man man man wat was me dat
op zich alles in orde aan elk puntje dat ze gecontroleerd hadden vroeg ik en is het in orde en kreeg steeds het antwoord geen probleem
dus ik rij kei fier buiten
tot als ik mijn papieren ging halen
ik kreeg dus een rode kaart waarop stond
geen spatborden achteraan gevolg tot herkeuring
geen mistlicht achteraan gewoon een opmerking (en toch werkte deze)
grootlichten niet juist afgesteld een omerking
en stofkap van cardan links vooraan stuk gevolg tot herkeuring
en van 5+1 naar 3+1 (dit zou ook een nieuwe regel zijn van 01/03/2010 als je gas hebt max nog 3+1)
gevolg ik woedend terug naar binnen
ik zeg mannen wat is dat voor ne zever
ik zeg die cardankap ok geen probleem stuk is stuk maar die sparborden en de lichten

dat heb ik nu nog nooit gehoord, antwoord die kerel mij
spatborden is een nieuwe wetgeveing van 01/03/2010

en die lichten zijn ok maar de grootlichten moeten lager staan,
dus ik antwoord hem wa wilt ge da ik doe de lamp openbreken en de draadjes van het grootlicht iets lager zet ofwa
hoe bedoelt ge zegt hem, ik zeg ja als mijn gewoon licht goed staat en mijn grootlichten niet dan moet ge mij maar eens vertellen hoe ik die apart afstel als beide draadjes in een lampoulle zitten
en dan nog dat mistlicht ik zeg hem dat werkt toch perfect, ja zegt hij als ik uw voorste aan zet dan brand het achteraan niet, ik antwoord hem ja nee daar zit een extra knopje voor achteraan, ahja zegt hij dat wist ik niet ik zal het er wel afdoen bij de herkeuring
ik was razend en ik antwoord hem zonder na te denken als ik straks terug kom ziet maar da ik een andere controleur heb want als ik u nog eens voor mijn grill zie staan dan rij ik u om dan ben ik zeker da ge alles van kortbij hebt gezien en niks vergeten bent
dus ik naar de garage alles laten uitvoeren en spatlappen laten zetten
ik kom terug aan de keuring aan wie zie ik voor mijn neus diezelfde natuurlijk
hij komt naar mij en zegt heb je een secondje want ik heb pauze nu ik roep onmiddelijk iemand die u kan verder helpen
er kom een andere aan en ineens was alles in orde zelf met mijn oranje standlichten en mijn xenon mistlichten van elwin
wat een geld klopperij maar al bij al toch nog goed afgelopen en eene het stuipen op zijn lijf gejaagd hahaha
greetz dave