USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

omkeuren naar vrachtwaggel
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=7000
Pagina 2 van 2

Auteur:  h.o dually [ zo mei 02, 2010 13:29 ]
Berichttitel:  Re: omkeuren naar vrachtwaggel

t geet prima in nederland maar in duitsland doen ze er niks op t blijven nederlandse wetten ne die passen zij niet toe as je niet naar duitsland gaat ist okee

Auteur:  jorgo [ zo mei 02, 2010 17:23 ]
Berichttitel:  Re: omkeuren naar vrachtwaggel

wat er precies bij mij inkomen wordt opgeteld zou ik niet weten maar ik moest € 1075 betalen aan bijtelling

Nou weer een jaartje rijden met veel plezier

gr

Auteur:  Super Duty [ do mei 06, 2010 20:53 ]
Berichttitel:  Re: omkeuren naar vrachtwaggel

Super Duty schreef:
paulhout schreef:
heb een f250 benzine van 2008 staan, die klaar staat voor vrachtwagenkenteken, volgens de keurmeester van de rdw, hoeft er geen begrenzer en geen tachograaf in.


Hoop dat je gelijk hebt mbt de begrenzer en tacho en de rest van deze aanpassingen daar kan ik wel meeleven :lol:


Misschien dat Mike H hier nog het een en ander over kan vertellen.
Ik zag net de fotos van zijn truck en hoewel deze op vrachtwagenkenteken staat zag ik geen balk en markerings platen aan de achterzijde en ook geen speciale spiegels?
Hoe zit het nou Mike? :lol:

Auteur:  Hennie [ vr mei 07, 2010 19:05 ]
Berichttitel:  Re: omkeuren naar vrachtwaggel

na de keuring kan het meeste er weer vanaf.... :D :D :D

Hennie

Auteur:  Cougar [ di mei 11, 2010 14:10 ]
Berichttitel:  Re: omkeuren naar vrachtwaggel

Hallo Peter,

Heb je berichten gelezen op het forum en zag dat jij ervaring hebt met om laten keuren van je pickup.Heb hier over ook een topic(omkeuren naar vrachtwaggel) gelanceerd op het forum maar ben hier nog niet veel wijzer van geworden!

Ik heb hier nogal wat vraagjes over omdat ikzelf voornemens ben mijn F250crewcab om te laten keuren.
Heb de rdw ook vragen gesteld hierover maar zij laten al 2weken niets horen!

1)de zijmarkering moet dat in de vorm van verlichting of mogen dit ook
E-gekeurde oranje reflektoren zijn?
2)de verlichting op het dak,moet dat witlicht zijn of mag je de bestaande oranje verlichting ook onklaar maken?
3)klopt het dat de kosten voor een administratieve keuring ongeveer 60euro zijn of moet je fysiek ook nog naar de keuring met je truck en zo ja wat zijn hiervoor de kosten?
4)moet er nog iets aan je spiegels veranderd worden?
5)mag je de stootbalk achteraan zelf maken of moet er een bepaald keurmerk op zitten?
6)moet er een begrenzer en tachograaf geinstalleerd worden(hierover verschillen de meningen nogal op het forum)
7)klopt het dat de wegenbelasting ongeveer 70euro p/kwartaal bedraagt, ook al rijdt je de truck prive?

Als je zou willen kun je deze vragen ook in het topic beantwoorden,mischien dat er anderen ook mee geholpen zijn

met vriendelijke groet
Roel(SuperDuty)


Roel, een en ander is afhankelijk van het bouwjaar van de auto en de goede wil van de keurmeester van de RDW.
Kom je er met de plaatselijke RDW er niet uit dan kan je kontakt opnemen met de afdeling IKS telefoon 0793458234
Ik moest toendertijd een formulier overleggen met de Technische gegevens van de auto, aan te vragen bij General Motors USA
(International Data Letter, kosten dacht ik +/- 100 USD)

Hier de antwoorden op je vragen:
1.zijmarkering moet branden en reflecteren, dus of allebij of een combinatie van van lamp en reflector (indien de lengte van de auto meer dan 6mtr. is)
2.verlichting op het dak moet wit zijn, alleen de 2 buitenste lampen mogen branden
3.behalve de administratieve keuring krijg je ook nog de kosten van de technische keuring, ik dacht toen een paar honderd euro.
4.de spiegels worden beoordeeld door de keurmeester, als die het zicht voldoende vind is het goed.
5.de stootbalk mag je zelf maken, en deze moet aan een aantal ingewikkelde berekeningen voldoen, maar ook hiervoor geld als de keurmeester zegt het is goed dan is het goed, de balk moet wel minimaal 10x 10cm zijn
6. een begrenzer moet alleen van af een bepaald bouwjaar, ik dacht 2002 of 2004 navragen bij de RDW, een tachochraaf moet alleen als je beroepsmatig vervoer doet, niet als je de auto privé rijdt
7.de wegen belastig is tegenwoordig afhankelijk van het bouwjaar, hoe ouder de auto, hoe hoger het bedrag, heeft met de vervuiling te maken, ik betaal nu 113.00 in de 3 maanden auto is van 1998, is die van jou nieuwer dan betaal je minder, dit telt ook als je de truck privé rijd.

maar de regels veranderen nog al eens, dus ik zou alles nog even navragen bij de RDW afdeling IKS,zij sturen je dan alle papieren waarop de technische eisen vermeld staan.
IKS@rdw.nl
succes Peter

Auteur:  Super Duty [ di mei 11, 2010 16:36 ]
Berichttitel:  Re: omkeuren naar vrachtwaggel

@Peter

Nou duidelijker had het vlgns mij niet gekund ,zijn we toch weer een stuk wijzer geworden :lol: :lol:
Erg bedankt voor je heldere toelichting!
Greetz Roel

Auteur:  beaversrun [ ma jun 23, 2014 22:58 ]
Berichttitel:  Re: omkeuren naar vrachtwaggel

Nog iemand die werkelijk zijn pickup heeft laten omkeuren naar een vrachtwagen??
En mag ie dan nog op gas lopen??

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/