Het is nu wo jun 25, 2025 19:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2014 9:31 
Heavy Trucker

rc tuinen schreef:
hey allemaal
ben nieuw op deze site
hem mij hier ook een account op aangemaakt aangezien ik sinds een paar maanden ook een dodge heb
ik heb ook het probleem van het lampje
heb ondertussen men egr klep laten vervangen en is al zoveel keer gereset met de computer weet er geen raad meer mee
wat moet ik er nog aan laten doen
ik rij nu met een gastank van 230 l en doe er maar 400 km mee als ik te snel op trek boven de 100 dan sputtert de motor heel fel en valt hij van snelheid ineens naar 80 a 90 en dan moe ik heel langzaam optrekken en dan gaat het wel hij gaat ook niet sneller dan 140 leeg
en met plateau remork van 2 m op 5 m geladen met 3.5 ton heb ik het probleem niet dan trek hij heeel vlot op naar de 130
iemand enig idee wat ik nog kan doen ?

mvg raf

Heb je dit enkel op lpg of ook op benzine? Lijkt me dat hij veel te rijk is afgesteld in open loop mode.

Open loop mode is een 'setting' in je ecu, als je volgas geeft heeft de ecu geen tijd om signalen van sensors te verwerken ( lambda) en gebruikt hij een voorgeprogrameerd programma voor mengsel en ontsteking.

Als je echter normaal optrekt analyseerd de ecu wel de uitlaatgassen vie de lambda sensor en past dan real time de injectie en ontsteking aan om optimale verbranding te krijgen. Dit noemt closed loop mode.

Aangezien jij het probleem enkel bij volgas hebt kan dit het wel eens wezen.

Zowiezo eerst testen of het zowel op gas als benzine is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2014 22:25 
Nieuw

merci voor het antwoord

als ik op lpg rij dan valt hij rond de 100 terug in toeren maar voor de rest rijd hij eigenlijk goed . vind het ook raar het is een 4.7 v8 180 kw en heb niet het gevoel dat ik met zoveel pk rij . heb voor mijn dodge een mitsibushi pajero 2800 gehad en die trok even fel op en reed veel sneller . bij men dodge haal ik max 140 . en op naft rijd hij iets beter maar niet voor te zeggen veel beter

mvg raf

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2014 22:50 
Nieuw

heb ook ergens gelezen als je u contact 3 keer aan en uit doet dat de computer gereset is heb dit geprobeerd maar zonder resultaat
ik doe het miss verkeerd kan iemand het mij miss even uitleggen ?

mvg raf

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2014 23:02 
Nieuw

bedankt voor de tip . ga morgen eens vroeger naar men werk vertrekken om het even te testen

mvg raf

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]