USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
Tip's voor keuring in België https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=3167 |
Pagina 1 van 10 |
Auteur: | mopar magic [ vr jul 31, 2009 12:06 ] |
Berichttitel: | Tip's voor keuring in België |
Mischien wel handig voor de Belgen hier aanwezig om even alle tip's hier te bundelen voor de eerste keuring en jaarlijkse keuring in België. Ikzelf heb vandaag de eerste problemen al ondervonden bij het laten wegen voor m'n identificatie verslag. Gewicht OK, trekhaak ook goedgekeurd, echter wel maar 2880kg trekgewicht, maar dan ! keurmeester: Het is een lichte vracht mijnheer dus wij mogen hem slechts als 1 + 3 zitplaatsen keuren. ik: Ja OK, maar Dodge geeft toch 6 zitplaatsen op. ![]() keurmeester: Dit is de regel voor een lichtevracht. ik: Ok dan maar, zet er dan maar 1 + 3 op ![]() keurmeester: Ja maar dat is niet alles, u moet 2 zitplaatsen onbruikbaar maken. ik: Oh ja, ik kan toch niet zomaar m'n achterbank in stukken zagen, hoe moet ik dat dan doen ![]() keurmeester: verzin er maar iets op. ik: ![]() Resulaat, beperkte geldigheid van de keuring voor 3 maanden. en een oplossing zoeken voor de zitplaatsen. indien er hier iemand meer over weet, graag wat info. |
Auteur: | GERTOS [ vr jul 31, 2009 13:19 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
is een gekend probleem in belgie heeft te maken met het gewicht van je truck. kun je als je naar de keuring gaat niet de enkel zit van de achterbank verwijderen, is de bank niet uit 2 stukken ? een dubbel en een enkel stuk. zijn 4 bouten en dan kan je de bank eruit nemen.(het kleinste deel) ook sluiting van gordel verwijderen. Dan moet je zien dat je de voorste midden zit kan vastzetten als deze plat ligt. Dan heb je vooraan 2 plaatsen en achteraan 2 plaatsen.(dat is normaal goed voor de keuring) Veel succes ermee. |
Auteur: | mopar magic [ vr jul 31, 2009 13:31 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
De voorstoel da's eenvoudig, die heb je er met 4 bouten uit, maar voor de achterbank is het wel wat meer werk aangezien ik daar heel de gordel moet verwijderen, ik vind ook niet hoe ik de rugleuning eruit krijg, of komt deze er samen met het zitvlak uit waneer ik deze onderaan los maak ? Hoe zit het trouwens met de gaten die blijven, want op de keuring sprak men over volledig onbruikbaar maken, ik weet dat je waneer je bij een tereinwagen de achterbank verwijderd om lichtevracht te bekomen, je de gaten moet opvullen met breekbouten of dicht lassen, maar dit lijkt mij wel erg ver gaan. |
Auteur: | Floor [ vr jul 31, 2009 13:37 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
wat was je gewicht tijdens de weging, tarra op je PVG en aantal zitplaatsen? Zit er LPG in? PM me anders ff met je PVG nr, VIN en nummerplaat, dan vraag ik ea na... you got PM |
Auteur: | green [ vr jul 31, 2009 15:22 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
midden console moet ge ook vergrendelen zodat die niet meer omhoog kan heb daar zelf boutjes in de scharnier punten gevezen ook de gordel van de midden console moest verwijdert worden plus de gaten moesten dicht gemaakt worden ook de achterste gordel in het midden moest weg plus de gaten dicht ook waar je de gordel in klikt moet weg normaal kun je overal goed aan je hebt wel torqs sleutels nodig achterste gordel is iets moeilijker maar bij mij ist gelukt heb ook maar 4 plaatsen |
Auteur: | GERTOS [ vr jul 31, 2009 15:36 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
ik bedoel dat je het achterste zitje achter de chauffeur moet verwijderen zijn ook maar 4 bouten ( srt-10) indien je achterbank uit 2 delen bestaat de midden console vooraan moet je vergrendelen ik heb een gaatje in de scharnieren geboord achter de pvc beschermstukken je ziet er niks van en als ik naar de keuring moet steek ik er een boutje door en gaat hij niet omhoog. Ik had enkel het stuk waar men de gordel inklikt verwijdert maar niet de gordel zelf en men heeft er niks overgezegd. wat die gaten betreft draai de bouten er terug in en er bestaat een soort ijzerlijm (grijze kleur) doe daar aan de zijkant van de bout wat aan zo is het precies of die vastgelast zijn. Zo had mijn broer het vroeger aan zijn lichte vracht en moet je niet lassen en krijg je de bouten nog snel los. Ps ik ken een belg die heeft 5 plaatsen met een hemie met gas installatie in!!! dacht +-2520kg bij weging Hij vertelde mij dat het ervan af hangt langs waar die ingevoerd is duitsland of nl |
Auteur: | Floor [ vr jul 31, 2009 15:44 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
