wat ik persoonlijk jammer vind is dat iedereen de grootste mond heeft over buitenlanders. er word teveel kwade dingen over ze gezegt. ik kan me er wel wat van begrijpen maar ik als geboren nederlander met Moluks achtergrond word DOMweg ook nog steeds gezien door nederlanders als een "treinkaper" hoe DOM wil je het hebben ik was amper geboren.
mijn opa en zoals vele anderen zijn door de hollanders zelf naar nederland gehaalt uit veiligheid en educatie. vervolgens wilt na enige tijd (wat eerst afgesproke was) 3kwart van de gezinnen terug naar hun vaderland en uit eindelijk achtergelaten worden en moeten ze voor zichzelf zorgen.
nou vraag ik me af, wie is er nou fout??
we kunnen hier jaren discussies over voeren maar het grootste probleem ligt aan de nederlanders zelf.. waarom? ze roepen maar en ze roepen maar maar actie NO FUCKING WAY !!! dat is het hollandse mentaliteit.
waar ik wel heel erg op tegen ben is het bepaalde groep buitenlanders die zich gedragen als god, niet werken te lui om iets te doen, te dom om iets te begrijpen en maar klagen dat nederland zo slecht is.
ZIJ, die moete ze aanpakken en NEE niet zeggen DOEN !!!!
probleem is ook met het islamitische geloof als een profeet maar iets tegen spreek over cultuur of andere dingen dan word dat gelooft door zo goed als iedereen .. want ze willen gelijken hebben
hoe dan ook dit probleem blijft zich altijd voorhouden zolang er geen ene ruk gebeurt. nadeel is dat het al in zoverre staat is als er goeie actie ondernomen word je kans heb op een onwijs groot conflict
denk aan laatst oud en nieuw in culenborg waar molukse bewoners het schijtzat waren dat marokaans tuig de buurt terroriseert en vervolgens de molukse bewoners het eigen hef in handen neemt.
nadeel je ziet hoe het afgelopen is ..
dan moet je afvragen vind je het waard ? dan moet je actie ondernemen .. en hoe gek het ook klink zo dwing je nog respect af anders word je onderste boven gelopen..
(en jah ik ben tegen acties waar er gezegt word " respect begint waar geweld eindigt" nederland gebruik geen geweld maar zij hebben geen respect voor nederland)
even voor de duidelijkheid is voel me hier op het forum totaal NIET aangevallen en mijn bericht heeft geen kwade bedoelingen