Het is nu vr aug 01, 2025 7:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 11:02 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
dichtheid benzine +/- 72kg/m³ dus als je bv tank van 20 liter steeks bespaar je 50kg 'at best'.
Met een kleinere LPG is meer te winnen omdat de gastank (om de 8 bar te kunnen weerstaan) een
aanzienlijk eigengewicht heeft. hierdoor wordt je radius natuurlijk aanzienlijk kleiner.

EDIT : Met een kleinere LPG is minder te winnen

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Laatst bijgewerkt door Floor op do jul 22, 2010 13:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 13:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 07, 2008 19:29
Berichten: 3032
Woonplaats: Merksem(Prov. Antwerpen) Belgie
Als ik dit allemaal lees ben ik er bijna zo goed als
zeker van dat ik rustig op supersap blijf verder
rijden. :oops:
Ik heb helemaal geen zin om dit allemaal door te
maken en zal ik voortaan maar wat zuiniger met
de km omspringen :wink:
Al hoewel de wagen wat meer aan de kant laten staan
is ook niet mijn ding daarvoor rijd hij te zalig :bounce: :lol:

_________________
Dodge Ram SRT 10 Quad Cab Juli 2005
VERKOCHT


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 20:02 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
MrProper schreef:
Als ik dit allemaal lees ben ik er bijna zo goed als
zeker van dat ik rustig op supersap blijf verder
rijden. :oops:

zou ik ook doen in u plaats , GAS moet ge direct plaatsen , want ik denk dat ge er nu al een halve installatie hebt doorgeblazen... :lol:
in ieder geval zijn het toch serieuze bedragen die ge in uwe zak steekt op GAS.
en zo SUPER is dat sap niet hoor , scheelde nog geen seconde verschil op de 1/4 mile. 8)

ik probeer voorlopig elk jaar men truckske op gewicht te krijgen om die "ocharme" 4 plaatskes te behouden.
binnen 3 jaar is ie afgeschreven en gaat ie eruit voor een single cab SRT , of er moest een andere snelle truck op de proppen komen , of het word een Challenger.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 22:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2008 1:31
Berichten: 753
Woonplaats: Tielt-Winge Vlaams Brabant Belgie
Als ge uw truck moet aanbieden met een bijna volle benzinetank bestaat er dan geen mogelijkheid om te knoeien met de uitlezing in uw display???tank bijna leeg maken en toch aanbieden met een brandstofmeter die een volle tank aangeeft???wij hebben ooit zo eens een metertje(weet begot niet meer bij wat het was)in kortsluiting gezet dat na het gefoefel volle lading aangaf.Jan zoek dat eens uit.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 23:30 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
for fun... zulke dingen kan je beter niet op een forum gooien.
er lezen nog anderen mee die het misschien niet zo goed voorhebben... :roll:

als je met beide tanks vol gaat naar de weging , komt er geen enkele truck nog uit op meer dan 1+1 , tenzij je MTM op 3499kg staat.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 23:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
en daar zou je wel eens van kunnen verschieten van wie hier allemaal meeleest :((

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 0:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
mopar magic schreef:
Toevallig niemand het gewicht van de voorste middenstoel ? had die er bij mij uitgehaald en dat scheelde ook wel wat hoor. denk dat die ook algauw naar de 30 kg gaat. Maar ben hem vergeten te wegen.


Zat ie vol met kleingeld zeker :D :D

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 9:22 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
goede tip guido.
Maar je kan niet te klein gaan ook. 70 liter tank op een SRT werkt niet bijvoorbeeld,
tank verliest te snel druk waardoor ie vrij snel op benzine springt als je de gaspedaal
indrukt.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 10:38 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ok Guido , maar denk je echt dat die kleinere gastank , wanneer ie vol is genoeg zal zijn ?
ik denk het niet...

en voor een SRT zit je aan 30 liter verbruik , dat is om de 300km gaan tanken... :(
ik tank altijd bij hetzelfde station omdat zij mijn facturen maken , dus ik heb hier in de buurt niet veel keuze om te gaan tanken , en om elke keer een half uur te rijden naar het dichtsbijzijnde station is ook geen optie om met gas te besparen in verbruik.
ik vind het idee om een kleinere tank in zo een slurpende truck te steken geen optie , zeker geen practische optie.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 10:44 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
zal niet genoeg zijn maar wel helpen.
Zeker de eerste keer (op LPG op je PVG te zetten) telt elke kg, afbreken (zetel, cover, reservewiel, tailgate, ...)
is de enigste optie voor velen.... :?

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 10:58 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 24, 2010 21:48
Berichten: 63
Al dit gedoe heeft mij doen besluiten een jongere diesel te kopen en gewoon wat te kijken wat ik er mee uitsteek.
Die duramax is van origine een Isuzu motor en dus echt betrouwbaar.
Als ik wat rustig rijd kom ik aan 14L aan 1,1€/L, dat is 15,4€/100km.
Ik weet eigenlijk niet wat jullie modernere trucks drinken op gas maar mijn oude Silverado deed het niet voor minder dan 22L aan 55 cent, dat is ook 12,1L.
Dat scheelt wel 3€, akkoord, maar met mijn vorige Silverado 94 stond ik elke maand wel in de garage voor een herstelling.
Was het geen dynamo, dan viel wel een uitlaat onderuit of een radiator.
Die kosten heb ik nu niet meer.
Ook heb ik nu geen joekel van een tank meer maar nu weegt mijn auto leeg 3040kg zonder tailgate, zonder reservewiel en zonder 5kg vloematten. En met halve tank :oops: :oops:
Evengoed krap poepie en slechts 3 zitplaatsen.
Rotland hier...

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 15:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
als je effe zoekt naar mijn topic van mijn homologatie en weging voor GAS , en dan een jaar later voor de keuring en aanpassing pvg , zal je zien dat ik onderhand wel weet hoe ik mijn truck onder zijn gewicht moet krijgen , ik denk dat ik een van de eerste was die met dit probleem geconfronteerd werd.

maar als er nu nog veel tips over hoe dit te doen uitgesmeerd word op fora , zal dit binnenkort ook wel gedaan zijn , en dan kunnen we onze quadcab enkel nog gebruiken als singlecab.

er lezen hier nog andere mensen op de fora die helemaal geen liefhebber zijn van zware trucks , of die werken voor FOD of keuringsstations en die misschien een pluim willen verdienen bij hun bazen.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 19:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Alles er af halen om naar de keuring te gaan is ook geen probleem voor de keuring.

Ik ben vandaag terug geweest naar de keuring voor mijn nieuw GVA te gaan halen en ik had eerst 4+1 nu 2+1 en er zat slechts 60kg verschil op.

Nu ik de berekening heb gedaan met de vorige gegevens blijkt dat ik toen normaal ook maar 3+1 zou mogen gehad hebben en dat Handiri al wat gestript heeft om hem op 4+1 te krijgen.

Nu heb ik zitten uittellen hoeveel gewicht ik nog moet kwijt graken en ik kwam aan 19kg om op 3+1 te krijgen.

de achterklep weegt 25kg en de rubbere mat in men achterbak weegt 16.5kg dus dat is genoeg .

De stationshef zelf heeft mij voorgesteld om hem zo ligt mogelijk te maken en ook de achterklep er af te halen en rezervewiel,krik enz er uit te halen is niet verplicht voor de keuring.

Ik had er de platen om mijn bak van de avalanche af te sluiten al afgehaald en al de rest dat er los in zat ook rezervewiel en dacht wel toe te komen om op 3+1 te graken .

Nu ga ik volgende week nog eens terug gaan zonder achterklep en mat in de bak om mijn zitplaatsen terug te verranderen kost me nog eens 160euro maar dat is het wel waard.

Of mijn vrouw buiten gooien kan ik ook , mijn 2 kinderen zijn nog niet oud genoeg om zelf hun plan te trekken. :lol:

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 19:44 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
guido schreef:
De stationshef zelf heeft mij voorgesteld om hem zo ligt mogelijk te maken en ook de achterklep er af te halen en rezervewiel,krik enz er uit te halen is niet verplicht voor de keuring.

Ik had er de platen om mijn bak van de avalanche af te sluiten al afgehaald en al de rest dat er los in zat ook rezervewiel en dacht wel toe te komen om op 3+1 te graken .

Nu ga ik volgende week nog eens terug gaan zonder achterklep en mat in de bak om mijn zitplaatsen terug te verranderen kost me nog eens 160euro maar dat is het wel waard.

sorry , maar vanuit Brussel zitplaatsen teruggeven...gij zou dan de eerste zijn in Belgie. :?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 20:27 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
not gonna fly. enkel afpakken doen ze ...

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling