Het is nu do jun 26, 2025 10:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 15, 2013 20:11 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr nov 15, 2013 19:29
Berichten: 7
Zoals in het voorsteltopic gezegd, ik heb een chevy pick up van 1988 met kapot blok. Mooie gelegenheid om er wat leuks in te leggen, iets in de richting van 300 pk. Hij moet er vrij makkelijk in gaan, heb al projecten genoeg, dus motorsteunen e.d. moet gewoon passen, en inlaat ook. Mag wel wat kosten, als mijn bedrijfsauto verkocht is kan ik er zo'n 2000 euro aan uitgeven.

Dus niet zelf een blok opbouwen.

En de koets heeft een rotte dorpel L, waar kan ik die krijgen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 16, 2013 10:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
http://www.lmctruck.com/

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2013 11:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
De vraag is dan wil je de huidige tbi hergebruiken of neem je een carb of een aftermarket injectie, of neem je lpg met verdamper of lpi ?

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2013 18:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr nov 15, 2013 19:29
Berichten: 7
Ik weet zo niet of er iets met i op zit, heb vandaag de kap niet open gehad. Alleen aan het wassen geweest... Hij is van '88 dus ik verwacht carb.

Er zit wel een verdamper op, lpi wil ik sowieso niet,dan zou het dampgasinjectie worden (want geen pomp in tank). Maar ik wil gewoon het huidige systeem behouden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2013 21:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
In 88 heeft de tbi zijn intrede gedaan, met enige chip modeficatie kun je een andere smallblock monteren.
Je kunt hem ombouwen naar carb, maar dan moet je een benzine druk regulator monteren en de druk verlagen naar 6-7 psi en de ontsteking vervangen voor een hei.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 18, 2013 13:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr nov 15, 2013 19:29
Berichten: 7
Heb even gekeken, er zit idd tbi op, 2 gaskleppen 2 injectoren. Wel half verbrand, dus heeft eens backfire gehad. Gassysteem is met mengstuk. Mag van mij wel zo blijven, chip aanpassen vind ik prima.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 18, 2013 13:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Helaas is er praktisch niemand die dat meer doet in nl.
Je hebt er nu een 350 smallblock in waarschijnlijk, als je een frisse 350 inhangt met een beetje nokkenas en wat meer compressie dan kan het wel als je toch niet veel op benzine rijdt. Afstelling is dan niet optimaal maar dat zie je dan wel weer, er zijn namelijk nog wat truukjes te bedenken.
Maar als je een nokkenas uitzoekt zorg ervoor dat je minimaal 20 hg vacuum hebt anders snapt de ecm er helemaal niks meer van

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 0:10 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr nov 15, 2013 19:29
Berichten: 7
Even een update,

Het word dus wel zelf een blok opbouwen...

Heb vrijdag een interieur opgehaald, dat van mij is uitgeleefd, en die man had toevallig een blok liggen. Castingnummer bekeken, 3970014, goed dus. Blokje vanmiddag even uitelkaar gehaald, onderblok best redelijk, wat krasjes in de cilinderwand maar is er uit te honen. Krukas is nog een beetje spannend, lagers zijn al koperkleurig en kan wel wat zien aan de krukas. Eerst maar laten polijsten en opmeten. Kleppen zien er niet al te geweldig uit, dus misschien zijn de koppen afgeschreven.

Heb er al alu klepdeksels bij, chromen distributiedeksel en headers. Nu nog edelbrock dual plane inlaat (heb al contact gehad met iemand die die heeft), hei ontsteking en leuk carburateurtje, even kijken wat voor nokkenas er het best bij past en bouwen maar.

Gassysteem heeft ook nog wat aandacht nodig, er zit nu een omvl verdamper op. Best aardig, maar tot 200 pk. Ook het mengstuk is niet optimaal.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling