hey, ben nieuw op dit forum een kameraad van mij wees mij er op dat jullie mij misschien de oplossing kunnen bieden

ik heb een dodge ram 1500 van 1998 5.2 4x4 "handgeschakeld" het probleem is gisteren opgetreden ik heb hem zoals anders gewoon gestart en had hem even laten draaien mee dat ik wou vertrekken reed ik achteruit om van de oprit af te rijden viel mijn dodge gewoon zonder enige waarschuwing uit ik probeerde hem opnieuw te starten maar ter vergeefs de toerenteller meter bleef ook hangen op 1500 toeren tot ik het contact afdraaide en terug op toen zakte die terug naar 0 hem dan maar terug de oprit opgeduwd ( wat serieus tegen viel ) en mijn kameraad woont hier wat verder op en had hem gebeld om te helpen zoeken wat het probleem kon zijn we probeerde hem opnieuw te starten maar de motor sloeg niet aan van het moment dat we het contact af zette maakte het computertje dat aan de bestuurders kant zit van de abs een soort scheet geluid men kameraad had dit ook eens voor gehad met zijn cherokee en hij trok de zekeringen van de abs er uit en toen ging zijn jeep weer dus wij alle zekeringen van de abs uitgetrokken opnieuw geprobeerd maar niks de koppeling voeld ook niet echt normaal maar volgens mijn kameraad zit dit tussen mijn oren ;s nu dus alle zekeringen na gekeken daar zijn er geen van door gebrand nu ik weet niet direct waar ik moet gaan zoeken dus nu graag jullie mening waar zou het probleem kunnen zitte ;( alvast bedankt en ik hoor het wel met zeer vriendelijke groeten bert