Het is nu vr aug 01, 2025 7:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 22:39 
Heavy Trucker

guido schreef:
Alles er af halen om naar de keuring te gaan is ook geen probleem voor de keuring.

Ik ben vandaag terug geweest naar de keuring voor mijn nieuw GVA te gaan halen en ik had eerst 4+1 nu 2+1 en er zat slechts 60kg verschil op.

Nu ik de berekening heb gedaan met de vorige gegevens blijkt dat ik toen normaal ook maar 3+1 zou mogen gehad hebben en dat Handiri al wat gestript heeft om hem op 4+1 te krijgen.

Nu heb ik zitten uittellen hoeveel gewicht ik nog moet kwijt graken en ik kwam aan 19kg om op 3+1 te krijgen.

de achterklep weegt 25kg en de rubbere mat in men achterbak weegt 16.5kg dus dat is genoeg .

De stationshef zelf heeft mij voorgesteld om hem zo ligt mogelijk te maken en ook de achterklep er af te halen en rezervewiel,krik enz er uit te halen is niet verplicht voor de keuring.

Ik had er de platen om mijn bak van de avalanche af te sluiten al afgehaald en al de rest dat er los in zat ook rezervewiel en dacht wel toe te komen om op 3+1 te graken .

Nu ga ik volgende week nog eens terug gaan zonder achterklep en mat in de bak om mijn zitplaatsen terug te verranderen kost me nog eens 160euro maar dat is het wel waard.

Of mijn vrouw buiten gooien kan ik ook , mijn 2 kinderen zijn nog niet oud genoeg om zelf hun plan te trekken. :lol:

mvg Guy

als da waar was sta ik maandag morgen aan de keuring om opnieuw te wegen en graag 160€ betalen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 23:35 
Trucker

Sammy11 schreef:
guido schreef:
De stationshef zelf heeft mij voorgesteld om hem zo ligt mogelijk te maken en ook de achterklep er af te halen en rezervewiel,krik enz er uit te halen is niet verplicht voor de keuring.

Ik had er de platen om mijn bak van de avalanche af te sluiten al afgehaald en al de rest dat er los in zat ook rezervewiel en dacht wel toe te komen om op 3+1 te graken .

Nu ga ik volgende week nog eens terug gaan zonder achterklep en mat in de bak om mijn zitplaatsen terug te verranderen kost me nog eens 160euro maar dat is het wel waard.

sorry , maar vanuit Brussel zitplaatsen teruggeven...gij zou dan de eerste zijn in Belgie. :?

Ik moet volgende week eerst nog eens langs gaan bij de stationshef om nog eens wat uitleg te krijgen.
Ik hou jullie wel op de hoogte.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 9:55 
Trucker

ja en van da meelezen verschiet ik niet hoor, op het forum van ons club lezen ze ook mee die met de blauwe lamp en die van de keuring.
al in real ondervonden als ze ons tegen houden.

de eikels.

grtz

MIJN PROJECT

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 10:31 
Pro Trucker

Charger69 schreef:
Klopt Sammy men weet nooit wie hier allemaal leest, maar dan moet ge ook niet openlijk op een forum posten over dat station en dat briefje van 100 € tussen de papieren hé, if you know what I mean :scratch:

heb ik een station genoemd ?
nee , dat word dan een naald in een hooiberg voor wie erachter moet zoeken. :blackeye:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 10:48 
Pro Trucker

Charger69 schreef:
Sammy, dat die SRT 30 liter verbruikt zult ge ook wel geweten hebben toen ge hem kocht hé :)

En dat ge dan om de 300 km moet tanken is denk ik niet anders dan dat ge op benzine zou rijden met een verbruik van 30 L en de tankinhoud van uw benzinetank.

Die gast die ik hier op bezoek heb gehad en op de keuring werkt is ook geen gewone werknemer daar maar een hogergeplaatse. Hij zei ook tegen me wacht maar even af en aan al die toestanden van demonteren van allerhande onderdelen komt ook een einde. De mensen denken vindingrijk te zijn, maar ze moeten niet denken dat we gek zijn !
Ik vertelde hem ook dat ik reeds 3 jaar naar de keuring in Heers ging omdat het daar zo soepel aan toe ging en ze zeer vaak een oogje toeknijpen. Ja antwoord hij me hierop en daar was hij ook van op de hoogte, MAAR zei hij als er 1 aan de lijn staat die zijn job stipt wil doen zal het niet lukken.

dat wist ik al lang tevoren dat ie 30 liter drinkt , ik doe nl research eer ik een nieuwe wagen koop.
maar op benzine zit een SRT rond de 26 liter , en hij heeft een benzinetank van 129 liter , dus rij je hiermee 500 a 650km naargelang uw stijl , dat is dan wel het dubbele van wat jij denkt te rijden met een volle tank in een SRT.

en dan diene afgekeurde mechanieker die ook maar keurder is geworden , die zal nu wel naar Heers bellen om te verwittigen.
en dan zeggen dat ze niet moeten denken dat ze gek zijn...pffff laat me ni lachen , wat hebben die keurderkes er nu aan om zo moeilijk te doen... hun job uitvoeren ? dikke kak is da , want achter mijne tip top in orde pickup staat een marokaanse autoverkoper met het wrak van de weg en die gaat dan glansrijk door de keuring met ne rotte auto.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 11:15 
Trucker

Ivm dat teruggeven van zitplaatsen ben ik dan wel de eerste en enige geweest denk ik.Geplaatst geweest in topic op 31 juli 2009.

FOR FUN schreef:
Na mijn aanschaf van tweedehands Ram,vande week mijn schoonbroer(zwager)naar de keuring gestuurd om,daar het hier om inschrijving van lichte vracht gaat,de verplichte weging af te handelen.De vorige eigenaar had deze wagen zelf gehomologeerd en deze laten zetten op 3+1 om geen problemen te krijgen(achterste gordel van middenzit was verwijderd)ook moest de ondertussen gemonteerde trekhaak gekeurd worden.Trekhaak(Mopar) die gemonteerd was door Luc van Americandrive en voorzien van insteekbol van een Van die hij staan had(verlaagde insteekbol is besteld)om toch maar naar de keuring te kunnen gaan.Op de insteekbol die van een ander merk was stond een goedkeuringssticker op met gewicht dat duidelijker lager lag dan de goedkeuringsticker op Mopar gedeelte,awel daar is geen woord over gezegd op keuring en het mooiste moet nog komen.Op mijn nieuwe keuringspapieren staat nu plots op dat mijn wagen 4+1 zitplaatsen heeft terwijl NIET EENS naar de gordels gekeken is(middelste gordel achterbank lag netjes thuis).Ik ben geen 3 minuten binnen in het keuringsstation geweest zei mijn trotse schoonbroer.IK KAN MISCHIEN IEDEREEN AANRADEN OM NAAR ...... NAAR DE KEURING TE GAAN .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 11:51 
Trucker

FOR FUN schreef:
Ivm dat teruggeven van zitplaatsen ben ik dan wel de eerste en enige geweest denk ik.Geplaatst geweest in topic op 31 juli 2009.

FOR FUN schreef:
Na mijn aanschaf van tweedehands Ram,vande week mijn schoonbroer(zwager)naar de keuring gestuurd om,daar het hier om inschrijving van lichte vracht gaat,de verplichte weging af te handelen.De vorige eigenaar had deze wagen zelf gehomologeerd en deze laten zetten op 3+1 om geen problemen te krijgen(achterste gordel van middenzit was verwijderd)ook moest de ondertussen gemonteerde trekhaak gekeurd worden.Trekhaak(Mopar) die gemonteerd was door Luc van Americandrive en voorzien van insteekbol van een Van die hij staan had(verlaagde insteekbol is besteld)om toch maar naar de keuring te kunnen gaan.Op de insteekbol die van een ander merk was stond een goedkeuringssticker op met gewicht dat duidelijker lager lag dan de goedkeuringsticker op Mopar gedeelte,awel daar is geen woord over gezegd op keuring en het mooiste moet nog komen.Op mijn nieuwe keuringspapieren staat nu plots op dat mijn wagen 4+1 zitplaatsen heeft terwijl NIET EENS naar de gordels gekeken is(middelste gordel achterbank lag netjes thuis).Ik ben geen 3 minuten binnen in het keuringsstation geweest zei mijn trotse schoonbroer.IK KAN MISCHIEN IEDEREEN AANRADEN OM NAAR ...... NAAR DE KEURING TE GAAN .

