Het is nu do maart 28, 2024 10:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2020 18:06 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma okt 05, 2020 21:29
Berichten: 3
Woonplaats: Belgie
Beste US cars lovers,

Ik ben op het punt om mijn Cadi Escalade EXT (pickup - LV) te homologeren - valideren. Ik heb de auto in NL gekocht en voor dat ik hem laat keuren, zou ik heel graag advies van u willen horen.

In kort:
- Mijn lpg tank is reeds gekeurd. Montageattest is blijkbaar niet nodig indien de lpg vermeld staat op de oude kentekenbewijs .
Bij de tank keuring bleek dat mijn gas tank (onderbouw) te laag hangt (18cm, moet 25cm zijn +- 10%). Ondertussen heb ik mijn schokdempers, de luchtcompressor etc. al vervangen... dus in orde.
- ik heb een mistlamp van achter opgezet
- mijn banden zijn nieuw en hebben een e4 keurmerk

Nu, ik heb hier en daar gelezen dat de achteruitkijkspiegel moet een E keurmerk hebben. Mijne heeft een E11- is dat voldoende? Langs andere kant, blijkbaar is een spiegel niet verplicht bij lichte vracht, klopt het?

- Gordels - voor mij weer een verassing. Die moeten blijkbaar ook en E-keurmerk hebben (?). Hoe is het dan moggelijk dat de wagen in NL ingevoerd was met de originele gordels (geen E-keurmerk)?

- Koplampsproeiers. De wagen heeft HID lampen, ik heb ze teouwens al door gloeilampen vervangen. Europese autos met HID lampen moeten uitgerust zijn met sproeiers. Hoe zit het met de amerikanen? Ik heb nog geen enkele Escalade gezien die uitgerust met de koplampsproeiers was... Hoe wordt het bekeken?

Ik was van plan om de hele procedure door iemand te laten doen maar aangezien de tank opvoorhand gekeurd moest worden etc, probeer ik liever zelf het in orde te kringen..de prijzen zijn abnormaal.


Hoppelijk kan iemand hier mij helpen.

Bedankt
Dam


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2020 16:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
dam schreef:
Beste US cars lovers,

Ik ben op het punt om mijn Cadi Escalade EXT (pickup - LV) te homologeren - valideren. Ik heb de auto in NL gekocht en voor dat ik hem laat keuren, zou ik heel graag advies van u willen horen.

In kort:
- Mijn lpg tank is reeds gekeurd. Montageattest is blijkbaar niet nodig indien de lpg vermeld staat op de oude kentekenbewijs .
Bij de tank keuring bleek dat mijn gas tank (onderbouw) te laag hangt (18cm, moet 25cm zijn +- 10%). Ondertussen heb ik mijn schokdempers, de luchtcompressor etc. al vervangen... dus in orde.
- ik heb een mistlamp van achter opgezet
- mijn banden zijn nieuw en hebben een e4 keurmerk

Nu, ik heb hier en daar gelezen dat de achteruitkijkspiegel moet een E keurmerk hebben. Mijne heeft een E11- is dat voldoende? Langs andere kant, blijkbaar is een spiegel niet verplicht bij lichte vracht, klopt het?

- Gordels - voor mij weer een verassing. Die moeten blijkbaar ook en E-keurmerk hebben (?). Hoe is het dan moggelijk dat de wagen in NL ingevoerd was met de originele gordels (geen E-keurmerk)?

- Koplampsproeiers. De wagen heeft HID lampen, ik heb ze teouwens al door gloeilampen vervangen. Europese autos met HID lampen moeten uitgerust zijn met sproeiers. Hoe zit het met de amerikanen? Ik heb nog geen enkele Escalade gezien die uitgerust met de koplampsproeiers was... Hoe wordt het bekeken?

Ik was van plan om de hele procedure door iemand te laten doen maar aangezien de tank opvoorhand gekeurd moest worden etc, probeer ik liever zelf het in orde te kringen..de prijzen zijn abnormaal.


Hoppelijk kan iemand hier mij helpen.

Bedankt
Dam



E11 zegt helaas niets, E11-Brits landcode, je zult een ece nummer moeten hebben als ze daar naar gaan kijken. Indien L+R buitenspiegel is achteruitkijkspiegel idd niet nodig
Er is geen e keurmerk voor gordels bij mijn weten alleen het voldoen aan een europese richtlijn. maar dat is misschien veranderd ?
HID Koplampen zonde sproeiers zijn gewoon niet goedgekeurd. Daar zul je niet langskomen.

Voor al deze zaken geldt:
afhankelijk van keurder en keurstation, het was en is volstrekte willekeur kan ik je verzekeren.

Het uit handen geven kan je een hoop stress besparen, je bepaalt zelf of het dat waard is voor je.
ik ken persoonlijk iemand die na 14 mnd nog geen papieren heeft....
Ikzelf rij nu 5 jr dodge en elke keuring is anders, wat het ene jaar nog perfect was is het jaar erna reden om af te keuren en andersom.
En altijd bullshit imho (chassisnummer niet schoongemaakt=onleesbaar), sticker van de lpg op de verkeerde plaats dus afkeur, etc etc
Maar ook al meegemaakt dat er nix (!) getest werd en ik binnen 5 minuten erdoor was....

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2020 9:49 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma okt 05, 2020 21:29
Berichten: 3
Woonplaats: Belgie
Bedankt voor de ractie.

14 manden en nog geen papieren? Hoe? Waarom? Bij homologatie-individuele keuring gaat alles veel trager maar toch geen 1 jaar :|

Qua gordels, ik heb ze bij mijn vriend gekeken die dezelfde auto heeft, en ze zijn juist hetzelfde, zonder EC markering, en ook geen koplampsproeiers (?!)... Het blijft dus een lotterij, niet te geloven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2020 15:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2015 10:03
Berichten: 104
Woonplaats: Halle
dam schreef:
Bedankt voor de ractie.

14 manden en nog geen papieren? Hoe? Waarom? Bij homologatie-individuele keuring gaat alles veel trager maar toch geen 1 jaar :|

Qua gordels, ik heb ze bij mijn vriend gekeken die dezelfde auto heeft, en ze zijn juist hetzelfde, zonder EC markering, en ook geen koplampsproeiers (?!)... Het blijft dus een lotterij, niet te geloven.


yup het blijft een loterij.

14mnd is omdat hij zelf alles heeft proberen te regelen (gekocht in usa, ingeklaard in rotterdam en toen naar belgie ermee)

_________________
Yes it's fast, No you can't drive it !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2020 12:07 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo jan 06, 2016 14:11
Berichten: 286
hey , heb ook eens shit op de keuring gehad over de gordels ,ook geen e keuring ,
geen probleem ben naar een auto afbraak geweest ,en uit een auto de lintjes uitgeknipt en in genaaid ,
en de zever was opgelost .
Mvg


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling