Het is nu ma jun 16, 2025 19:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 14:07 
Zondag wil ik de remschijven (en blokken) gaan vervangen van m'n truck.
Weet iemand wat de grootte is van de dop die ik nodig heb om de naven los te halen?
(deze zit vast niet in m'n dopsleutelsetje :lol: dus die zal ik gaan moeten kopen)
Alle andere tips zijn ook welkom.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 14:37 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Weet niet hoe het bij de chevy zit maar volgens mij hoef alleen je wiel en remklauw eraf .
De naaf hoef er niet af.
Schijf zit met een klein schroefje of klipje geborgd meestal.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 15:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Bij de Chevy van Kotey, is het waarschijnlijk een schijf compleet met naaf.
De maat van de moer weet ik helaas ook niet uit mijn hoofd.
Anders zit het zoals Axxel zegt, gewoon met een klein borg schroefje tussen twee wielbouten in.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 18:39 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
schijf en naaf is uit 1 stuk. De moer zit niet erg vast want hiermee stel je ook de lagerspeling af. Je kan hem met een waterpomptang losdraaien. Ik zou er ook meteen een nieuw setje lagers bij nemen. In de schijven zitten namelijk al de buitenste lagerschalen geperst. Om hier gebruikte lagers in te laten lopen is jammer. Zorg dat je ook nieuwe keerringen hebt en een paar splitpennen (voor het geval dat de oude pennen breken).
Ik heb al een keer nieuwe schijven binnen 1 dag naar de klote geholpen door ze niet netjes in te remmen. 2e keer wel ingeremd en de eerste 500km niet de voet op de rem houden bij de stoplichten.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 9:07 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 19:09
Berichten: 1884
Woonplaats: naaldwijk
kotey trek eerst eens je wiel eraf
als je een 4x4 hebt hoef je de naaf niet los te halen remklauw eraf en je hebt de remschijf in handen zat bij mij ook zo ik had het in en half uurtje geregeld je hebt het meeste werk aan het opkrikken en je wielen de- en monteren
of heb je de nieuwe schijven al in huis

_________________
FRED


hard werken wordt niet betaald lang werken wel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 9:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
als het een 4x4 is zou het toch een K1500 zijn ?

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 15:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
alex2 schreef:
als het een 4x4 is zou het toch een K1500 zijn ?


Inderdaad C1500 = 2WD en een K1500 = 4WD

@FRED, Topic titel verraad al om wat voor chevy het gaat :D :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 21:28 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 19:09
Berichten: 1884
Woonplaats: naaldwijk
ach ja weer niet goed op zitten letten
kan gebeuren toch

_________________
FRED


hard werken wordt niet betaald lang werken wel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 16:19 
Thanks allemaal voor het advies en de tips.
Omdat ik de "breng me op de hoogte als er reacties zijn" optie niet had aangevinkt zag ik alles gisteren pas.

Ik had inderdaad geen lagers en keerringen bij de set gekregen.
(ben eigenlijk toch wel van mening dat een stukje service/ voorlichting prettig is als je voor bijna 500 euro aan spullen koopt bij de onderdelenboer.
Toch maar even gebeld met Willem (Lopik)
"Lagers hoef je niet te vervangen, echt niet".
Over een keerring heeft ie het niet eens gehad.
Nu zitten er dus de oude lagers in en de oude keerringen.

Ben nog niet helemaal happy met het "meedenken" als je hulp nodig hebt van een USA garage, bij de een moet je de auto echt ALTIJD langsbrengen zodat ze uren kunnen schrijven, bij de ander schijnen zaken als pakkingen en nieuwe lagers niet te hoeven en is er dus weer een hele makkelijke kijk op zaken, bijna laks.

Nogmaals bedankt voor het mee en vooruit denken hier. :hello1: :notworthy:


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 16:47 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Lagers en keerringen vervangen is ook geen moeten, maar als de boel toch open ligt en je weet totaal niet hoelang ze er al inzitten
is het misschien toch verstandig om ze meteen te vervangen. En een keerring knapt er niet echt van op, als je die er uit haalt en er weer inzet.
Dan niet straks een topic openen met, Shit nu zijn ineens mijn keerringen en voorwiel lagers kapot :D :D

Voorwat dat meedenken betreft, misschien moet je even vooraf zeggen dat je iets nog nooit gedaan hebt en/of onbekent bent met jouw merk/type auto.
Dan kan de leverancier en/of garage hier op inspelen en iets meer info geven, dit kan hij namelijk niet aan jouw glimlach zien.
Als iemand losse onderdelen besteld of komt halen, gaan ze er bijna altijd van uit dat jij weet wat je doet.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 17:36 
Big Alf schreef:
Voorwat dat meedenken betreft, misschien moet je even vooraf zeggen dat je iets nog nooit gedaan hebt en/of onbekent bent met jouw merk/type auto.
Dan kan de leverancier en/of garage hier op inspelen en iets meer info geven, dit kan hij namelijk niet aan jouw glimlach zien.
Als iemand losse onderdelen besteld of komt halen, gaan ze er bijna altijd van uit dat jij weet wat je doet.



Laat ik dat nu zelf ook ingezien hebben en dus inderdaad duidelijk aangegeven hebben dat ik helemaal nieuw ben mbt het sleutelen aan USA cars.
Ik klaag niet zomaar hoor. :wink:


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 01, 2010 18:12 
Dit topic mag dicht/ weg.

Ook hier bedankt voor alle hulp/ adviezen en tips.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 01, 2010 19:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Is het karwei geslaagd?

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 01, 2010 21:13 
Jazeker, remt weer als... een remmende auto. :mrgreen:


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling