Ik zou niet zondermeer akkoord gaan met de gestelde dagwaarde, kijk eens goed rond op internet wat de huidige handels waarde van jouw auto is.
Kort gezegd, kan jij voor €5000,00 een vergelijkbare auto kopen van het zelfde bouwjaar/kilometerstand/opties enz.
Het gaat de verzekering erom dat ze zo min mogelijk gaan uitbetalen, dus zo laag mogelijke dagwaarde en zo veel mogelijk voor de restanten.
Verbaas je overigens niet wat zo'n handelaar nog voor jouw (schade) auto wil geven. Vaak worden en bedragen betaald die wij niet begrijpen.
Het kan dus zomaar dat er een handelaar komt die voor jouw auto €3500,00 wil betalen. Als die handelaar namelijk zo'n zelfde auto heeft staan met achterschade
en dus alle onderdelen al heeft, zijn de reparatie kosten voor hem zeer laag.
Bij een dagwaarde van €5000,00 zou er na aftrek van €3500,00 dus maar €1500,00 overblijven voor jou om te repareren.
En bij overdracht van de auto aan de verzekering krijg je €5000,00 , waar jij vervolgens waarschijnlijk geen andere voor kan kopen

Dus reken jezelf niet te snel rijk, want dat doet de verzekering wel voor jou
Ik heb het deze week zelf nog bij de hand gehad met een oudere auto, expert riep eerst €1750,00 en daar was ik het niet mee eens omdat mijn auto in goede staat verkeerde.
Ik had vergelijkbare auto's op internet gezien voor prijzen tussen de €1900,00 en de €6000,00 , omdat ik zei dat ik desnoods een contra expert zou inschakelen
Kreeg ik uiteindelijk na een week mijn poot stijfhouden en zeuren €2300,00 uitgekeerd. (wat ook een reëel bedrag was)
Kort gezegd, goed om je heen kijken wat jouw auto werkelijk waard is en niet meteen akkoord gaan met de expert/verzekering.
Ik spreek (helaas) uit ervaring.