USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
bodylift D200 https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=21837 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Big Alf [ wo okt 26, 2016 19:49 ] |
Berichttitel: | Re: bodylift D200 |
In principe wordt het hier zeer op prijs gesteld dat je jezelf hier eerst even voorstelt. Op de foto's te zien, heb je overigens nog wel meer te doen dan alleen de cabine en de bak ![]() ![]() |
Auteur: | zerofreezeup [ wo okt 26, 2016 20:17 ] |
Berichttitel: | Re: bodylift D200 |
Stel je zelf ff netjes voor zo als gebruikelijk op de forum! Een d200 is een 2 wheel drive dus met verhogen heb je geen last met de aandrijf as voor. Er zit voor dus geen stare as onder maar onhavankelijk wiel op hanging. Weet niet hoe je de voorkant kunt liften en of hier setjes voor te koop zijn. Achter is het geen probleem hier kun je gewoon blokken tussen plaatsen of anderen veer tussen plaatsen. Bij mijn w200 zitten er blokken tussen de achter as en zijn de veren aangepast ook zijn de veerhanden aangepast. Voor zijn bij mij ook de veren aangepast en ook de veerhanden. Ook is de stuurarm aangepast. Rondom zitten er langeren schokbrekers onder. Ook heb ik er andere banden en velgen onder zitten (superswampers) Ook zitten er spoorverbreders onder. Bij mij moest ik ook de voorste aandrijf as aanpassen deze kon die hoek niet halen. Houd er rekening mee dat verhogen niet altijd de rij eigen schappen verbeterd En de aandrijf Assen en de wielagers worden veel zwaarder belast. Ik heb bij mijn Dodge geen body lift mijn dodge is ongeveer 235 hoog. in en uit stappen is niet echt handig als hij zo hoog is. Maar hij ziet er wel super stoer uit zo. Mocht je ooit geen zin meer hebben in dit project dan heb ik wel intressen in die motor heb er nu een 360 in liggen maar wil mischien wel ooit een 440 in bouwen. ![]() ![]() |
Auteur: | JaapMopar [ wo okt 26, 2016 20:52 ] |
Berichttitel: | Re: bodylift D200 |
Bodylift moet te doen zijn met een D200, hierbij kom je in principe niet aan de ophanging. Voor een bodylift moeten enkel de stuurstang en het schakelstangetje voor de bak verlengt worden. Ook is het netter om de radiator hoger te zetten en op de bekabeling te letten of deze de extra lengte heeft. Met een bodylift zet je alleen blokken tussen het chassis en de koets dus in principe blijft je wegligging gelijk. Heb je nog specs van die 440? Ben heel benieuwd hoe die z'n 550 pk heeft gehaald ![]() |
Auteur: | nr1freak [ do okt 27, 2016 16:56 ] |
Berichttitel: | Re: bodylift D200 |
De bedoeling is uiteraard enkel een Bodylift, dus met blokjes de cabine en de bak omhoog zetten... van de ophanging blijf ik af! ik ben de persoon aan het zoeken die de motor indertijd overhaald heeft. die zou nog een lijst moeten hebben met alle stukken (de auto is al een paar keer van eigenaar gewisseld zonder dat er aan verdergewerkt is) ik ben nl ook benieuwd wat er echt gebeurd is daar binnenin ![]() foto's van mijn nieuwe aankopen (yep, heb er ineens 2 gekocht) staan bij het "stel-je-even-voor" forum |
Auteur: | JaapMopar [ do okt 27, 2016 18:38 ] |
Berichttitel: | Re: bodylift D200 |
Met alleen een nokkenasje en wat edelbrock spul ga je geen 550 pk halen ![]() ![]() ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |