Het is nu do mei 16, 2024 22:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 19:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 25, 2009 13:14
Berichten: 709
Woonplaats: south-netherlands
Ach ja, de pistons opnieuw plaatsen enzo is nu gemakkelijker, je weet nu toch al hoe het moet :D :D Nee grapje, altijd wel balen als je zo iets gebeurt :(
Had laatst ook een blok in elkaar gezet, had een kameraad van mij een pistonpenveertje op mijn werkkist in het bakje erbij gelegd, toen de blok er alweer onder hing :shock: :o Ik helemaal aan het twijfelen geslagen, zou ik er dan toch een vergeten zijn om erin te zetten?? Komt hij lachend de hoek om, toen ik weer wilde beginnen alles uit te bouwen :evil: :evil:

_________________
What do I feel when killing a terrorist? RECOIL !!

Marines never die, they regroup in hell !!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 19:51 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
hardworker schreef:
Ach ja, de pistons opnieuw plaatsen enzo is nu gemakkelijker, je weet nu toch al hoe het moet :D :D Nee grapje, altijd wel balen als je zo iets gebeurt :(
Had laatst ook een blok in elkaar gezet, had een kameraad van mij een pistonpenveertje op mijn werkkist in het bakje erbij gelegd, toen de blok er alweer onder hing :shock: :o Ik helemaal aan het twijfelen geslagen, zou ik er dan toch een vergeten zijn om erin te zetten?? Komt hij lachend de hoek om, toen ik weer wilde beginnen alles uit te bouwen :evil: :evil:


Leuke maten heb jij :-) die vrees heb ik ook, zo veel dingen om te vergeten :-)

Duurde idd maar 1,5 u om voor het uitbouwen en terug inbouwen gaat een stuk vlugger de 2e keer :-) eerste keer is altijd een beetje moeilijk hé :-)

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 23:49 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Bovenste dode punt zoeken


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De intake centerline methode werkt niet zo heel erg goed op een uitlaat lifter blijkbaar :-) found out the hard way na twee frustrerende uren gekloot :-)

Afbeelding

Tweede poging deze keer op een goeie lifter.

Afbeelding

Afbeelding

Nu heb ik de cam gecontroleerd maar snap het allemaal niet goed, is de eerste keer ik dit doe en mijn onervarenheid speelt me parten!

Werkt de intake centerline methode enkel bij de opgegeven lift nummers op de cam card? Als ik namelijk de ICL methode toepas met de opgegeven 0.050" lift dan kloppen de nummers maar als ik de ICL methode bv doe met 0.100 lift dan kloppen de nummers niet, wat ik vreemd vind want in theorie is het toch hetzelfde als het bovenste dode punt van een piston zoeken, waarbij de waarden gelijk wat mogen zijn zolang de beide nummers maar gelijk zijn?

Ik snap het niet helemaal mag wel duidelijk zijn :-) alle hulp of uitleg is meer dan welkom

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2011 20:12 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Heb het opgegeven, we zien wel of de cam goed is of niet :-)

koppen zitten erop, piston to valve speling gemeten, 2mm voor de intake, veel meer voor de uitlaatklep

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Valvetrain, gesmede stoterstangen, andere en betere klepveren, de rest blijft standaard.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2011 20:15 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Ik vind wel dat je erg onsecuur en rauwig werkt zeg!!


















:D :D :wink: Nee gekheid, ik wou dat ik zo precies was... top! keep on posting!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2011 23:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Goed bezig.
Als je zo doorgaat kan je dit jaar nog rijden :wink:

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 15:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Deze week de koppen terug eraf gehaald en nieuwe poging ondernomen om de cam te 'degreeën' of hoe noem je dat in het nederlands :-) heeft even geduurd vooraleer ik het snapte maar nu heeft het allemaal 'geklikt' in men hoofd. Blijkbaar zit er zowiezo 4° advance ingeslepen in het cam profiel, als je de nokkenastandwiel 2° advance zet, krijg je 4° advance op je degree wheel omdat die op je krukas gemonteerd zit en het krukas tandwiel maar half zo groot is dan het nokkenastandwiel! De intake centerline methode werkt niet met deze nokkenas omdat die assymetrische 'lobes' heeft. De intake valve opening @ 0.050 lift methode werkte perfect.(nog bedankt 'Bigblockmopar' voor de tip en uitleg)

Met de busjes die ik nu heb in de adjustable timing set kan ik kiezen tussen 0° advance, 4° advance of 8° advance, heb de piston to valve clearance gecheckt met de 8° advance erin en heb voldoende dus dat geeft geen probleem, welke raden jullie aan om erin te monteren, heb ergens gelezen dat hoe meer advance hoe meer koppel wat ik natuurlijk wel leuk vind maar welke nadelen geeft dit dan? Graag hoor ik de mening van meer ervaren mensen hierover!

