Het is nu wo jun 25, 2025 22:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Pickups Wist Je Dat?
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 7:55 
Trucker

Het is natuurlijk zo hoe meer de maten van de nieuwe wielen/banden afwijken van de originele de KM teller afwijkt.

Mijn vraag is hoeveel neemt het brandstof gebruik toe/af bij het monteren van grotere of kleinere maat banden dan bij de originele banden, hebben jullie daar gegevens van en dan natuurlijk ook gemeten in echte KM's met gebruik van een GPS.

Mijn ervaring is dat ook de KM teller meestal niet klopt bij de origineel van de fabriek af gemonteerde wielen. Bij mijn auto heb ik een verschil van 10 % dus 120 km is 132 km, het brandstof verbruik weet ik niet want bij mijn auto zijn direct de 37/13.5/22 wielen gemonteerd deze staan dan ook vermeld op het kentekenbewijs dus gekeurd en al.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Kor

2008 Ford F350 regularcab 6" lifted Toyo Open Country MT Tire 37 / 13.50 / R22 LT

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 16:10 
Super Trucker

En weet je dat een usa pickup meer brandstof gebruikt van een Smartje :( flauw he en onbelangrijk

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 17:53 
Super Trucker

T-Bob schreef:
En weet je dat een usa pickup meer brandstof gebruikt van een Smartje :( flauw he en onbelangrijk

En ik kan het weten want mijn smartje rijd 1 op 17.5 :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 18:49 
Trucker

als dit nu de reactie's zijn op dit forum dan kan ik mij maar beter stil houden.

Kor

2008 Ford F350 regularcab 6" lifted Toyo Open Country MT Tire 37 / 13.50 / R22 LT

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 19:24 
Pro Trucker

kockyboy schreef:
als dit nu de reactie's zijn op dit forum dan kan ik mij maar beter stil houden.

ik denk da het verbruik afneemt ???? het loopt nu lichter, als met kleinere wielen .... denk ik
ik reed eerst ongeveer 210mijl met 85liter,nu 230mijl met 85 liter, maar er klopt geen ene reet meer van, een ding weet ik wel , hij trekt wel harder, merk duidelijk verschil met inhalen, nog net geen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: srt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 19:44 
Trucker

Hallo Bennyke,

Wat je zegt klinkt logies, maar om een groter wiel op gang te krijgen is daar wel meer kracht voor nodig, dus meer energie

Kor

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 20:37 
Trucker

kockyboy schreef:
Het is natuurlijk zo hoe meer de maten van de nieuwe wielen/banden afwijken van de originele de KM teller afwijkt.

Mijn vraag is hoeveel neemt het brandstof gebruik toe/af bij het monteren van grotere of kleinere maat banden dan bij de originele banden, hebben jullie daar gegevens van en dan natuurlijk ook gemeten in echte KM's met gebruik van een GPS.

Mijn ervaring is dat ook de KM teller meestal niet klopt bij de origineel van de fabriek af gemonteerde wielen. Bij mijn auto heb ik een verschil van 10 % dus 120 km is 132 km, het brandstof verbruik weet ik niet want bij mijn auto zijn direct de 37/13.5/22 wielen gemonteerd deze staan dan ook vermeld op het kentekenbewijs dus gekeurd en al.

Ik heb er de 275-60-20 erop liggen en 120 is volgens de gps ook echt 120. Ik heb geen afwijking, zijn overigens 4 nieuwe banden.

Wil als winterbanden een iets platter band erop liggen en heb begrepen dat 126 op de teller daadwerkelijk 120 is dus dat valt wel mee.

grtz

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 21:14 
Pro Trucker

kockyboy schreef:
Hallo Bennyke,

Wat je zegt klinkt logies, maar om een groter wiel op gang te krijgen is daar wel meer kracht voor nodig, dus meer energie

klopt maar bij constante snelheid 120km is het toerental 1800,was eerst een tikkeltje over de 2000
dus minder constante energie alleen meer aanvangsenergie,,,,,, wa ben ik eigenlijk allemaal aan het zevere :ro :roll: ll: het rijd gewoon :mrgreen: super en het comfort ligt (nog)hoger, het glijdt als een Rollsje :mrgreen: :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 21:18 
Heavy Trucker

bennyke schreef:
kockyboy schreef:
Hallo Bennyke,

klopt maar bij constante snelheid 120km is het toerental 1800,was eerst een tikkeltje over de 2000
dus minder constante energie alleen meer aanvangsenergie,,,,,, wa ben ik eigenlijk allemaal aan het zevere :ro :roll: ll: het rijd gewoon :mrgreen: super en het comfort ligt (nog)hoger, het glijdt als een Rollsje :mrgreen: :wink:

Heel verstandig Bennyke ...zo gaat die fordmotor ietsje langer mee :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

dodge DAYTONA GoManGo 2005

Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 21:23 
Pro Trucker

delange schreef:
bennyke schreef:
kockyboy schreef:
Hallo Bennyke,

Heel verstandig Bennyke ...zo gaat die fordmotor ietsje langer mee :mrgreen: :mrgreen:[ :mrgreen: :mrgreen: /quote]

ik rij meestal 150/160km/pu bijna 40000 :mrgreen: per jaar ,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 06, 2010 23:58 
Heavy Trucker

elmo schreef:
kockyboy schreef:

Ik heb er de 275-60-20 erop liggen en 120 is volgens de gps ook echt 120. Ik heb geen afwijking, zijn overigens 4 nieuwe banden.

