Ik ben vandaag naar de keuring geweest daar ik nog moest langs gaan voor de administratieve keuring en weging.
We waren nog niet binnen of het was al zover, weer gezever.
Nu moet je weten de wagen is 2 maanden geleden volledig gekeurd in Turnhout voor import in Belgie en alles was goed bevonden.
Deze keer was ik in Londerzeel gegaan daar dit korter bij is en het eerste argument was dat de SRT spatlappen moest hebben ???
Ik vertelde aan de persoon dat de wagen 2 maanden voordien gekeurd was en dat er niets van gezegd was.
Het volgende was de zitplaatsen u hebt 1+3 en er staan 6 zetels in!
Ik vertelde deze persoon weer dat dit geen probleem was bij de homologatie en dat ik er niet echt over te spreken was dat 2 stations andere waarden en normen hanteren.
Hij zei mij ook dat de voorste middenste zetel moest geblokeerd worden en ik iets aan mijn achterbank moest doen, ik vroeg hem wat wil je dat ik doe een stuk wegzagen en hij zag dat ik dit niet echt grappig vond.
Uiteindelijk stationchef erbij en telefoontje naar het station waar de homologatie was gebeurd.
Daar hadden ze dat blijkbaar over het hoofd gezien maar blijkbaar vanaf 2500kg moeten er spatlappen aanhangen!
Ze hebben dan enkel de SRT nog gewogen denk dat ze mij liever vlug weg zagen gaan en resultaat GROENE kaart en enkel een opmerking dat ik de volgende keer spatlappen moet hebben.
Lang leven België.