Het is nu vr aug 01, 2025 8:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2010 15:46 
Trucker

Ben al een tijd aan het zoeken naar ne ram.
In Nederland is veel meer keus dan in belgie, vandaar dat ik effe wou weten of iemand ervaring heeft met het invoeren van ram's van nederland naar belgie.
Zijn er bvb documenten waar ik moet op letten bij het aanschaffen van de wagen?
Hoelang zou het duren vooraleer ik kan rijden met de wagen in Belgie?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2010 17:45 
Trucker

Heb al eens verder gezocht op google. Ik denk da het belangrijkste hier in Belgie een gelijkvormigheidsattest is. Heb in het verleden al eens ne mg trophy vanuit duitsland ingevoerd, net op dat moment mg rover failliet verklaard, in duitsland wagens geen gelijkvormigheidsattes ma wel fahfzuchbreif, ma da was voor de ezels hier in belgie niet goed. Dus heeft mijn wagen een jaar stilgestaan tot ik eindelijk een soort van uitzondering heb gekregen van alleenstaand geval of zo. Eigenlijk een gewoon stom papier waar ge een jaar moet op wachten omdat ze hier in belgie nogal wat traag zijn op zo een gebied. Wil da toch nie nog ens meemaken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2010 20:06 
Heavy Trucker

zie viewtopic.php?f=34&t=5072

het s al weer een tijdje geleden maar ik geloof dat de gelijkvormigheidskeuring ca. EUR 175,- kost.
Verder zal je een garagist moeten betalen omdat hij met garageplaten naar de keuring moet.
Het attest van verlies voor de LPG-installatie was ongeveer EUR 50,-
Dan nog de gewone keuringskosten en de administratieve keuring.
Al met al zo'n EUR 500,-

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2010 21:45 
Trucker

merci alex,

Da's een redelijk duidelijk antwoord, 'k denk da'k het ga proberen als ik overeen kom met de verkoper. Ik hoop als ik hem koop in nederland da ik binnen 2 maand aan het rondbollen ben.
Hier is nog een link die ik gevonden heb op google voor diegene met interesse ivm invoering van auto van nederland naar belgie.
www.e30.be/howtos/howto-homologatie.pdf

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2010 7:01 
Trucker

raptor schreef:
merci alex,

Da's een redelijk duidelijk antwoord, 'k denk da'k het ga proberen als ik overeen kom met de verkoper. Ik hoop als ik hem koop in nederland da ik binnen 2 maand aan het rondbollen ben.
Hier is nog een link die ik gevonden heb op google voor diegene met interesse ivm invoering van auto van nederland naar belgie.
http://www.e30.be/howtos/howto-homologatie.pdf

Oldsminator hier op't forum heeft vorig jaar een chevrolet duramax diesel 2500hd pick up ingevoer uit nederland.Vraag het eens aan hem.
Het duurd in ieder geval langer dan 2 maanden eer je papieren allemaal in orde zijn.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2010 22:45 
Pro Trucker

en zoiets noemen ze dan EEN EUROPA ?????????

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 2:32 
Trucker

Ben vandaag gaan zien in nederland. De verkoper zei da hij hem zogauw als ik een voorschot stort hij de dodge via duitsland laat homologeren (komt rechtstreeks via amerika) Dan met duitse papieren nederlands kenteken vragen en daarna invoeren naar belgie, zou volgens hem het rapste zijn.
Ga mij in ieder geval (moest ik hem kopen) :wav: :wav: voorbereiden op het slechtste geval en da is maanden wachten vooraleer ik ermee mag rijden :banghead: . Ne standard dodge hemi kopen in belgie wil ik niet, trouwens vergeleken met belgie vallen prijzen in nederland goed mee.
Snapnie waarom iedereen zegt da ge in duitsland moet zijn voor ne occasiewagen, voor ne bmw mss wel of ne audi of zo ma voor ne dodge???
De Nederlanders mogen niet klagen qua aanbod en prijs op gebied van dikke trucks vind ik zo. das tenminste nog redelijk
Dit is nu toch al de derde ram waar ik echt goesting in heb, hoop da hij binnen kort op de oprit staat ook al staat hij een paar maanden stil.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 20:36 
Heavy Trucker

raptor schreef:
Ben vandaag gaan zien in nederland. De verkoper zei da hij hem zogauw als ik een voorschot stort hij de dodge via duitsland laat homologeren (komt rechtstreeks via amerika) Dan met duitse papieren nederlands kenteken vragen en daarna invoeren naar belgie, zou volgens hem het rapste zijn.
Ga mij in ieder geval (moest ik hem kopen) :wav: :wav: voorbereiden op het slechtste geval en da is maanden wachten vooraleer ik ermee mag rijden :banghead: . Ne standard dodge hemi kopen in belgie wil ik niet, trouwens vergeleken met belgie vallen prijzen in nederland goed mee.
Snapnie waarom iedereen zegt da ge in duitsland moet zijn voor ne occasiewagen, voor ne bmw mss wel of ne audi of zo ma voor ne dodge???
De Nederlanders mogen niet klagen qua aanbod en prijs op gebied van dikke trucks vind ik zo. das tenminste nog redelijk
Dit is nu toch al de derde ram waar ik echt goesting in heb, hoop da hij binnen kort op de oprit staat ook al staat hij een paar maanden stil.

Ik zie het nut van die omwegen niet in.
Ik zou hem bij een particulier in Nederland kopen en zelf homologeren, kan je al die centen die er tussen zitten via de hierboven omschreven weg mooi aan de truck besteden.

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 21:11 
Pro Trucker

Yep, zolang mijn pin het doet knal ik door. Over een paar jaar kun je door die groene graftakkelijers toch niet meer rijden.
En Belgie zal ook aan de beurt komen.
En dan snap je de prijzen in NL helaas :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 7:20 
raptor schreef:
merci alex,

http://www.e30.be/howtos/howto-homologatie.pdf

Let wel, dit betrof mijn invoering van een BMW van voor 96, dus zonder europees gelijkvormigheidsattest - en enige reden dat ik dat toen heb gemaakt is omdat die ezels in dit landje geen duidelijke documentering voorleggen...

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 16, 2010 11:26 
Nieuw

Is de truck nu aangekocht en ingevoerd? Hoe is alles verlopen?
De link naar de pdf werkt niet meer.

Ik ben aan het denken om een Dodge ram in Nederland te gaan kopen en deze in Belgie in te voeren.
Blijkbaar best één die al is ingeschreven geweest, dan is het invoer vanuit Nederland ipv States.

Mensen met ervaring?
Wachttijden, kosten, problemen, ...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 16, 2010 12:05 
Pro Trucker

raptor schreef:

waarom nog op NL plak zetten als je de duitse papieren al hebt? :? Het volstaat er een europese wagen van te maken, ongeacht het land. Dan dient enkel het gelijkvormigheidsattest nog omgezet te worden in een PVG via de gekende procedure. Heb vernomen dat 1 dag inschrijven in Duitsland wel niet meer mogelijk is (op papier :wink: ) :!:

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 16, 2010 21:19 
Trucker

DodgeViperTruck schreef:
raptor schreef:
.

Wacht maar tot het lichte vracht voor particulieren gebeurt is in Belgie.. Dan weet je meteen waarom trucks in NL geen reet meer waard zijn. Particulieren in NL betalen voor een ram quad cab gemiddeld zon 75 a 80 euro per maand op benzine en als die op lpg rijd kun je 150+ euro per maand aftikke alleen voor de wegenbelasting.. Bedrijfsautos zijn voor particulieren in NL dus niet voordelig meer en daarom is de markt ook ineens heel klein geworden. Bedrijven die wel grijs/lichte vracht rijden kopen toch meestal nieuw dus zijn de wat oudere trucks al snel niks meer waard. July 2005 was het van de 1 op de andere dag gebeurt voor particulieren en konden vanaf toen naar gewicht en brandstof betalen.. Overal vlogen spontaan trucks in de brand om de verzekeringen te tille en heel internet stond vol met grijs kenteken autos omdat veel particulieren er vanaf wilden ivm de hoge wegenbelasting. Sindsdien zijn er nog maar weinig particulieren die nog in een zware trucks willen rijden (alleen de "echte" liefhebbers knalle door kosten wat het kost). Als (ik zeg als) het einde lichte vracht voor particulieren in belgie ook ooit eens zo zou gebeuren dan zal je zien dat ook in Belgie de trucks ineens de helft minder waard zijn.. Geniet en profiteer dus zolang het kan :wink:

Ik denk dat het niet zover komt met hoge wegenbelasting in belgie
of in heel europa ooit
het is te zeggen:
ik denk meer in de richting van een soort Co2 taks
dit is een taks die gebaseerd is op bepaalde elementen, ( cilinderinhoud, gewicht, pk, soort brandstof, aantal km per jaar, op bepaalde tijdstippen rijden in file's enz enz...)
maar dan zijn we der natruurlijk ook aan voor de moeite :D :D

laat ze maar doen pfff dan eet ik wel een boterhammetje minder whaha :D :D

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]