USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Keuring in Belgie
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=18742
Pagina 1 van 1

Auteur:  ChevyJo [ za apr 12, 2014 21:32 ]
Berichttitel:  Keuring in Belgie

Ik zou het één en ander willen veranderen aan de Chevy :

-Een flowmaster, welk geluid is toegestaan en langswaar moet die naar buitenkomen ?
-Geventileerde schijven, die heb ik al van summitracing. Heb hier op dit forum al gelezen dat dit mag, maar heb ook al ergens anders gelezen dat het niet mag :D
- Spindles en 4 inch blokken onder de bladveren, heb een groot gevoel dat dit niet mag alhoewel dat ik al veel verhoogde trucks in Nederland gezien heb.
- Stalen remleidingen voor deze verhoging...
- Welke banden mogen onder de truck ?

Het zou tof zijn om te mogen rijden hiermee en niet elk jaar alles liggen te verbouwen

Joris

Auteur:  Gmc2000 [ za apr 12, 2014 23:39 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

ChevyJo schreef:
Ik zou het één en ander willen veranderen aan de Chevy :

-Een flowmaster, welk geluid is toegestaan en langswaar moet die naar buitenkomen ?
-Geventileerde schijven, die heb ik al van summitracing. Heb hier op dit forum al gelezen dat dit mag, maar heb ook al ergens anders gelezen dat het niet mag :D
- Spindles en 4 inch blokken onder de bladveren, heb een groot gevoel dat dit niet mag alhoewel dat ik al veel verhoogde trucks in Nederland gezien heb.
- Stalen remleidingen voor deze verhoging...
- Welke banden mogen onder de truck ?

Het zou tof zijn om te mogen rijden hiermee en niet elk jaar alles liggen te verbouwen

Joris



De remschijven is geen probleem.
Verhogen mag absoluut niet.
Remleidingen normaal geen probleem.

Auteur:  guido [ zo apr 13, 2014 9:26 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

blokken onder de bladveren is niet toegestaan.
uitlaat mag normaal niet langs rechts van de auto komen maar hij word er niet voor afgekeurd enkel een opmerking een flowmaster er onder is geen probleem.
Als het een lichte vracht is mag je er alles op leggen van banden als het loopvlak maar binnen de spatborden steekt de snelheidsindex en laadvermogen hoog genoeg is ook al staat er een bandenmaat op het pvg mag je toch een ander leggen .( dat laatste word blijkbaar niet in elk keuringsstation toegepast).

De spoorbreedte mag ook niet te veel afwijken (juiste percentage weet ik niet van buiten)

Met geventileerde schijven heb ik nog geen ervaringen mee maar ik dacht dat het niet mocht .

In nederland is er een volledig andere wetgeving inzake keuringen dus kan je best niet vergelijken.
Het hangt dikwijls ook van station tot station af , soms worde de regels wel eens anders toegepast of weten de keurders het zelf niet goed en kan je er best de stationschef er bij halen.

mvg Guy

Auteur:  bhpaddict [ zo apr 13, 2014 10:19 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

Spoorbreedte afwijking is 4% maximaal dacht ik.
Verhogen kan je wel doen als het niet opvalt. Hiermee bedoel ik ander bladverenpakket. Wanneer je achteraan al blokken hebt onder de bladveren zou je misschien hogere blokken kunnen steken. Vooraan is no go !

Auteur:  guido [ zo apr 13, 2014 13:54 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

bhpaddict schreef:
Spoorbreedte afwijking is 4% maximaal dacht ik.
Verhogen kan je wel doen als het niet opvalt. Hiermee bedoel ik ander bladverenpakket. Wanneer je achteraan al blokken hebt onder de bladveren zou je misschien hogere blokken kunnen steken. Vooraan is no go !


als je andere bladveren steekt moet je wel zien dat het pakket evenveel blaren telt dan op je pvg .
Hogere blokken moet je mee oppassen want dat zien ze zeer snel.Zolang je het subtiel aanpakt gaan ze niet te veel zien.
Het zal er ook aan liggen wie je op de keuring hebt en waar je gaat.

mvg Guy

Auteur:  bommelaar [ zo apr 13, 2014 16:15 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

Mijn uitlaat komt rechts achter mijn achterwiel tevoorschijn. Redelijk lawaaierig. Enkel een opmerking!