Ik ben hier bij ons in totaal ook een 10 binnen geweest, inclusief wachten aan de kassa en betalen.
Geen tailgate en tank halfvol.
Het hangt er echt vanaf wat voor een keurder je hebt en de willekeur (lees jarloezie) is in ons land echt groot.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 0:29 
Pro Trucker

FOR FUN schreef:

FOR FUN schreef:
Op mijn nieuwe keuringspapieren staat nu plots op dat mijn wagen 4+1 zitplaatsen heeft terwijl NIET EENS naar de gordels gekeken is(middelste gordel achterbank lag netjes thuis).Ik ben geen 3 minuten binnen in het keuringsstation geweest zei mijn trotse schoonbroer.IK KAN MISCHIEN IEDEREEN AANRADEN OM NAAR ...... NAAR DE KEURING TE GAAN .

bedoel je met keuringspapieren uw PVG :?:
want alleen uw PVG telt , al de rest NIET :!:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 7:35 
Trucker

Sammy11 schreef:
ok Guido , maar denk je echt dat die kleinere gastank , wanneer ie vol is genoeg zal zijn ?
ik denk het niet...

en voor een SRT zit je aan 30 liter verbruik , dat is om de 300km gaan tanken... :(
ik tank altijd bij hetzelfde station omdat zij mijn facturen maken , dus ik heb hier in de buurt niet veel keuze om te gaan tanken , en om elke keer een half uur te rijden naar het dichtsbijzijnde station is ook geen optie om met gas te besparen in verbruik.
ik vind het idee om een kleinere tank in zo een slurpende truck te steken geen optie , zeker geen practische optie.

Ik tank ook altijd aan hetzelfde station om zo alles op factuur te krijgen.Het voordeel dat ik erbij heb ( waarschijnlijk grote afnemer :oops: ) dat ik 0.08€ per liter ,zowel gas als benzine , korting krijg op de prijs aan de pomp.(ik dacht momenteel hier 0.45€ per liter , dan de korting eraf en natuurlijk ook nog wat BTW). Op benzine is dit mooi maar op LPG is dit procentueel wel een grote korting. Geluk dat dit een firma is die regio turnhout wel enkele stations heeft en vermits ik een tankkaart heb komt alles samen. Toch nog enig nadeel , je kan niet zomaar altijd en overal gas tanken, enkel als het station bemand is , is de gaspomp open dus moet ik tijdens hun openingsuren gaan om LPG.

EBC brakes,BBK Trottlebody.
AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 8:18 
Trucker

Floor schreef:
not gonna fly. enkel afpakken doen ze ...

Ik denk dat momenteel , als ze elk jaar opnieuw gaan wegen,ze evengoed zitplaatsen moeten bijgeven als je voldoet aan de formule (en wetgeving).Het is natuurlijk weer en kat en muis spel waar je zelf de zwakste speler bent en je via gerechtelijke wegen zult moeten gaan om je gelijk te krijgen.En het zal't weer geld kosten

EBC brakes,BBK Trottlebody.
AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 9:01 
Pro Trucker

nee Koen, zou mooi meegenomen (en eerlijk zijn) maar
passagiers moeten in principe worden vastegesteld ahv rijklare massa.
= absoluut minimum = leeggewicht + brandstof & oliëen + koetswerk+chauffeur.
als je een lager gewicht uitkomt zou betekenen dat je essentiele onderdelen (koetswerk bv)
heb weg genomen. RM is wat je fysisch echt als min kan bekomen (in theorie)

Constructeurs moeten echter min en max opgeven voor de rijklare massa
rekening houdend met de beschikbare opties zodat een 'worst case' aantal
zitplaatsen kan bepaald worden.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 18:18 
Trucker

Als je na 3 maanden terug moet gaan naar de keuring voor je papieren,is er de kans dat ze de truck opnieuw wegen? :dontknow:

Afbeelding Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 20:08 
Pro Trucker

RAM SRT-10 schreef:
Als je na 3 maanden terug moet gaan naar de keuring voor je papieren,is er de kans dat ze de truck opnieuw wegen? :dontknow:

Normaal gezien niet , zou een beetje te zot zijn denk ik... :?
Maar je weet maar nooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 20:44 
Trucker

Sammy11 schreef:
RAM SRT-10 schreef:

Normaal gezien niet , zou een beetje te zot zijn denk ik... :?
Maar je weet maar nooit.

das waar met die apen weet je nooit wat ze van plan zijn

MIJN PROJECT

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 20:45 
Trucker

Vande week mijn sidebars ff terug laten poederlakken,zijn in 5min. gedemonteerd en in 5 min. terug gemonteerd.Gewicht vind je onderaan.

- 2 kopsteunen achteraan 2005 model 1,250 kg
-(OEM) DVD entertainment center 4 kg
-Wielsleutel en krik 4,1 kg
-Trekhaak + bol 4,1 kg
-infinity subwoofer 7 kg
-daytona spoiler 9 kg
-middenste zetel vooraan 14,2 kg
-tailgate 25kg
-reservewiel daytona 275x60x20 : 36,9 kg
-reservewiel SRT (metal 20"): 38 kg
-Westin sidebars: 14,5 kg

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]