Het is nu vr aug 01, 2025 8:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 23:02 
Trucker

Dus als een loodgieter, schilder of timmerman € 125,00 per maand meer houderschapsbelasting moet gaan betalen komt er €90,00 per uur bij ,geen wonder dat de zelfstandige zonder poen een dikke USA ride kan rijden.

Vroeger op school allemaal een 10+ voor rekenen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 23:32 
Pro Trucker

homer schreef:
Dus als een loodgieter, schilder of timmerman € 125,00 per maand meer houderschapsbelasting moet gaan betalen komt er €90,00 per uur bij ,geen wonder dat de zelfstandige zonder poen een dikke USA ride kan rijden.

Vroeger op school allemaal een 10+ voor rekenen.

ik heb nooit een punt gehaald,en ben ook nooit naar school geweest :mrgreen: :mrgreen:

maar waarom al da gezever daar in den Haag tis heel simpel

wegen of houdersschapsbelasting en bpm helemaal eraf, een bepaald percentage bij de brandstof tellen aan de pomp
en dan een bepaalde korting als je hem zakelijk rijd via de belastinaangifte, dan is denk ik iedereen blij en tevrede

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 23:34 
Heavy Trucker

Ik hou mijn kilometers goed bij; als ik 10% van de gereden kilometers bedrijfsmatig rijd, mag ik grijs rijden. Ik rijd 80 % van de kilometers voor het bedrijf.. En alles op papier.

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 0:29 
Pro Trucker

Ton van der Sluijs schreef:
Ik hou mijn kilometers goed bij; als ik 10% van de gereden kilometers bedrijfsmatig rijd, mag ik grijs rijden. Ik rijd 80 % van de kilometers voor het bedrijf.. En alles op papier.

da komt omdat ie ouder dan 15 jaar is
anders mag je maar 500km Pj prive rijden
ik betaal ook gewoon de bijtelling, , 25% van de nieuwwaarde word bij het inkomen geteld,en daarover betaal je dan belasting

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 9:48 
Trucker

dutchtbi88 schreef:
Men moet gewoon stoppen met onderscheid maken tussen particulier en zakelijk en grijs en geel kenteken en iedereen hetzelfde laten betalen. Degenen die zakelijk rijden moeten hun autokosten dan maar verwerken in hun tarief. Dan betaalt degene waarvoor gereden wordt. Dan ben je van al dat gezeik af en kunnen er weer talloze controleurs uit.

in het buitenland halen ze hun schouders op vanwege ons gezeur over BMP, CO tax, grijze/gele kentekens, begrenzers op lichte vrachtwagens
daar betaal je als particulier ook een fractie wat wij betalen

ik heb een octavia diesel toen ik dat ding kocht betaalde ik een 900 per jaar dat is inmiddels een 1120 geworden en de plannen waren om door te gaan tot een 1500 maar die zijn nu tijdelijk van de baan omdat het hele rekening rijden niet komt tot nader order........

gewoon meer naar het buitenland kijken vind ik een veeeel beter idee dan het gelijk trekken (lees voordeel bedrijven afschaffen)

het is toch knetter dat een collega net over de grens die een diesel rijd die een 400 kg zwaarder is maar een 200 per jaar betaald ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 11:18 
Trucker

ik zal jullie iets leuks vertellen er is een nieuwe wet,als je met een aanhanger rijd en je totaal gewicht incl auto+aanhanger komt boven de 3500kg,en je vervoerd spullen voor 3e ben je tacho plichtig,dat is EU vast gelegd dit geldt ook voor belgie,duitsland,enz dat is dus de reden dat ik in duitsland een bekeuring heb gekregen vorig jaar,

dit even voor iedereen die een eigen zaak heeft en met een aanhanger rijd,dit geldt niet voor eigen vervoer bijv een kraantje,maai machines,enz

lees het stukje Tachograafplicht M1 en N1 voertuigen

http://www.ivw.nl/onderwerpen/vrachtaut ... index.aspx

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 12:48 
Heavy Trucker

Citaat:
dutchtbi88 schreef:
Men moet gewoon stoppen met onderscheid maken tussen particulier en zakelijk en grijs en geel kenteken en iedereen hetzelfde laten betalen. Degenen die zakelijk rijden moeten hun autokosten dan maar verwerken in hun tarief. Dan betaalt degene waarvoor gereden wordt. Dan ben je van al dat gezeik af en kunnen er weer talloze controleurs uit.