Auteur:  Belgiquebasterd [ zo apr 13, 2014 16:33 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

Ivm de uitlaat is willekeur, ben 2 jaar zonder problemen gekeurd geweest met een uitlaat die aan de rechterkant uitkwam. Dit jaar mocht het niet meer.

Auteur:  skrapys [ zo apr 13, 2014 18:26 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

Bij mij geen enkel opmerking bij de keuring :D die blaast ook langs achter rechts uit :roll:

Auteur:  ChevyJo [ ma apr 14, 2014 20:28 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

OK we weten al wat meer 8)

wat met de decibels van een bv flowmaster ? Moet de catalyc converter er ook tussen ?

Auteur:  Belgiquebasterd [ ma apr 14, 2014 22:16 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

ChevyJo schreef:
OK we weten al wat meer 8)

wat met de decibels van een bv flowmaster ? Moet de catalyc converter er ook tussen ?


Decibels maakt weinig uit, die van mij maakt heel veel lawaai en hebben ze niks van gezegd. Cat moet er zeker tussen anders kloppen je CO en lambda waarden niet.

Als je geen cats wilt en je hebt de oude niet meer of ze zijn kapot, koop dan een klein model en las die er voorlopig tussen (of met flenzen) en ga zo naar de keuring, na de keuring haal je ze er weer onderuit.

Auteur:  JurgenS [ di apr 15, 2014 16:15 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

idem voor de remschijven, ik had problemen omdat ik gegroevde schijven had en heb uiteindelijk met een verklaring van de fabrikant dat ze de OEM kwaliteit overtreffen, toch goedgekeurd geweest.

De staal omvlochten remleidingen heb ik er nooit doorgekregen, die heb ik moeten vervangen.

Auteur:  Belgiquebasterd [ di apr 15, 2014 17:47 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

JurgenS schreef:
idem voor de remschijven, ik had problemen omdat ik gegroevde schijven had en heb uiteindelijk met een verklaring van de fabrikant dat ze de OEM kwaliteit overtreffen, toch goedgekeurd geweest.

De staal omvlochten remleidingen heb ik er nooit doorgekregen, die heb ik moeten vervangen.


Misschien een krimpkous rond die stalen leiding doen, dan zien ze eruit als rubberen leiding?

Auteur:  ChevyJo [ di apr 15, 2014 21:43 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

Gmc2000 schreef:
ChevyJo schreef:
Ik zou het één en ander willen veranderen aan de Chevy :

-Een flowmaster, welk geluid is toegestaan en langswaar moet die naar buitenkomen ?
-Geventileerde schijven, die heb ik al van summitracing. Heb hier op dit forum al gelezen dat dit mag, maar heb ook al ergens anders gelezen dat het niet mag :D
- Spindles en 4 inch blokken onder de bladveren, heb een groot gevoel dat dit niet mag alhoewel dat ik al veel verhoogde trucks in Nederland gezien heb.
- Stalen remleidingen voor deze verhoging...
- Welke banden mogen onder de truck ?

Het zou tof zijn om te mogen rijden hiermee en niet elk jaar alles liggen te verbouwen

Joris



De remschijven is geen probleem.


Verhogen mag absoluut niet.
Remleidingen normaal geen probleem.


Waar ga jij naar de controle ? Want jij lijkt de minste problemen te hebben, schijven remleidingen alllemaal goed ... Pff het hangt van mens tot mens af precies.

Auteur:  JurgenS [ wo apr 16, 2014 19:47 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

Waar je gaat maakt niet uit, het is wie je hebt en of hij gemogen heeft de nacht ervoor. Had hij pech, jij dan ook...

Auteur:  Gmc2000 [ wo apr 16, 2014 20:53 ]
Berichttitel:  Re: Keuring in Belgie

JurgenS schreef:
Waar je gaat maakt niet uit, het is wie je hebt en of hij gemogen heeft de nacht ervoor. Had hij pech, jij dan ook...


Zo is het spijtig genoeg, tot nu toe geluk gehad dat ik altijd een liefhebber van Amerikanen had. :bounce:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/