Wil als winterbanden een iets platter band erop liggen en heb begrepen dat 126 op de teller daadwerkelijk 120 is dus dat valt wel mee.

grtz

Ik heb er nu ook 275/60/20 onder liggen en fabriek af lagen er 17 " velgen eronder en mijn teller wijkt 5 km/u af: 120 op de teller is in werkelijkheid (op gps ) 125

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 21:57 
Trucker

weer wat punten aangevuld zie de eerste pagina.

grtz,

Elmo

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 23:07 
Pro Trucker

als je fenderflares van het merk XENON koopt............ dat die niet echt passen,(dit was ook de enige die ze voor een flairside kon leveren) dat er wel degelijk een vakman voor aan te pas moet komen, en niet volgens de beschrijving
30 minutes click and go :roll: ????? ja een hele dag aan zitte klote, voordat het er een beetje fatsoenlijk opzat :twisted: :twisted:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 18:43 
Heavy Trucker

DUSSSSSSS Wist je Dat:

DODGE
- de airco aanstaat op de stand blower voorruit en voorruit voeten.
- bij de rolknop voor de interieurverlichting een stand heeft dat altijd je verlichting brand ook na afsluiten.
- spullen nodig heeft uit USA via USA2NED een goed kanaal heeft
- er een gasveer verkrijgbaar is voor je achterklep http://www.ezdown.com
- model jaar 2005 heeft 1.5 din en vanaf model jaar 2006 dubbel din.
- Multi-Displacement System (MDS) zorgt voor het uitschakelen van 4 cilinders in het kader van brandstof besparing.
- als je problemen met je ruitwissers hebt hier ff kan kijken viewtopic.php?f=3&t=773&hilit=ruitenwissers
- dat bij een dodge in park (p) de bak geen smeering krijgt (pomp gaat niet rond)
- dat bij een dodge de lampen automatisch uit gaan als je die vergeet . ( walking home lights ) en dat dit niet geld voor het oude type
- Dodge Ram 1500 heeft standaard steek is het 5x5,5 in inch of 5x139,7 in cm
- Als je richtingaanwijzer aanzet en een scherp bocht maakt en je richting aanwijzer niet terug laat schieten, dan krijg je een ping-ping geluid tot je de richtingaanwijzer uit doet.
- hier kun je details per bouwjaar vinden: http://www.dodge.com/bodybuilder/year.pdf
- je een dubbel din in een 2006 zo kan inbouwen: viewtopic.php?f=25&t=8915
- Een zwarte Bee sneller is dan zo'n gele
- wanneer het reservoir van de ruitesproeiers bijna leeg is je een melding krijgt onder je kilometer teller "low wash"

FORD
- als je de twee rechtse knopjes bij een Ford keylock indrukt , de auto dan afsluit
- informatie over motorspecificaties je hier kan kijken: viewtopic.php?f=12&t=9122

ALGEMEEN
- Dat dit Forum er ook is voor Hele simpele vragen
- dat als je er lpg inlegt je de hele motor naar de gvd rijd
- dat gas geen kwaad kan voor je blok ,als je maar normaal rijd . en veel goedkoper is , als je te minsten klm maakt .
- dat een pickup rijden best wel verslavend is,eens een amerikaan ......... altijd een amerikaan
- als ik 100 liter gastank 55 euro kwijt ben en 100 liter benzine 150 euro
- als je meer wil weten over poestmachine je hier kan kijken viewtopic.php?f=18&t=8180
- Als je de steek wil weten van velgen je hier kan kijken. viewtopic.php?f=2&t=8469
- Wist je dat: Als je forum kleding wil bestellen kan dat hier
- als je de bak wil coaten je bij Bennyke bij het goede adres bent. viewtopic.php?f=13&t=8387&hilit=+spuiten. Richtprijs als je zelf mee helpt rond 250-300 prijs wijzigigen en grote bak voorbehouden

Laatst bijgewerkt door Jangel op vr dec 24, 2010 19:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 18:57 
Super Trucker

En als je 1000 post heb je Heavy Trucker bent :wink:
en 2500 post Pro Trucker :lol:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]