Hoi Peter,
ik maak regelmatig zo'n lelijke lierbumpers
maar kan ook liermontage leveren waarbij de lier verscholen zit in de originele bumper. Ook montages van een lier die demontabel zijn, zijn mogelijk.
Enige kanttekening bij demontabele systemen is dat de lier er eigenlijk nooit opzit als je hem nodig hebt. Dus zodra je vast zit in de modder, moet je dan nog die lier van 40 รก 50kg (of meer incl steun) in de modder erop gaan monteren, aan een bumper die wellicht al zowat in de modder weg gezakt is. Een montage binnenin de originele bumper is dan beter, die zit er altijd en hoeft je niet met zo'n 50kg te gaan sjouwen in de drek. En als je hem vooraf al monteert, dan steekt die demontabele lier ook erg ver voor je bumper uit, waardoor je inloophoek wel heel erg slecht wordt en je bij iedere greppel met je lier in het zand steekt. Natuurlijk voegt een montage van een lier voor incl montage steunen enz zo'n 60kg toe, maar waarschijnlijk merk je dat niet eens in je vering of rij gedrag. Ik monteer ook lieren van dik 40kg (plus de lierbumper zelf nog) op kleine Suzuki Samurai's met veel lichtere vering, assen enz en ook dat levert geen problemen op.
Dus mijn inziens zou je best gewoon die lier een vaste montage in je originele bumper geven als je geen lierbumper wil.
Een demontabel systeem kan eventueel ook middels een hitch receiver aan de voorkant. Of een ander systeem waarbij je bv demontabele montage steunen aan je chassis maakt.
Als je wil dan kan ik wel eens informeren of ik via een van mijn leveranciers een kant en klare lier montage kan leveren. Als je dat zou willen, stuur me dan aub even een mail op
info@customoffroad.euIk weet niet of je de lier van je keuze reeds aangekocht hebt of niet, maar wellicht kan ik daar ook nog iets voor je betekenen?
_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer