijn.
Ik rij er ieder dag in en daardoor begint het verbruik toch minder leuk te worden met de huidige LPG prijzen.
Of een andere optie zou kunnen zijn dat ik een ander motorblok zou kiezen ( 400 of 351 ) die in de loop der tijd wat gemoderniseerd zijn en daardoor ook wat extra vermogen hebben. Het gaat mij met name om het trekvermogen, je zou het niet zeggen met een 460, maar in de jaren 70 zijn ze volgens mij een beetje tam gehouden qua vermogen.
Of moet ik in de US een goed gebruikt of gereviseerd blok kopen, lijkt me dat ze daar iets goedkoper zijn ?
Ik weet het niet waar ik het beste mee af ben. PPfff lang verhaal ;-)

Pieter

Afbeelding

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 21:44 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do okt 08, 2009 11:02
Berichten: 29
Woonplaats: de purmer
is een 6 cillinder cummins geen optie?de 12 klepper rijdt zonder computer.rijd een stuk zuiniger en trkt als een beest.
kijk maar s op fummins.com



grtz.dino

_________________
real trucks,dont need spark plugs!!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 22:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 16, 2010 22:00
Berichten: 811
Woonplaats: Ulft
éen dikke diesel is natuurlijk leuk maar kan dit wel ivm rdw?

_________________
Erik
99 GMC Sierra 6"lifted
08 Chevrolet Silverado 2500HD LTZ
10 GMC Sierra
UCTP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 22:17 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hoi Pieter :)
Je zou kunnen overwegen om het blok geheel te stripen; op te meten hoe de cilinders ziijn en de zuigerdiameters controleren. Misschien red je het met een set nieuwe veren en kleppen opnieuw inslijpen. Vaak met tamgehouden motoren zijn de lagers gewoon nog goed.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 07, 2010 0:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Pieter,

hoeveel Km heeft dat beestje gelopen inmiddels?
Ik heb hier een 77er staan ook met de 460 erin, en ik moet zeggen, dat loopt best hoor, al heeft deze maar iets meer dan 50.000 gelopen, maar toch.
Hij had een klein beetje "tuning" nodig en dat heeft hem wel geholpen om weer lekker te gaan lopen, en waar ze ook gevoelig voor zijn is lekke uitlaat pakkingen, dat levert je ook niet meer vermogen op.
Kortom, als alles weer netjes is dan kom je vaak al een stuk gunstiger uit, maar tussen de 1 op 3 en de 1 op 4 houdt ie echt wel op hoor.... :mrgreen:
Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 07, 2010 16:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Wat zou een revisie of een gedeeltelijke revisie kosten, en ben dan natuurlijk op zoek naar een goed adres.

gr Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 08, 2010 6:02 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 19:09
Berichten: 1884
Woonplaats: naaldwijk
kijk ook eens naar een nieuw turnkey blok
dus helemaal kompleet
begin je helemaal vers en kan je er voorlopig weer tegen
uiteindelijk als je alles gaat optellen ben je op deze manier goedkoper uit dan reviseren

_________________
FRED


hard werken wordt niet betaald lang werken wel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 08, 2010 18:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ik ben wat aan het zoeken geweest en zit met een vraagje, het is me niet helemaal duidelijk. Leranciers van motoren leveren 2 opties aan.
wat is het verschil tussen een short block en long block 460 ?
Zijn er in de US betrouwbare adressen om zoiets te kopen, liefst bij Hans in de buurt .

Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 08, 2010 19:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Shortblock is alleen onderblok zonder cilinderkoppen, Longblock is incl. cilinderkoppen.
Let wel op dat je bij een short- en/of longblock, ook je waterpomp intake enz. allemaal over moet zetten van je oude blok.
Een turnkeyblock, is compleet en startklaar. (wel eerst even inbouwen natuurlijk :D )

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 10:27 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di feb 15, 2011 1:02
Berichten: 13
airstreampieter schreef:
Ik heb een Ford F250 met een 460 engine bwj 1977. Ik heb de indruk dat de motor flink vermogen aan het inleveren is. Nog nooit gereviseerd op zich prima, maar het verbruik is 1 op 2. Ben nu toch langzaam aan het overwegen om er iets aan te gaan doen, ten eerste verbruik proberen te verbeter en meer trek vermogen te ontwikkelen. Ook een olie lekkage moet gerepareerd ( kering) worden en kan alleen als het blok eruit gaat Maar wat kan ik het beste doen. Motor is verder erg betrouwbaar en loopt redelijk netjes. Zou ik een gedeeltelijk revisie moeten doen of helemaal ( al een prijs van 3500,- gekregen ), word hierdoor het verbruik ook minder, met bv 1op 4 zou ik al heel blij zijn.
Ik rij er ieder dag in en daardoor begint het verbruik toch minder leuk te worden met de huidige LPG prijzen.
Of een andere optie zou kunnen zijn dat ik een ander motorblok zou kiezen ( 400 of 351 ) die in de loop der tijd wat gemoderniseerd zijn en daardoor ook wat extra vermogen hebben. Het gaat mij met name om het trekvermogen, je zou het niet zeggen met een 460, maar in de jaren 70 zijn ze volgens mij een beetje tam gehouden qua vermogen.
Of moet ik in de US een goed gebruikt of gereviseerd blok kopen, lijkt me dat ze daar iets goedkoper zijn ?
Ik weet het niet waar ik het beste mee af ben. PPfff lang verhaal ;-)

Pieter

Afbeelding
Hallo Pieter ik persoonlijk zou het blok zelf laten reviseren vraag het eens bij HRW in wageningen :lol: Heb hier goede ervaring mee.Chevy Cor


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 18:59 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Als je oude blok altijd goed gelopen heeft, en niet mishandeld geweest is, raad ik je aan om je oude blok te reviseren, dan weet je wat je hebt! en als je dan een goed bedrijf uitzoekt die in overleg met jou de revisie doet, weet je ook wat je krijgt! dat is OOK heel wat waard!

als je n.l. een blok koopt wat door een groot bedrijf gereviseerd is, kun je vanalles tegenkomen. die doen n.l. zoveel mogelijk hun best om in een keer een zo groot mogelijke serie te pakken, om het voor HUN zo goedkoop mogelijk te maken. en om dat te bereiken doen ze wel eens gekke dingen... bijv. een blok in één keer een of twee overmaten tegelijk opboren omdat bij één overmaat de boor een keer vaker verwisseld/afgesteld moet worden, wat weer extra kost.

voor mij is de keus helder! ook al zou het me wat meer kosten.

succes!

Bart

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 19:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 09, 2010 23:46
Berichten: 489
Woonplaats: Helmond
HEB JE DE COMPRESSIE GEMETEN?

WAT IS DE UITSLAG DAARVAN?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 1:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 0:34
Berichten: 458
Overigens, ik had ook een 460 die nog nooit gereviseerd was in de vorige f250, en die trok de klinkers uit de straat. 77er was dat.
En liep 1op 2, 1op1. Wel op benzine dan, maar ik zou hem nooit omruilen voor een kleiner blokje.
Ik zou de boel toch maar laten reviseren indien nodig, zo'n truck hoort gewoon een big block in. 8)

_________________
Tim

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling