Het is nu di aug 19, 2025 20:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 7:17 
Pro Trucker

geen lading , enkel personen maakt van je escalade een personenwagen... :?
M1 ipv N1 categorie.
hello BIV & rijtaks...

Ze hebben duidelijik geld geroken daar in brussel

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 14:28 
Pro Trucker

het belachelijke eraan is dat er enkele jaren geleden trucks via Duitseland zijn gehomologeerd en daar op papier 3499kg MTM is gezet , deze trucks hebben geen problemen nu , en mogen met 6 man erin en nog 500 kg laden... :roll:

en dit zijn gewoon dezelfde trucks als die wij rijden , alleen wa papier gefoefel int begin en klaar , maar volgens ik al eens gehoord heb word dit ook niet meer gedaan nu bij de moffen... :(

we zullen het volle pond moeten betalen indien we met full size trucks willen rijden , maar dan gaan er heel wat verdwijnen , want geen een debiel betaald jaarlijks 3000 (V8) of 3800 (V10) euro rijtax voor met een pickup te rijden , alè ik toch niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 15:20 
Pro Trucker

Misschien een stomme vraag, maar dat geziek met die zitplaatsen geld dat voor alle pickups, of alleen grijs (vrachtwagen) kenteken?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 15:43 
Pro Trucker

texas boy schreef:
Misschien een stomme vraag, maar dat geziek met die zitplaatsen geld dat voor alle pickups, of alleen grijs (vrachtwagen) kenteken?

in Belgie heet dat "lichte vracht" , dit wil zeggen dat iedereen met een lichte vrachtauto mag rijden en de daarvoor voorziene voordelen zoals 140 euro rijtax per jaar , geen BIV (eenmalige belasting die voor een V8 5000 € bedraagd) , geen LPG tax , kortom , buiten de aankoop rij je in principe heel voordelig.

maar door het nieuwe systeem van wegen kom je , indien je 5 zitplaatsen wil , niet meer in aanmerking voor deze formule , en dan betaal je voor een SRT als personenwagen 5.000 BIV , jaarlijkse rijtax 3.800 en jaarlijkse LPG tax 200 euro.

en ik ken tot nu toe nog geen enkele mens die zijn amerikaanse pickup als personenwagen heeft ingeschreven.

imo , als ik die taxen moet betalen , doe ik dat liever voor een recente Viper of Challenger of Corvette.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 23:32 
Pro Trucker

Charger69 schreef:
ik wil die SRT van u nog wel zien rijden hoor Sammy is echt een prachtbak man :)

als ik binnenkort mijn rijbewijs moet inleveren gaat de SRT binnen om de bumpers en tailgate te laten repareren en spuiten.
zit wa steenslag en krassen op de bumpers , ineens laten proper maken ook en polieren voor volgend meeting-seizoen... 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 15:36 
Pro Trucker

zoals ie uit het fabriek gerold is... :roll: dan kan je gerust de kofferklep eraf halen, want deze zit er toch niet standaard op :!:

het is één dikke brok shit aan het worden, dat weet ik :evil:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 17:24 
Trucker

mareh... hoe zit dit in België dan met de busjes, dubbel cabine e.d.??
Of is dat ook alleen maar bedrijfsmatig mogelijk??

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 18:18 
Pro Trucker

Weet ik Kevin, maar ik bedoelde om het weinige gewicht dat men nog kan besparen, men deze dus zonder problemen eraf kan halen :wink:

@ Choices: in Belgie bij bestelwagens geen problemen :wink:
heb zelf een bestelwagen met drie plaatsen en hievoor één met dubbele cabine met zes plaatsen en daar lullen ze niet over omdat deze erop berekend zijn om veel gewicht te dragen/trekken :|

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 19:49 
Heavy Trucker

Choices schreef:
mareh... hoe zit dit in België dan met de busjes, dubbel cabine e.d.??
Of is dat ook alleen maar bedrijfsmatig mogelijk??

In Belgie is het niet alleen bedrijfsmatig, je kunt als particulier ook "lichte vracht" rijden tegen het lage tarief.
Voor de busjes met dubbele cabine gelden dezelfde regels alleen die dingen zijn (bijna)altijd diesel en hebben dus niks met het extra gewicht van de LPG-installatie te maken. Daarbij hebben ze meestal voldoende laadvermogen om genoeg zitplaatsen te behouden.

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 5:32 
Pro Trucker

de wegcode zegt inderdaad niet dat een reservewiel verplicht is (de politie kan je er dus geen boet voor geven al ze je staande houden) maar het technisch regelement zegt dit wel:
112. "massa van het voertuig in rijklare toestand" : de massa van het lege voertuig met koetswerk, en met de koppelinrichting in het geval van een trekkend voertuig, in rijklare toestand, of de massa van het chassis met cabine indien de fabrikant niet het koetswerk en/of de koppelinrichting levert (met koelvloeistof, smeermiddelen, 90 % brandstof, 100 % andere vloeistoffen met uitzondering van afvalwater, gereedschap, reservewiel en bestuurder (75 kg), en, voor autobussen en autocars, de massa van de bijrijder (75 kg), als er een bijrijderszitplaats in het voertuig is);

Bij de laatste aanpassing van die KB hebben ze echter niet de laatste versie van de directieve genomen want die omschrijft het als reservewiel, indien aanwezig te interpreteren als: indien er af fabriek een voorziening is aangebracht om een reservewiel te monteren, dan moet dit deel uitmaken bij bepaling rijklare massa. Indien er geen voorziening is (er wordt bijvoorbeeld een repair kit aangeboden als optie), hoeft deze vanzelfsprekend niet bijgeteld te worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 8:12 
Pro Trucker

kans is groot als ze op de keuring bij weging op het verslag schrijven wat er niet en wel aanwezig was dat ze in brussel
ofwel weging niet aanvaarden (dan ben je 6 weken ouder eer je dit te weten komt) en dat je moet terug gaan (weerla tijd en kosten) ofwel dat ze default 30 of 40 kg bijrekenen als ze je zitplaatsen bepalen...
Het blijft een lotterij die hele keuring en het zal er idd nog niet op beteren...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 15:26 
Trucker

Zeg jongens, kunnen we niet een keer met alle pick ups in Belgie en Nederland en keertje een meeting houden in Brussel en dan ook gelijk even de boel een paar uur dicht zetten?
Daar wil ik wel een vrije dag voor opofferen ;)

Groetjes Tjerk

Dodge Ram 1500 Laramie 2011

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 15:39 
Pro Trucker

:thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 20:11 
Pro Trucker

Ik heb het al verschillende malen aangehaald om te betogen... :roll:

Als we met zen allen heel Brussel overhoop halen en ons beklag doen hierover, moet en zal er toch wel iets aan gedaan worden of over gesproken en gedebatteerd worden ? Als de boeren en anderen dit kunnen, waarom wij dan niet? Nee, wij zijn zo braaf dat we maar op onze kop laten kakken door die staatlullen en braafjes betalen... En mocht het even kunnen, de lpg- leveranciers (Primagaz) etc mee optrommelen. Met zo'n machtig concern en als milieuvriendelijke brandstof moet er toch iets te bereiken vallen? Is er nu niemand die hier zijn weg in kent en zoiets op til kan zetten met de steun van heel het forum en alle andere truck-drivers die niet op het forum zitten? Iedereen wordt hier de pineut van, dus wie niet waagt, niet wint !

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 20:34 
Heavy Trucker

DodgeRammer09 schreef:
Ik heb het al verschillende malen aangehaald om te betogen... :roll:

Als we met zen allen heel Brussel overhoop halen en ons beklag doen hierover, moet en zal er toch wel iets aan gedaan worden of over gesproken en gedebatteerd worden ? Als de boeren en anderen dit kunnen, waarom wij dan niet? Nee, wij zijn zo braaf dat we maar op onze kop laten kakken door die staatlullen en braafjes betalen... En mocht het even kunnen, de lpg- leveranciers (Primagaz) etc mee optrommelen. Met zo'n machtig concern en als milieuvriendelijke brandstof moet er toch iets te bereiken vallen? Is er nu niemand die hier zijn weg in kent en zoiets op til kan zetten met de steun van heel het forum en alle andere truck-drivers die niet op het forum zitten? Iedereen wordt hier de pineut van, dus wie niet waagt, niet wint !

Mij niet gezien.
Ik kan eigenlijk geen serieuze reden bedenken waarom een protest gegrond zou zijn.
De lichte vracht is er om goederen te vervoeren en LPG in een Smart is toch echt veel milieuvriendelijker als een LPG in een 5,7 V8.
Dat het mij niet goed uitkomt dat klopt maar als ze mij een goede reden zouden vragen sta ik met m'n bek vol tanden.

Ik rij graag met een dikke V8, het liefst met het hele gezin en omdat de benzine zo duur is kan ik hem alleen op LPG rijden en de rijtaksen graag zo goedkoop mogelijk............ trappen ze niet in.

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]