Nightrunner schreef:
Ik snap nooit waarom er nog mensen zijn die een gebruikte automaat kopen. Als er iets wel gevoelig is voor ondeskundig gebruik en vervuiling dan is het een automaat wel. Je bent al 2 dagen kwijt met het uit en inbouwen en dan erachter komen dat je 2e handse automaat ook slecht schakelt of dat hij na 1000km de geest geeft. Kun je hem weer eronder vandaan sleutelen. Olie en filter kun je ook gelijk weggooien. Koppelomvormer, leidingwerk en je koeler ook weer vol troep.
Je moet wel een hele erge liefhebber van sleutelen zijn, wil je dat er voor over hebben.
Een 2e handse automaat beschouw ik altijd als 1 die nog gereviseerd moet worden, wat de verkoper ook zegt.
Dan kun je beter een paar honderd er extra tegen aangooien en zorgen dat je alles weer fris hebt. Hoef je maar 1 keer te sleutelen en voorlopig ook niet weer.
Een paar 100 extra? De automaatrevisies waar ik van hoorde, bleken gaandeweg steeds duurder te worden, uiteindelijk oplopend tot duizenden euro's, niet zelden meer dan de dagwaarde van de auto. En dan nog ging de automaat meestal vrij snel weer stuk.
Natuurlijk kan het iets kleins zijn, waardoor revisie wel te doen is, maar ik ken geen voorbeelden van een succesvolle automaatrevisie. Terwijl ik wel voorbeelden ken van gebruikte automaatbakken die goed bleken.