2 weken geleden ook naar de keuring gemoeten na de aankoop van een 2004 hemi. Deze stond op 1+1, maar ik dacht, take the risk. Dus op vrijdagmorgen naar de keuring. Alles wat los zat eraf gedraaid. Kwam op de weegbrug uit op 2440 kg, dus ruim voldoende voor 1+3. Ik dus naar ginder, ze wegen hem, keurder zegt dat dat in orde is, moest wel effe aan de stationschef vragen hoe dat allemaal in zijn werk ging gaan. Komt die hobbit (stationschef) ook een kijkje nemen. Blijkt hij te vinden dat het in België verplicht is een reservewiel te hebben. Wil dan ook niet het gelijkvormigheidsattest opsturen voor een aanpassing. Voor de lol had ik zo'n spuitbusje voor lekke banden meegenomen, bleek ook niet goed. Nu had ik wel een probleem, ik had de wagen namelijk gekocht zonder reservewiel. Dus effe rondgebeld wie me zou kunnen helpen aan een reservewiel voor een paar uur. CDC in Hechtel kon me helpen en heeft dan een 17 duims wieltje uitgeleend. Met dank aan CDC.
Teruggereden was alles in orde. Toen gingen ze het plotseling wel opsturen na een weging natuurlijk. 2470 kg is het uiteindelijk geworden, nog ruim voldoende voor 1+3.
Nu is de clou van het verhaal wel dat ik een keuringsbewijs heb tot 2012, 2 jaar dus.

Begrijpe wie begrijpe kan, maar dit duidt nog maar eens op de willekeur van de keuringstations en de verschillende keurmeesters.