Vanwege een storing in het gas systeem is hij bij de garage geweest, gehele benzine systeem doorgemeten en nagelopen.
Alles klopt, geen storingen, hij zou dus op benzine moeten lopen, maar dat doet hij niet.
Monteur gaf aan, misschien de benzine slang in de tank niet in zo'n beste staat, pomp doet het wel maar misschien te weinig druk.
Nu wil ik toch maar de tank eronder vandaan schroeven, slang controleren/vervangen.
Ook is de benzine erg oud (ik heb hem 9 maand, weet niet hoelang het er al in zat) dus misschien brand de benzine gewoon niet meer

Waar moet ik rekening mee houden als ik de tank verwijder? Eerst leeg halen, zit er een aftap op?? of kan het alleen op de ouderwetse manier (met die vieze smaak in je b..)??
Wijst het zich vanzelf of zitten er boutjes verborgen?
Storing in het gas systeem:
Na een stuk gereden te hebben snelweg/buitenweg en ik kom in de stad (bij een stoplicht) bij enige tijd stationair slaat hij af, dan is hij slecht of bijna niet meer te starten op gas. Hij krijgt gewoon geen gas meer, verdamper voelt warm aan.
Mijn collega dacht aan een versleten/kapot membraam in de verdamper, bij het rijden geeft hij geen problemen.
De monteur heeft vandaag alles nagelopen, maar kan niets vinden?? Hij denkt niet dat het de verdamper is (minder dan 50% kans)??
Wat het wel is?? onbekend.
Is het verstandig met een revisie setje toch de verdamper maar onder handen te nemen?
Is dat goed zelf te doen?? tips? schroefjes waar ik echt af moet blijven i.v.m. afstelling?
Ben redelijk behept met een goed stel handen en logisch boeren verstand, maar heb geen auto technische achtergrond.
M.a.w. wil het niet graag verprutsen, maar als alles logisch in elkaar zit en met gezond verstand te doen, wil ik het wel doen.
Tips? of iemand misschien een How to.....