Ton de Draaier schreef:
Je zou hem kunnen laten wegen met een tijdelijke kleinste tank die je kunt vinden. Daar doe je nét genoeg in dat je er mee ter keuring kan. De wijzer van de gastankmeter lijm je vast op 60%. Als je 4WD hebt, kun je je aandrijfas naar voren eraf laten. Kun je van iemand wielen lenen met alu velgen en de smalste banden? Leg de lichtse krik achterin die je hebt; van mijn part van een gewone auto Kun je stoelen of een achterbank missen? alles wat je aan gewicht kunt besparen scheelt je wegenbelasting. Dat je daarna alles weer terugbouwt, is jouw zaak.
Even een kleine aanvulling; In mijn W-200 tijdperk werd de inhoud van de halve gastank aan kilo's erbij opgeteld, dus 40-liter inhoud werd + 20 kilo erbij. En je kan de achterklep eruit halen en een net erin hangen
http://www.pickupspecialties.com/Global ... e_net.html , dat net komt jaarlijks terug bij jullie keuring.