Het is nu vr jun 20, 2025 1:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 10:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
dutchtbi88 schreef:
Helaas, de mijne rijdt al 135000 km alleen op benzine, dus kan niets zeggen over de invloed van gas. Ik weet wel dat de eerste generaties ( de mijne ook) nogal vaak bij koude start even heel ruw ( bijna dieselachtig) kunnen lopen. Schijnt iets te maken te hebben met te nauwe olie kanaaltjes. Na een meter of 50 rijden is het weg. Is ook verder niet schadelijk, de mijne doet het al 40000 km en gebruikt verder geen druppel olie o.i.d.

Er staat er nu een van de jaren die je zoekt op marktplaats met ( volgens de advertentie) pas 1000 km erop. Dan kan je voorlopig de eerste 100000 km vooruit. :D


De tik die je hoort noemen ze Piston Slap ( google maar eens zijn gigantisch veel info over). Het kan inderdaad niet veel kwaad. Chevrolet is ermee bezig geweest om de 2e en 3e generatie op te lossen. Maar het schijnt dat de blokken er nog tonnen mee lopen. Dus het zo nu en dan eens vervangen van onderdelen was goedkoper dan het hele onderzoeks process. En het geluid is inderdaad alleen bij koude motor. Maar dat hebben alle vortec's zelfs de nieuwere blokken. De mijne Vortec 6.0L van de laatste generatie heeft het ook als het koud is. Ook kan het liggen aan de kwaliteit benzine als het otcaan iets schommelt enzo.

Wat ik mij heb laten vertellen is dat je bij ongeveer 60.000km een revisie kunt verwachten als je niet met een valve care systeem rijd. De kosten van een revisie zullen tussen de 3000 tot 4000 euro liggen. Maar als je het behoorlijk gek maakt kun je natuurlijk ook bij 20.000km al aan de beurt zijn ;)
Versnellings bak kan volgens mij wel kapot gaan doordat hij meer te voorduren krijgt. De druk( engine load) in de motor is anders waardoor de automaat anders gaat schakelen. Ik heb zelf een zelf lerende 6-bak alleen weet ik niet hoe het met oudere chevy's zit. Maar dit is meer een veronderstelling van mij :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 16, 2010 22:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 11:19
Berichten: 161
Woonplaats: leuven
de oudere 5.7 motors rijden soms zelfs beter op gas dan op naft ne maat van mij heeft er zelfs 700000 km mee gedaan :!: ze hebben zelfs geen kopsmering nodig


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 29, 2010 20:46 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do jan 08, 2009 23:36
Berichten: 61
Hallo,

Ik heb zelf een chevy silverado met 68500 km op de teller. Heb de wagen gekocht als ie op 35000 km stond. Had al een prins lpi installatie met kopsmering. Nu vrijdag doe ik deze wagen naar de garage omdat die bibbert bij stationair draaien, moet zelf tussengas geven anders draait die niet normaal. Zowel op gas als op benzine.
Eerst dacht ik dat het de bougies of kabels waren. Maar bij danny cars in houthalen waar de wagen op service gaat, melden ze mij dat dit niet het probleem was. Dus motor open doen, waarschijnlijk kleppen zei die man omdat ik teveel op gas zou rijden. Nu heb ik in dit forum gelezen dat de motor van die autos toch gebouwd zijn om op loodvrije benzine te rijden en de omschakeling naar gas geen enkel probleem zou zijn.
Ook doe ik regelmatig de speciale olie voor de kleppen erin, weliswaar loopt er maar 1 slangetje naar de verdeler, dus niet naar elke cilinder zoals het eigenlijk zou moeten.

Graag jullie mening hierover.

Groeten,

_________________
[url]http://img41.imageshack.us/img41/5972/afb0084.jpg[/img]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 7:03 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik heb me laten vertellen dat normaal gesproken tussen de 150.000 en de 200.000 km
op lpg zonder problemen, makkelijk moet kunnen.
Dat na zo'n kleine 70.000km de kleppen eruit liggen is wel wat snel.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 19:06 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
hemiram schreef:
bennyke schreef:
ik ken diverse mensen met een pickup en een avalanche die veeeeel meer dan een ton hebben gereden zonder problemen op gas , maar ze habben er ook een flash-lube opzitten, en niet te zuinig af laten stellen, scheelt ook al , ik weet wel als ik weer eens een andere pickup koop , komt er weer een Landi systeem in, en het licht er ook veel aan , hoe er mee gereden word, ??




het gaat vooral over de eerste vortec's . de avalanche koppen hebben inderdaad geen problemen met gas :!:


bij de buren (motor revisie bedrijf) hebben ze net de 2de avalanche binnen met ingeslagen kleppen door gas .......

