bhpaddict schreef:
Guido, jouw lpg man heeft gelijk. Of het nu een chevi, dodge, ford of om het even is, de materiaalkeuze ligt in de zelfde lijn. Dus de wijze waarop de motor zal reageren op lpg ligt ook in dezelfde lijn. Enkele duizenden km niet te na genomen.
Die ene is de uitzondering die de regel bevestigt.
Mag ik het daar niet volledig mee eens zijn?
De zettingen en hun hardheid verschilt van reeks tot reeks al binnen het merk (ik spreek enkel over GM, de rest is niet mijn dada) en
dus een veralgemeende uitspraak als deze zal ik niet snel doen.
En ja, alles is uitstel van executie, ooit draait iedere motor wel eens in de soep of is alle kracht kwijt.
Als je ipv 80k km er 150k km mee kan doen zonder de culassen af te moeten halen kan doen,
ja dan is dat uitstel en niets meer. Wel zinnig uitstel dunkt me.
Hoe men zijn voertuig gebruik, de soort gasinstallatie, hoe arm dan rijk afgesteld enz spelen ook hun rol.
Voor wat dat extra smerend ding maar kost op de totale levensduur tot het tik tik tik is, moet ge dat nemen,
dat is wat ik er van vind.
De enige zekerheden zijn de dood en de belastingen, al de rest is rekbaar
Mijn ervaringen zijn al enige jaren oud, aangezien ik zelf al lang enkel nog diesel rij...
Maar ik heb vrienden en kennissen natuurlijk die wel (nog) op LPG rijden...