Het is nu vr aug 01, 2025 7:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 26, 2010 19:16 
Trucker

alex2 schreef:
ErwinVdb schreef:
heb er ook iets van gehoord,de banken zouden er niet meer uitgehaald moeten worden maar het aantal zitplaatsen dat toegewezen wordt,wordt nog steeds berekend volgens die formule,maja da's al iets beter nieuws he.

Navraag gedaan in Geel en inderdaad, de bank en gordels mogen blijven zitten. Het is op eigen verantwoording als je meer personen vervoerd dan is toegestaan. ( de verzekering zal denk ik ook niet lukken voor meer personen)
Ik heb de vraag gesteld aan een van die gasten die de auto keurt, niet aan de stationschef.

Verzekeren voor meer personen dan toegelaten in de auto gaat ook niet heb ik pas geleden nog nagevraagd.

@alex2, volgens mij is uwe franse steen vandaag gezagen.
Ik kwam vorige week voorbij mijn werk gereden s'avond en zag een rode pick-up staan en ik dacht dat dit uwe pick-up was.

mvg Guy

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 26, 2010 20:48 
Nieuw

[i]als we ons trucks nu eens op ethanol laten rijden i.p.v. gas??
geen gasinstallatie nodig, dus geen verlies aan zitplaatsen en laadvermogen en de naftbak wordt weer helemaal volgekapt !!
heeft iemand hier kennis van, of ervaring mee?
wat is de levensduur van je motor dan?
kan het ook voor mijn stratus en onze SRT 10? :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 27, 2010 3:57 
Pro Trucker

het juiste artikel waarnaar we kunnen referen zou velen helpen denk ik !!!

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 27, 2010 6:48 
Pro Trucker

kristel schreef:
[i]als we ons trucks nu eens op ethanol laten rijden i.p.v. gas??
geen gasinstallatie nodig, dus geen verlies aan zitplaatsen en laadvermogen en de naftbak wordt weer helemaal volgekapt !!
heeft iemand hier kennis van, of ervaring mee?
wat is de levensduur van je motor dan?
kan het ook voor mijn stratus en onze SRT 10? :lol:

Om hem op E85 te laten rijden moet je wel kunnen tanken en er zijn (bijna) geen stations die dit aanbieden.
Zonder fiscale stimulans is het ook duurder dan gewone benzine, + je hebt 30% meer verbruik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 27, 2010 12:40 
Nieuw

alex2 schreef:
ErwinVdb schreef:
heb er ook iets van gehoord,de banken zouden er niet meer uitgehaald moeten worden maar het aantal zitplaatsen dat toegewezen wordt,wordt nog steeds berekend volgens die formule,maja da's al iets beter nieuws he.

Navraag gedaan in Geel en inderdaad, de bank en gordels mogen blijven zitten. Het is op eigen verantwoording als je meer personen vervoerd dan is toegestaan. ( de verzekering zal denk ik ook niet lukken voor meer personen)
Ik heb de vraag gesteld aan een van die gasten die de auto keurt, niet aan de stationschef.

hoi
ik ben vandaag naar de keuring in turnhout geweest en ben van 5plus1
naar 3plus1 gegaan ik had vanmorgen deze berichten al gelezen dus ik vraag het op de keuring en ze wisten van niks maarnu moet ik 2 plaatsen er uithalen maar mijn achterbank is uit een stuk
wat nu ?
mvg patrick

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 28, 2010 3:22 
Pro Trucker

1+5 zal je nooit gehad hebben volgens mij. Je hebt mss 6 plaatsen maar tenzij ze grondig hebben gefoefeld met de gewichten tijdens de homologatie lijkt me 1+6 op je PVG sterk :shock:
Om er 2 te doen verdwijnen moet je gewoon de armsteun vooraan vergrendelen (schroefje in beide scharnier bladen steken)
en achteraan 1 gordel "onbruikbaar" maken. In de praktijk wil wil zeggen dat verwijderen voldoende is. Best is het even na te vragen in turnhout.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 28, 2010 8:52 
Nieuw

Floor schreef:
1+5 zal je nooit gehad hebben volgens mij. Je hebt mss 6 plaatsen maar tenzij ze grondig hebben gefoefeld met de gewichten tijdens de homologatie lijkt me 1+6 op je PVG sterk :shock:
Om er 2 te doen verdwijnen moet je gewoon de armsteun vooraan vergrendelen (schroefje in beide scharnier bladen steken)
en achteraan 1 gordel "onbruikbaar" maken. In de praktijk wil wil zeggen dat verwijderen voldoende is. Best is het even na te vragen in turnhout.

bedankt voor de informatie maar op mijn oorspronkelijk attest
staat wel degelijk 1+5 en nu 1+3
als het zo opgelost kan worden ben ik zeer te content
ik zal het eens navragen in turnhout
merci
mvg patrick

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 28, 2010 16:10 
Pro Trucker

heb het niet over je keurverslag of identificatierapport he :wink: PVG = 1+5 = sterk.
Lag er al een fiat 500 motor in dan of zo ? :lol:
enfin, 1+3 is meer dan voldoende denk ik he? En je bent snel van de miserie af.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 28, 2010 20:27 
Heavy Trucker

In Geel hebben ze gezegd dat zelfs de gordels mogen blijven zitten. Ik heb het ook nog gehad over mijn vergrendelde middenconsole en ook dit was niet meer nodig. Meer personen vervoeren als toegestaan is op eigen verantwoording (strafbaar)
Stel dat op m'n nieuwe PVG straks 1+1 staat dan zou ik een heel jaar ilegaal rondrijden want ik hoef niet meer terug met de pickup als het nieuwe PVG binnen is.
Vraag anders eens in Turnhout om de wettelijke tekst waarin staat dat de bank en gordels gedemonteerd dienen te worden.