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 19:39 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
h.o dually schreef:
hemiram schreef:
bennyke schreef:
ik ken diverse mensen met een pickup en een avalanche die veeeeel meer dan een ton hebben gereden zonder problemen op gas , maar ze habben er ook een flash-lube opzitten, en niet te zuinig af laten stellen, scheelt ook al , ik weet wel als ik weer eens een andere pickup koop , komt er weer een Landi systeem in, en het licht er ook veel aan , hoe er mee gereden word, ??




het gaat vooral over de eerste vortec's . de avalanche koppen hebben inderdaad geen problemen met gas :!:


bij de buren (motor revisie bedrijf) hebben ze net de 2de avalanche binnen met ingeslagen kleppen door gas .......






als je maar lom genoeg bent ,dan gaat alles kapot :!: :!: :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 20:35 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do jan 08, 2009 23:36
Berichten: 61
Ben net terug van garage, kleppen volledig ingesleten en cilinderkoppen moeten vervangen worden
bougies waren blauw ipv bruin, een te arm mengsel is de oorzaak hiervan zeiden ze mij.

Dit is de eerste wagen waar ik zo snel kosten aan heb, hiervoor met eentje 285000 km gereden zonder een enkele euro kosten. Dus dit valt wel tegen, dus die man die 700.000 km kan rijden zonder problemen wel wel.

Met een vrachtwgen kon ik ook 1500.000 km rijden zonder kosten.

Dus als iemand weet wat de oorzaak is, zou ik het graag horen dan kunnen we hier ook een oplossing voor zoeken

groeten

_________________
[url]http://img41.imageshack.us/img41/5972/afb0084.jpg[/img]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 21:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Bij mijn gasinstallatie zit er voor de moment ook het systeem op waar de valve care olie mee ingespoten wordt samen met de gas. De gasboer had me verteld dat het zou kunnen door het aanzuigeffect van de achterste kleppen hierdoor de meeste olie aanzuigen en de voorste dus minder zouden krijgen.

Als ik binnen moet op 25000 km, ga ik het nieuwe systeem laten plaatsen, waardoor iedere klep rechtstreeks zijn olie krijgt ingespoten per injecteur en dus een veel betere smering krijgt :P
Kost een € 100 excl BTW dus daar moet je het niet voor laten zeg ik dan 8)

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 04, 2010 21:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
ik zeg maaar zo :gas is om op te koken


Real trucks have no spark plugs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 04, 2010 21:30 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
biglion schreef:
ik zeg maaar zo :gas is om op te koken


Real trucks have no spark plugs



en benzine gebruiken wij om te ontvetten

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 16:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 16:50
Berichten: 391
Woonplaats: Urgens tussen Eind en Hoven
en benzine gebruiken wij om te ontvetten hahaha goeie alex die mot ik onthouden

_________________
Chevrolets / GMC 1990,1962, 1957, 1956
http://www.cruizinangels.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 18:39 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
alex2 schreef:
biglion schreef:
ik zeg maaar zo :gas is om op te koken


Real trucks have no spark plugs



en benzine gebruiken wij om te ontvetten


zo is maar net alex :D



een te arm mengsel kan zeker de oorzaak zijn van je probleem , gas smeert nauwelijks maar koelt wel :!: :!: :!: :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 20:11 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do jan 08, 2009 23:36
Berichten: 61
Hey Protrucker,

ja gas koelt inderdaad maar heb de wagen occassie gekocht en liep fijn dus had ik geen behoefte om dit te laten nakijken.

Als de nieuwe koppen erop staan ga ik wel effe laten controleren.

Iemand zei me daarstraks dat ik beter op benzine zou rijden als ik er een aanhanger achterhang, dan heb je dat probleem al niet

koelen, ja maar ik hou het dash goed in de gaten en kan niet zeggen dat de temperatuur opliep tijdens gebruik van vermogen.

raar maar waar.
Maar had toch graag een oplossing voor in de toekomst.

_________________
[url]http://img41.imageshack.us/img41/5972/afb0084.jpg[/img]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 22:23 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Hanschevy schreef:
Hey Protrucker,

ja gas koelt inderdaad maar heb de wagen occassie gekocht en liep fijn dus had ik geen behoefte om dit te laten nakijken.

Als de nieuwe koppen erop staan ga ik wel effe laten controleren.

Iemand zei me daarstraks dat ik beter op benzine zou rijden als ik er een aanhanger achterhang, dan heb je dat probleem al niet

koelen, ja maar ik hou het dash goed in de gaten en kan niet zeggen dat de temperatuur opliep tijdens gebruik van vermogen.

raar maar waar.
Maar had toch graag een oplossing voor in de toekomst.


Er komen nu toch klepzittingen in welke geschikt zijn voor LPG dus het probleem is daarmee opgelost zou ik denken.
Wat voor klepsmeersysteem zit er op, met pomp of op vacuum ?

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2010 20:22 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do jan 08, 2009 23:36
Berichten: 61
Ik hoop het dat er nu klepzittingen opkomen die voor gas geschikt zijn. De koppen komen uit de usa, dus vrees een beetje dat deze aan gas zullen aangepast zijn.

Er staat een smering op maar op vacuum. Heb ondertussen vernomen dat je er eentje kan opzetten die elke cilinder de smering geeft, als hij gemaakt is, ga ik langs de gasman en de wagen eens laten nakijken. Eventueel smering vervangen.

en misschien meer op benzine rijden.

_________________
[url]http://img41.imageshack.us/img41/5972/afb0084.jpg[/img]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling