ASD relay is een relais die in je zekeringkastje zit, wanneer je deze verwijderd/niet meer werkt krijgt je ontsteking, injectoren,... geen spanning meer. Wanneer je die verwijderd hebt moet je idd de foutcode wissen voor hij weer wilt starten (spreek uit ondervinding). Misschien is het bij jou gewoon de relais die versleten is, vond in de manual de volgende info ivm testen van de relais. Welke relais het juist is staat normaal gezien aan de binnenkant van je zekeringkastdeksel gedrukt.
Er zitten een hoop relais in de zekeringskast, weet niet of het mogelijk is, maar misschien kun je een relais nemen van iets 'onbelangrijks' zoals bv de airco, en die wisselen met de ASD relais, als je daarna geen problemen meer hebt met de ASD ben je zeker dat het het relais is?
Heb even gezocht op dodgetalk.com forum en daar was er iemand met hetzelfde probleem, bleek dat slechte/rotte bedrading het probleem waren. In jouw plaats zou ik starten met uitmeten van het relais, daarna misschien de bekabeling bekijken.
Citaat:
The following procedure applies to the ASD and fuel pump relays.
(1) Remove relay from connector before testing.
(2) With the relay removed from the vehicle, use an ohmmeter to check the resistance between termi- nals 85 and 86. The resistance should be 75 ohms +/- 5 ohms.
(3) Connect the ohmmeter between terminals 30 and 87A. The ohmmeter should show continuity between terminals 30 and 87A.
(4) Connect the ohmmeter between terminals 87 and 30. The ohmmeter should not show continuity at this time.
(5) Connect one end of a jumper wire (16 gauge or smaller) to relay terminal 85. Connect the other end of the jumper wire to the ground side of a 12 volt power source.
(6) Connect one end of another jumper wire (16 gauge or smaller) to the power side of the 12 volt power source. Do not attach the other end of the jumper wire to the relay at this time.
WARNING: DO NOT ALLOW OHMMETER TO CON- TACT TERMINALS 85 OR 86 DURING THIS TEST. DAMAGE TO OHMMETER MAY RESULT.
(7) Attach the other end of the jumper wire to relay terminal 86. This activates the relay. The ohm- meter should now show continuity between relay ter- minals 87 and 30. The ohmmeter should not show continuity between relay terminals 87A and 30.
(8) Disconnect jumper wires.
(9) Replace the relay if it did not pass the continu- ity and resistance tests. If the relay passed the tests, it operates properly. Check the remainder of the ASD and fuel pump relay circuits. Refer to 8, Wiring Dia- grams.