Heb er nog een smeerboeltje van gemaakt ook, heb olie tankje gemaakt waarmee ik met luchtdruk olie in het systeem kan pompen om te zien of er overal waar er olie moet zijn ook olie komt.


Filmpje, moest filmen terwijl ik met 1 hand de motor rond deed draaien dus het lijkt net of Michael J Fox (of koning Albert voor de belgen :-) ) aan het filmen is, zit mooi in mekaar die hemi's, telkens er een inlaat klep opengaat spuit er vanuit de tuimelaars een straaltje olie op de klep. De uitlaat kleppen hebben dit niet want die staan door de schuine positie van de koppen bij een V8 zowiezo onder de olie. Echt prachtig om te zien wanneer je zo'n motor opendoet hoe het allemaal in mekaar steekt en werkt.

Straaltje olie op de kleppen:

Afbeelding

Hier kun je zien hoe de olie uit de main caps enzo gelopen komt, je kunt het op het filmpje nie zo goed zien, maar je kunt mooi de olie vanuit alle main caps en rod caps zien lopen. Enkel de nokkenas kon ik niet zien omdat die te diep in het blok zit. Blazend geluid op het einde is omdat het oliereservoir leeg is.

Afbeelding

Plan voor de opstart is kleppendeksels eraf, 10W30 olie erin pompen via de oliedruksensor terwijl ik met de hand langzaam de motor ronddraai, eens ik olie aan de kleppen zie, kleppen deksels erop, en starten die handel!!

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 16:29 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
wat denk je ik neem het zekeren voor t onzekeren :D waarom niet de midenweg en 4° advance :?: goed bezig hoor :thumbright: :thumbright:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 19:06 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

5 maanden terug

Afbeelding

5 maanden later

Afbeelding

Probleempje met motor lift gehad :-( bijna vinger kwijt!

Afbeelding

Morgen D day als alles goed gaat!

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 19:27 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2008 10:09
Berichten: 3096
ziet er weer goed uit,
gelukkig goed afgelopen.
ben benieuwd, wel filmpje maken hor.

_________________
Christiaan
Chevy Silverado 5.3 2009
Before caliber srt4, Ram 1500 hemi sport, Ram 1500 daytona


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 20:03 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
suc6 met het starten morgen :!: en ja wel ff filmen :D

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 21:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 23, 2011 19:34
Berichten: 181
Woonplaats: In het zuiden van het land
Ow wat was gebeurd? Motor lift omgekiept
Wil graag wel eens zien en horen hoe hij loopt.
Ziet er allemaal goed uit.
Ga zo door :thumbright: :thumbright: :thumbright:

_________________
Groet Don


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 21:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Mooi resultaat zo met het rode blok en kleppendeksels 8)

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 21:19 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Donvkan schreef:
Ow wat was gebeurd? Motor lift omgekiept
Wil graag wel eens zien en horen hoe hij loopt.
Ziet er allemaal goed uit.
Ga zo door :thumbright: :thumbright: :thumbright:


Snap het niet goed, waren langzaam aan het zakken en opeens viel ie helemaal door. Was wel effe schrikken ik lag eronder de automaat te begeleiden en men neef die was bezig het boeltje te laten zakken. Misshien bleef ie ergens haken terwijl we langzaam zakten en schoot ie plots los, ofwel sloeg de piston ineens door?

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 21:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 05, 2010 18:08
Berichten: 615
Woonplaats: Brabant
Dat moet helemaal goed komen :mrgreen:

We zijn benieuwd naar het geluid, maak je een filmpje. :bounce:

_________________
Grtz,

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling