Update
Verschillende leveranciers van aandrijfassen raden aan alu as af vanwege de lengte van de aandrijfas (+ 2mtr), en stelde allemaal een 2 piece aandrijfas gelijk een SRT10 quadcab, heb echter veel slechte ervaringen gelezen van 2 piece as en komt nog es bij dat hij een stuk zwaarder en moeilijker te monteren/demonteren is en heb dus gekozen voor een carbon aandrijfas uit 1 stuk. Kost 'maar' een paar honderd dollar meer dan een kwaliteit 2 piece aandrijfas dus de keuze was relatief gauw gemaakt.
Blijkt dat je om een as correct te balanceren je de versnellingsbak en achteras yoke nodig hebt, dus de net aangekomen uit de states versnellingsbak yoke waar ik shipping en import op betaald heb, heb ik mogen terugsturen naar de states

Maar on the bright side, de bak zelf zit eindelijk helemaal samen en ganse montage is vlot verlopen, blijkt wel dat de bouwtekeningen in het dodge ram werkplaatshandboek 'universele' tekeningen zijn, er zitten veel kleine verschillen tussen de verscheidene modellen, gelukkig heb ik nog een T56 versnellingsbak liggen en kon ik die gebruiken als voorbeeld voor de montage. Lesje geleerd, veel veel veel meer foto's nemen tijdens demontage.
Wat foto's:
1/2 en 3/4 tandwielen

Beter zicht op de shift rails, vorken en syncro's

Links oude plastic shift fork geleiders, rechts de nieuwe 'betere' bronzen types

Main case terug gemonteerd, enkel 1/2 en 3/4 zitten in de main case, 5/6 en achteruit zit in de tailhousing

Onderaan met fijne tanden is 5/6 tandwielset met hun syncro, bovenaan met de grovere tanden de achteruitversnelling met zijn syncro

Bijna klaar....

Ready to rock n roll