voorste middelste "zetel" vergrendelen is larie... imo is het verwijderen van deze 2 punts gordel voldoende. (Dit ben ik nu aan't navragen) http://www.wegcode.be/forum/index.php/t ... 706.0.html Volgens de EU richtlijn is deze niet breed genoeg om als zitplaats bestempeld te worden, beetje contradictorisch om dan te eissen dat deze verwijderd dient te worden omdat ie.... een zitplaats is. Wordt wel vaak gedaan als ik het zo lees, het is gemakkelijk en een discussie wordt zo vermeden. Gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde. Maar ik ben nogal koppig op dat vlak ![]() wordt vervolgd. |
Auteur: | Floor [ vr jul 31, 2009 15:48 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
ik vermoed dat dit een lang topic gaat worden de komende jaren. Mss een apparte sectie van maken beste Admin(s) : "Keuring , APK, wetgeving..." waar we deze per vraag of topic kunnen posten? |
Auteur: | green [ vr jul 31, 2009 16:06 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
volgens mij weten ze op de keuring ook ni alles wat mag en niet mag maar ik heb destijds mijne midden console moeten vergrendelen is hier ergens nog nen topic van dacht ik |
Auteur: | DB_Cowboy [ vr jul 31, 2009 16:37 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
Bij mij was de middenste "zetel" vergrendeld met een vijs in het scharnierpunt en is de gordel verwijderd.Keuring gebeurde in zwijnaarde en heb 4+1. |
Auteur: | FOR FUN [ za aug 01, 2009 0:22 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
Dit maakte mijn schoonbroer mee toen hij met mijn Ram naar de keuring(1ste keer om hem als lichte vracht op mijn naam te laten zetten) ging om zijn laad en trekgewicht enz... te laten vaststellen. FOR FUN schreef: Na mijn aanschaf van tweedehands Ram,vande week mijn schoonbroer(zwager)naar de keuring gestuurd om,daar het hier om inschrijving van lichte vracht gaat,de verplichte weging af te handelen.De vorige eigenaar had deze wagen zelf gehomologeerd en deze laten zetten op 3+1 om geen problemen te krijgen(achterste gordel van middenzit was verwijderd)ook moest de ondertussen gemonteerde trekhaak gekeurd worden.Trekhaak(Mopar) die gemonteerd was door Luc van Americandrive en voorzien van insteekbol van een Van die hij staan had(verlaagde insteekbol is besteld)om toch maar naar de keuring te kunnen gaan.Op de insteekbol die van een ander merk was stond een goedkeuringssticker op met gewicht dat duidelijker lager lag dan de goedkeuringsticker op Mopar gedeelte,awel daar is geen woord over gezegd op keuring en het mooiste moet nog komen.Op mijn nieuwe keuringspapieren staat nu plots op dat mijn wagen 4+1 zitplaatsen heeft terwijl NIET EENS naar de gordels gekeken is(middelste gordel achterbank lag netjes thuis).Ik ben geen 3 minuten binnen in het keuringsstation geweest zei mijn trotse schoonbroer.IK KAN MISCHIEN IEDEREEN AANRADEN OM NAAR ..... NAAR DE KEURING TE GAAN . |
Auteur: | Sammy11 [ zo aug 02, 2009 12:33 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
een echte soep is het hier in dit apenland. |
Auteur: | thierry [ zo aug 02, 2009 13:08 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
heb dit probleem ook ![]() ![]() heb ook een 3 maand geldige keuring door het niet vinden van chassis nummer (mijn gekende probleem hier op het forum ) dit is inmidels opgelost (gevonden ) ![]() maar op het 3 maand geldige keuring bewijs staat dus ook bij dat de inrichting niet reglementair is ![]() ![]() alhoewel er op de homologatie staat dat i goed is voor 5+1 moet ik die middelste vast zetten ![]() eindeloze discusie op het keuringstation maar het staat toch op het 3 maand keuringsbewijs . ook ivm de trekinrichting is het niet goed . wat ze daarmee willen zeggen weet ik niet maar dit ga ik toch niet veranderen ze kunnen men kl**en kussen ![]() ![]() evenals de inrichting laat ik het zoals het is ![]() ben even koppig als floor ![]() ![]() dus moet eind augustus terug voor herkeuring en ze bekijken het maar ![]() chassisnummer is vindbaar nu en de rest f**k em ![]() ![]() ![]() het probleem is dat ik terug moet naar het station in Deurne en daar zijjn ze nogal moeilijk maar ik kan ze het even moeilijk maken ![]() ![]() ik ga daar niet buiten voor ik een goedgekeurd bewijs heb !! op papier staat 5+1 dus daar zullen ze het mee moeten doen. en wat de trekinrichting betreft ;op de eerste keuring is daar niks over gezecht dus... ![]() |
Auteur: | HanSRT-10 [ zo aug 02, 2009 13:13 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
Citaat: ik ga daar niet buiten voor ik een goedgekeurd bewijs heb !! we komen af en toe wel eens op bezoek als je je daar in de weekends verveeld thierry... ![]() |
Auteur: | metselaar [ zo aug 02, 2009 13:15 ] |
Berichttitel: | Re: Tip's voor keuring in België |
juist fuck keuringen je zal zo'n flikker hebben die op zijn strepen gaat staan dat zijn de echte klootzakken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() geluk met je keuring enne binne kort kom ik even langs voor de sangria ![]() ![]() ![]() |
Pagina 1 van 10 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |