Het is nu za jun 21, 2025 20:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Garagedeur opener
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2009 16:51 
Super Trucker

Weer vandaag eens rondgebeld knopjes van de garagedeuropener in de Dodge komen van homelink,
op de site van homelink.com staan de partners van de motoren van de garagedeur.
Mijn garagedeur motor is van Sommer, dus sommer duitsland bellen en de meneer van de buitendienst gebeld
hij vertelde autozenders zenden uit op 40 mhz. en kan toch omgebouwd worden funkempfanger modul plaatsen en extra afstandbediening erbij nemen kon hij afsturen zonder inbouwen € 120.-
Ik kon ook op ebay kijken was het goedkoper vertelde hij,
Misschien zitten hier op het forum wel techneuten bij wat er meer van weten.

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Garagedeur opener
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2009 17:34 
Super Trucker

Module moet op motor garage.

Ik heb alweer net gebeld mijn zwager doet poorten plaatsen na de tijd, heeft zijn leverancier gebeld komt mijn poortmotor ook vanaf had misschien nog een module liggen van 40 mhz.

moet geduld hebben alleen dat heb ik niet. :bom:

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2009 22:49 
Trucker

moet ze nog eens een keer bestellen, maar ik ga voor deze:

Flash2pass

Zet ik dan ook gelijk op de motor. Gewoon met met grootlicht seinen en je pport of garagedeur gaat open of dicht. Staan ook wle op ebay

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 23:25 
Trucker

T-Bob schreef:
Module moet op motor garage.

Ik heb alweer net gebeld mijn zwager doet poorten plaatsen na de tijd, heeft zijn leverancier gebeld komt mijn poortmotor ook vanaf had misschien nog een module liggen van 40 mhz.

moet geduld hebben alleen dat heb ik niet. :bom:

Ik heb me nog niet heel diep in de US/Canada homelink systemen ingelezen maar zover ik weet heeft US versie van de HomeLink een frequentie bereik van 288 and 399 MHz waarbij de nieuwere HomeLink systemen (zoals in de 2008/2009 dodge tussen de 233 en 433 MHz kunnen leren en versturen).

In NL wordt in 433Mhz en 866Mhz range gewerkt. Zenders rond de 40Mhz kom je bijna niet meer tegen. Aangezien de 433MHz nogal druk bevolkt is (klikaanklikuit, wireless weerstations etc etc etc) wordt er zodra stabiele werking gewenst is meer en meer de 866MHz band gebruikt.

De universele HomeLink zender in de 2009 dodge ondersteund zelfs KEELOQ Rolling codes beveiligde afstands bediening systemen. Zo secure hoeft het voor mij niet. Maar ik ga niet voor 35 euro bij de gamma een 433MHz klikaanklikuit Gordijn/zonwering ontvanger kopen met maar 255 unieke instelbare codes. (zet de buurman zijn schemerlampje aan gaat als je pech hebt je garage deur open....)

Ik ga zelf op http://www.conrad.nl een 433 MHz radiografische zender-/ontvanger bestellen (zoeken op artikel "190904 - 89"). Mocht dat niet werken dan ga ik via ebay aan de slag om bijvoorbeeld een universele garagedeur receiver kit in de 390MHz band te kopen(op ebay.com zoeken op bijvoorbeeld "homelink receiver").

PS letop de nieuwere Europese homelink ondersteund wel de 866MHz band. Zorg dus dat je een US/Canada versie receiver koopt en geen europa homelink spullen.

Gr Jeroen

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 15:20 
Super Trucker

A ha nu hebben we een techneut waanneer is jou dodge er, dat je dat gaat uitproberen.

kun je het ons vertelen of het werkt en hoe je het moet aansluiten, want hier zitten veel jongens bij met die knopjes in hun Dodge wat niet werken.

Heeft die stinkende duitser me weer wat wijs gemaakt met, zet er een funkempfanger op van 40 mhz.

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 12:08 
Trucker

T-Bob schreef:
A ha nu hebben we een techneut waanneer is jou dodge er, dat je dat gaat uitproberen.

kun je het ons vertelen of het werkt en hoe je het moet aansluiten, want hier zitten veel jongens bij met die knopjes in hun Dodge wat niet werken.

Heeft die stinkende duitser me weer wat wijs gemaakt met, zet er een funkempfanger op van 40 mhz.

Heb de onderdelen reeds besteld :D . Zal morgen eens gaan bellen waar de auto is kwa lever traject, zou eind deze week begin volgende week in NL moeten zijn en rechtstreeks bij Poels worden gedropt voor de LPG inbouw.

Ervaringen zal ik zeker delen alleen even duimen dat het met gangbare onderdelen kan.

PS 433MHz gaat niet werken voor model 2006 en ouder. 2007 is afhankelijk van de uitvoering, maar 2008/2009 zouden moeten werken.

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2009 23:44 
Trucker

T-Bob schreef:

Heb vandaag tijdens het foto's maken even getest of de homelink in de 2009 Dodge de afstandbediening wilde inleren. Werkte prima, binnen 3 seconden “CHANNEL 1 TRAINED” melding in het EVIC display.

Ben zelf overtuigt dat het gaat werken en ga de ontvanger dit weekeind alvast aansluiten op mijn garagedeur. De ontvangen is vanuit de fabriek al correct ingesteld zodat na het indrukken van de afstandsbediening tijdelijk relais1 wordt bedient, dus het is een kwestie van een 12 volt voeding erop aansluiten (aftappen van garagedeur opener of via een losse universele voedings adapter) en relais1 van de ontvanger aansluiten op de kabels die naar de handmatige deur bediening knoppen gaan (door deze er gewoon parallel bij te schroeven).
Kan waarschijnlijk 1 mei pas echt in praktijk testen of het werkt. Alhoewel ik niet weet of ik die dag wel toekom aan parkeren :D

Letop, voor de 2006 en oudere Dodge modellen gaat dit dus niet werken omdat deze niet boven de 399MHz kunnen zender/ontvangen. Maar dit kunnen we natuurlijk altijd een keer in praktijk testen bij iemand die zijn garage deur heeft omgebouwd. Echter is het zeker mogelijk om de oudere knopjes tot leven te wekken door in Amerika een universele garagedeur zender/ontvanger set te bestellen (via ebay bijvoorbeeld), zolang deze US Homelink compatible zijn en bedoelt voor de amerikaanse markt zou het prima moeten werken. Deze zijn echter meestal met een 110volt voeding/stekker uitgerust. Het is voor de meeste mensen handig om ergens een 220/110 convertor te bestellen (20 watt vermogen is al ruim voldoende) zodat de ontvanger rechtstreeks bij ons in een stopcontact kan.

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 18, 2009 11:16 
Super Trucker

Heb vandaag tijdens het foto's maken even getest of de homelink in de 2009 Dodge de afstandbediening wilde inleren. Werkte prima, binnen 3 seconden “CHANNEL 1 TRAINED” melding in het EVIC display.

ik had bij mijn zwager een printplaatje(ontvanger) met afstandbediening besteld.

ik heb net de afstandbediening ook laten inleren kreeg ook de melding -CHANNEL 1 TRAINED- moet even wachten
tot mijn zwager tijd heeft en komt voor het printplaatje in te bouwen en aan te sluiten ben benieuwd of het werkt.

groetjes

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 18, 2009 21:35 
Trucker

dodgevipertrucks schreef:
Klinkt goed boys.. Mooi dat er voor jullie trucks een oplossing is..
Zal voor mijn ouwe 2005 dan wel niks worden :crybaby: :crybaby:
Dan blijft de losse afstandbediening van mn garage deur maar op de middenconsole leggen :wink:

Elwin voor jou zit er niets anders op dan in Amerika een 390MHz kitje te bestellen bijvoorbeeld via ebay.com item nummer "190300692953" (zender) en "200280965398", is iets van $65,45 excl verzend kosten.

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 22:04 
Trucker

Zolang je garagedeur opener voorzien is van een losse bedien knop of de mogelijkheid heeft om er een aan te sluiten is het geen probleem. Dan kun je de nieuwe afstandsbediening er zelfs gewoon bij aansluiten terwijl de oude blijft functioneren.

Wat is het merk/type van je garagedeur opener? Dan kijk ik even of ik er een schema van kan vinden.

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 13:24 
Super Trucker

Hoi Jeroen de printplaatontvanger wat we besteld hadden van de Sommersprint garagemotor krijgt geen signaal van de auto ben bij de verkoper gegaan van de garagepoorten kreeg ook geen kontact met de auto. :?
Met een ander printplaatje dacht ik is het snel opgelost is dus niet zo.

Dus blijft er niets anders over dat ik ook moet gaan voor de 433 MHz radiografische zender-/ontvanger van Conrad 49.99 euro.
Is dat dat los kasje, kan je dat erbij zetten en werken de oude afstandbedingen dan ook nog? :?:

Afbeelding

De taal met programmeren van de afstandbediening wordt weergegeven in de display in spaans heb jij dat ook,
de overige info is in engels.

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 7:57 
Trucker

Hmm ik zou nog even wachten met het Conrad kastje aangezien ik daarmee alleen het programmeren mee heb getest. Niet dat dit straks ook niet werkt. (Misschien dat je een ontvanger hebt gekocht met een niet ondersteunde rolling code)

Maar goed, ga m'n nieuwe Dodge aanstaande zaterdag ophalen en kan dan het een en andere helemaal door testen met de conrad kastje.

De taal met programmeren van de afstandbediening is bij mij gewoon in het engels.

PS je hebt toch wel getest met de key in het contact slot? De HomeLink buttons worden namelijk uitgeschakeld zodra de start onderbreker actief is.

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 22:48 
Trucker

Hmm 22:45 volgens mij heb ik niet de efficiëntste route naar huis genomen maar goed de eerste 300km staan erop :lol:

Conrad kastje werkt prima. Deur ging bij thuiskomst netjes open.

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 0:19 
Pro Trucker

Mooi dat je je eerst km's erop hebt gezet. Bevalt nog steeds goed?

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2009 17:34 
Super Trucker

Jeroen ik heb je een pb gestuurd

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]