Even een update, rij al weer een dikke week rond alles is netjes als nieuw gerepareerd.
Is verzekerings-werk geworden en bij de lokale garage met originele nieuwe onderdelen hersteld, op de diff na zit er een volledig nieuwe achteras onder. Kwa velgen is er na overleg een gebruikt setje Dodge ram Sport velgen onder gekomen. Deze ga ik nu zeker pekel vrij houden, wat blinkt dat weer mooi zonder pekel schade

Ze hebben wel enorm liggen te vloeken met als resultaat een aantal krom gebogen dopsleutels sets voor ze de pigon moer los hadden van het achter differentieel. Dus bij deze is bevestigd dat het met een Solid Shim kit modificatie deze nooit onder het rijden kan loslopen

Kwa oorzaak wijst alles erop dat ik de controle ben verloren door een rem onbalans. Waarschijnlijk een probleem met de bevestiging van de linker achterrembeugel. Doordat de reminrichting kapotgeslagen is bij het breken van de as is dat behalve wat verloren onderdelen niet meer 100% te achterhalen. Maar ben er zeker van dat de as is gebroken tijdens het in de stoepband schuiven dus andere 2009 ram bezitters hoeven zich geen zorgen te maken dat ze zomaar een wiel verliezen.
Als ik rustiger gereden had was er niets ernstigs gebeurt behalve wat schade aan de linker achterrem. Laten we het dus maar het risico van het plezier van de zware voet noemen