Ben juist met mijn 2009 RAM naar de keuring geweest (Heist-op-den-Berg).
Eigenlijk enkel voor de plaatsing van een trekhaak te laten keuren.
Maar aangezien mijn keuring op 15/09/2010 verliep vroeg de goede man of hij ineens een hele keuring moest doen, dan zou ik weer toekomen tot juli 2011. Dus ik natuurlijk : ja, doe maar
Nadat de man 10 minuten bezig was kreeg ik te horen dat ik maar een keuring voor 3 maand zou krijgen, omdat op mijn gelijkvormigheidsattest benzine stond ipv benzine/LPG.
Hij zei me dat zij bij de keuring al het nodige zouden doen om dat gelijkvorgmigheidsattest laten aan te passen (naar Brussel sturen voor blablabla). Wel had hij geen idee hoe lang het zou duren, hij wist ook niet bij wie ik eventueel terecht kon om dit op te volgen. Ik moest binnen 2 maanden eens bellen om te horen of het in orde was...
Nu zit ik dus met 2 vragen:
- Kan ik erop vertrouwen dat het keurstation al het nodige doet om dit in orde te krijgen? Liefst voor mijn voorlopige 3-maanden geldige keuring vervalt?
- Moet ik voor extra problemen vrezen ivm. zitplaatsen o.i.d.?? Nu heb ik 4+1 plaatsen, daar is op de keuring niets van gezegd, maar aan de hand van wat ik hier al gelezen heb, kan dat ineens veranderen en moet je zetels gaan slopen :S
De Ram is ook gewogen, 2750kg rijklaar tegenover 3035kg MTM, 285kg laadvermogen dus...
En heeft er iemand een idee wat de aanpassing van het gelijkvormigheidsattest weeral gaat kosten? Hoe meer hoe liever, ik draag enorm graag bij aan de welvaard van onze Belgische ministers!
Alvast bedankt!