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 29, 2010 4:45 
Pro Trucker

oh die kan ik je nu al geven:
KB van '68: Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.

ter inleiding: hoofdstuk 2, art 14, Punt 1, alinea 3: (voor N1 ttz lichte vracht in voege van okt 2010)
Het in het verkeer brengen op de openbare weg van een voertuig van de categorieën M, N, O, T, C, R en S dat niet in alle opzichten overeenkomt met het goedkeuringscertificaat is verboden.

Hoofdstuk 8 punt 7 vermeld verder (ter info):
7. De verbouwing van om het even welk element van een reeds in dienst gesteld voertuig om een toename van het hoogst toegelaten gewicht te bekomen, is niet toegelaten.

Artikel 1 zegt echter (met ingang van 29/10/2010)
hoofdstuk 1, punt 2:
Categorie N: Voor het vervoer van goederen ontworpen en gebouwde motorvoertuigen met ten minste vier wielen.

Categorie N1: Voor het vervoer van goederen ontworpen en gebouwde voertuigen met een maximummassa van ten hoogste 3,5 ton.
Categorie N2: Voor het vervoer van goederen ontworpen en gebouwde voertuigen met een maximummassa van meer dan 3,5 ton, doch niet meer dan 12 ton.
Categorie N3: Voor het vervoer van goederen ontworpen en gebouwde voertuigen met een maximummassa van meer dan 12 ton.
De voertuigen van de categorie N worden onderverdeeld volgens type en code van het koetswerk op volgende wijze :

BA Vrachtwagen
BB Bestelwagen
BC Opleggertrekkend voertuig
BD Aanhangwagentrekkend voertuig (aanhangwagentrekker)

Een als BB geclassificeerd voertuig met een technisch toelaatbare maximummassa van niet meer dan 3500 kg wordt echter niet als een voertuig van de categorie N beschouwd indien :

1. het meer dan zes zitplaatsen heeft, die van de bestuurder niet meegerekend,
of
2. het aan beide hierna genoemde voorwaarden voldoet :

i) het aantal zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerekend, bedraagt niet meer dan zes, en

ii) P - (M + N x 68) <= N x 68, waarbij :

P = technisch toelaatbare maximummassa in beladen toestand (in kg);
M = massa in rijklare toestand (in kg);
N = aantal zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerekend.

Een zitplaats wordt als aanwezig beschouwd indien het voertuig met "toegankelijke" zitplaatsverankeringen is uitgerust.

Onder "toegankelijke zitplaats-verankeringen" worden verstaan verankeringen die kunnen worden gebruikt. Om te voorkomen dat verankeringen "toegankelijk" zijn maakt de fabrikant het gebruik ervan fysiek onmogelijk, door bijvoorbeeld de afdekplaten vast te lassen of door soortgelijke vaste bevestigingsmiddelen aan te brengen die niet met behulp van gewoonlijk beschikbaar gereedschap kunnen worden verwijderd

nuff said.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 29, 2010 14:02 
Nieuw

Hallo Floor,
Bedankt voor je uiteenzeting van je antwoord.
Maar kan je in korte klare taal vertellen wat je juist wil bedoelen ,ik geraak er gewoon niet meer aanuit.
Ik heb een escalade ext(pick up) gekocht en moet volgende week naar de keuring maar naar mijn denken weegt die escalade veel meer dan een dodge ram (dat belooft dus weinig goeds)moet ik er dan zoveel mogelijk afsleutelen om toch maar kilo's te reduceren.
Ik zou toch wel een paar zitplaatsen willen overhouden.
Grtz
Marc

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 29, 2010 17:03 
Heavy Trucker

@floor

het is me duidelijk. Bij de topicstarter moest de bank eruit, dit is dus niet nodig. Het is pas een zitplaats als er een gordel, of beter gezegd, een bruikbaar gordelbevestigingspunt aanwezig is.
Ze hebben me mooi voorgelogen in Geel wat betreft de gordels (vanaf 29-10-2010 dan toch)
Ik vraag me nog wel het volgende af:
1 gordel heeft meerdere bevestigingspunten, als ik nu alleen het bevestigingspunt van het slot onbruikbaar maak is het volgens mij al geen "toegankelijke zitplaats-verankeringen" meer.

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 22:52 
Trucker

Weet je

Het is een kwestie van tijd, hetzelfde als toen in NL een jaar of 8 geleden, eerst deden ze moeilijk over gewicht en laadvermogen. en een 2 jaar later was heel het Grijs kenteken ( lichte vracht) afgeschafd. nu nog alleen voor ondernemers

Dat gaat in Belgie ook gebeuren, ik geef het nog max 3 jaar en dan kan je alleen lichte vracht rijden. of tenminste betalen als je een onderneming hebt.

Tis jammer ,maar wel de realiteit

grt T

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]