Maar dan niet gaan zeuren als je € 180,- per uur moet gaan betalen voor een loodgieter, schilder of timmerman

Dat is een kwestie van marktwerking. Degene die de meest concurrerende aanbieding doet krijgt de klus. Moet je eens zien hoeveel timmermannen, schilders en loodgieter dan ineens afkunnen met een VW Caddy diesel in plaats van zwaar gesubsidieerd door de maatschappij te patsen met een dikke truck die ze anders nooit zouden kopen. Dan komen de echte liefhebbers vanzelf boven drijven. :wink: :wink: :wink: :D :D :D

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 13:47 
Trucker

dutchtbi88 schreef:
Citaat:
dutchtbi88 schreef:

Maar dan niet gaan zeuren als je € 180,- per uur moet gaan betalen voor een loodgieter, schilder of timmerman

Dat is een kwestie van marktwerking. Degene die de meest concurrerende aanbieding doet krijgt de klus. Moet je eens zien hoeveel timmermannen, schilders en loodgieter dan ineens afkunnen met een VW Caddy diesel in plaats van zwaar gesubsidieerd door de maatschappij te patsen met een dikke truck die ze anders nooit zouden kopen. Dan komen de echte liefhebbers vanzelf boven drijven. :wink: :wink: :wink: :D :D :D

dat zal best maar de ware liefhebber zal dan ook een kapitaalkrachtige liefhebber moeten zijn, is niet zo eerlijk dat een 5 serie rijden goedkoper is dan een pick up met een V8 diesel.........

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 15:04 
Trucker

Nou daar begint het gezeik weer kan me kap er weer af !!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 15:07 
Trucker

mike.h schreef:
ik zal jullie iets leuks vertellen er is een nieuwe wet,als je met een aanhanger rijd en je totaal gewicht incl auto+aanhanger komt boven de 3500kg,en je vervoerd spullen voor 3e ben je tacho plichtig,dat is EU vast gelegd dit geldt ook voor belgie,duitsland,enz dat is dus de reden dat ik in duitsland een bekeuring heb gekregen vorig jaar,

dit even voor iedereen die een eigen zaak heeft en met een aanhanger rijd,dit geldt niet voor eigen vervoer bijv een kraantje,maai machines,enz

lees het stukje Tachograafplicht M1 en N1 voertuigen

http://www.ivw.nl/onderwerpen/vrachtaut ... index.aspx

Leuker kunnen ze het niet maken Maar jij vervoerd toch alleen je eigen auto,s :mrgreen:

een mens moet toch ook een hobby hebben :twisted:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 18:00 
Trucker

back to black schreef:

Leuker kunnen ze het niet maken Maar jij vervoerd toch alleen je eigen auto,s :mrgreen:

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tuurlijk,alleen in duitsland geloven ze me niet :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 19:17 
Trucker

mike.h schreef:
back to black schreef:

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tuurlijk,alleen in duitsland geloven ze me niet :D :D

dus kost het je weer de nodige knaken ........ :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 19:25 
Trucker

dj.verhulst schreef:

het heb me meer gekost dan een tacho in laten bouwen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 19:28 
Trucker

dinsdag wordt er een tacho in gebouwd ben het zat om met het zweet in mijn bilnaat te rijden door duitsland

als ik er prive mee rijd hoef ik geen kaart er in te doen dus dat scheeld weer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 19:43 
Trucker

mike.h schreef:
dj.verhulst schreef:

het heb me meer gekost dan een tacho in laten bouwen

die bekeuring ,, of is zo'n tacho zo goedkoop ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]