Aquafobia schreef:
dames en heren...
In de normale personenautowereld is dit een heel bekend verschijnsel.
De stabilisator stang welke van links naar rechts (of andersom) loopt, is met de draagarmen verbonden middels 'stabilisatorverbindingstangetjes' om te voorkomen de dat auto teveel 'rolt'.
Deze stangetjes hebben vaak veel te verduren en gaan daardoor slijtage vertonen ook de rubbers waarin de stabilisatorstang ligt, krijgen nogal eens ruimte waardoor de gehele stang ruimte krijgt.
Dit is te controleren door in ruststand (dus beide wielen op de grond) kracht uit te oefenen op de stabilisatorverbindingstangetjes (naar boven drukken en naar beneden trekken) zodat de speling voelbaar wordt.
Ook met de hand tegen de stabilisatorstang slaan wil nogal eens het probleem naar boven brengen omdat de stang dan precies dat geluid maakt wat je hoort op bijvoorbeeld een klinkerweg.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
gr,
Ronald
stabilisatorstanggetjes zullen het niet zijn heb ik nog nooit mee gemaakt , het zijn bijna altijd de fusees , of de draagarm rubbers

. en rechts is meestal (niet altijd) de meest voorkomende omdat je nu eenmaal meer heeft te lijden omdat je (hier bij ons teminsten) regelmatich van de weg af moet
