Het is nu vr nov 01, 2024 1:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 17, 2009 15:05 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
gladdedeksel schreef:
Heb mijn installatie een paar weken geleden ook af laten stellen bij Prins omdat hij bij ineens gas geven wel eens op alarm sprong en dan overschakelde op benzine.
Ze hebben met de laptop de gasdruk opgevoerd en gezorgd dat hij boven 4000t/min automatisch op benzine overschakeld.
Dit is even goed gegaan maar af en toe bij optrekken heb ik weer dit probleem, als de waarschuwingspieper afgaat en hij overschakeld naar benzine kan ik hem wel direkt weer probleemloos op gas zetten.
Iemand dit ook ooit gehad, en zo ja hoe is het opgelost?

Groeten Gladde

Dit is een totaal ander probleem dan wat in dit topic behandeld wordt. Je kan mijns inziens dus beter zelf een nieuw topic starten dan het mijne te kapen 8)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 17, 2009 16:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
vyruz schreef:
Nog maar eens een update:
Met de inval van de koude van afgelopen week is het probleem dus terug schering en inslag geworden...
Mijn installateur wil nog eens proberen om de gaskraan op de tank te vervangen, deze zou wellicht te weinig gas doorlaten naar vanvoor. Installatiedatum is nog niet vastgelegd, maar eens de kraan vervangen is, zal ik jullie het resultaat laten weten...

Bij mij is het nu ook weer sterk aanwezig. Maar even om te checken of we zeker het zelfde probleem hebben.

Blijft hij bij jou inhouden/hikken als je een paar keer flink opgetrokken hebt (gewoon het hikken negerende)? Ik moet minimaal 5 tot 10 minuten als een opa rijden voor het inhouden/hikken bij volgas zich weer voordoet. Als ik bijvoorbeeld een stukje wat steviger snelweg (bijvoorbeeld 150km/h) heb gereden is het probleem niet aanwezig.

PS is het bij jou zo erg aanwezig dat je met dit weer het inhouden/hikken kunt waarnemen voordat de traction control ingrijpt? Ben namelijk aan het wachten tot het wegdek droog is voor ik me bij de lpg boer kan melden, met nat wegdek slaat hij zelfs in 4x4 de wielen door als de hemi wakker wordt.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2009 21:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
hebben jullie toevallig een smeer systeem in je auto ziiten van Tunap???

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 22, 2009 0:28 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Hennie schreef:
hebben jullie toevallig een smeer systeem in je auto ziiten van Tunap???

Hennie


Ik heb het automatisch valvecare systeem, niks van Tunap dus.

LPG kraan is zaterdag trouwens vervangen maar vandaag deed zich het probleem reeds opnieuw voor.
De LPG boer ging nog maar eens contact opnemen om te kijken wat we vervolgens zouden doen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 22, 2009 8:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Hennie schreef:
hebben jullie toevallig een smeer systeem in je auto ziiten van Tunap???

Hennie

Nope heb er geen smeer systeem opzitten.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 22, 2009 14:43 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
ValveCare van Prins nergens last van :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 22, 2009 14:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
het probleem met de tunap systemen is dat dat het door het hele systeem gaat en dus ook in je verdamper en in je injectors, en dat gaat niet altijd even goed...
Tunap wordt gewoon eens in de 5000km in je LPG tank gedaan, ipv de andere systemen die apart de kleppen smeren...
Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 21:09 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Amai, da was nen helen boterham om te lezen van begin tot einde :roll:

Ik heb dezelfde truck als jij nu al enkele dagen ma heb toch nog niks opgemerkt ma ja,rij er nog ma drie dagen mee nu :?

Ik hoop wel dat dit bij de mijne ook ni voorvalt of ik word zot :evil:
De mijne is gedaan door de lpg dokter in Aartselaar en die doen ook niks anders dan gas inbouwen in deze trucks ma je weet nooit natuurlijk...
het kan soms iets heel banaal zijn wat je zoekt maar je moet het maar vinden natuurlijk.. :cry:

Hopelijk komt dat in orde man en laat ma weten wat het was indien gevonden :!:

Grtz

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 0:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Afgelopen maand niet meer met het probleem bezig geweest en met koud weer veel op benzine gereden. Maar de afgelopen dagen flink wat kilometers moeten maken en even niet meer op benzine gereden. Echter even lekker doorgassen op LPG ging helemaal niet meer. Het inhouden was weer enorm aanwezig. Gisteren nadat de auto de hele dag buiten in de kou had gestaan (ipv lekker warm in de garage) was het probleem continu aanwezig inclusief terug schakelen naar benzine (terwijl de tank vol was). Vanmorgen bij de gasboer langs geweest en daar konden ze nadat de gastank een beetje was afgekoeld al snel het probleem vinden, was nu ook zichtbaar op de diagnose software.

Heel kort door de bocht kan de Prins installatie in diverse rij situaties niet genoeg gas aanbieden aan de HEMI, soms tijdens het optrekken en dan weer tijdens een kickdown situatie.

Een koude LPG tank in combinatie met winter LPG is schijnbaar enorm van invloed op het maximale vermogen dat een LPG installatie kan leveren op 1 verdamper en een 8mm gas leiding. Dus er ontstaat een te arme mengsel verhouding waarna de benzine computer van alles begint te doen om te compenseren. (wat geen nut heeft aangezien de LPG installatie op dat moment de injectoren al op maximale inspuit tijd gebruikt).

Maandag wordt het een en ander omgebouwd naar een V10 configuratie met dubbele verdamper etc etc, even duimen dat hij daarna wat meer koud kan hebben voordat ik in opa stijl moet gaan rijden :D

Ben wel benieuwd of andere forum leden met een 2009 390pk Dodge en een Prince installatie met onderbouw lpg tank (dus vol in de rijwind) hier totaal geen last van hebben. Ik ben toch zeker niet de enige de af en toe lekker plankgas van de Hemi geniet terwijl het LPG tankje rond het vriespunt is kwa temperatuur?

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 4:26 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
Bij mij is het ook nog steeds niet opgelost hoor.
En bij mij ligt de tank zelfs in de bak, met een hoog dak erover :evil:
Ze hebben vorig weekend bij mij een 'buffervatje' voor de LPG vooraan geplaatst, dit is een klein vatje wat een kleine hoeveelheid LPG opslaat dicht bij de motor, zodat die als buffer dient als de motor veel LPG vraagt.
Maar zoals ik al zei veranderde dat ook niets.
In dat vatje zit blijkbaar wel nog een filter, die wordt er nu nog uitgehaald want ze vermoeden dat dat het probleem zou kunnen zijn. Nu mij lijkt dat eerder wat rond-de-pot-gedraai en ik verwacht dus geen oplossing met die filter eruit te halen.

Als het na die filter er uit te halen niet ogelost is neem ik contact op met AGS in Olen, zij doen alle Prins LPG installaties voor Handiri Cars (waar ik mijn auto gekocht heb) en zouden dus al een hoop ervaring moeten hebben ermee, dan zal ik hun eens vragen of dit probleem bekend in de oren klinkt en of zij op de 395PK HEMI motor normaal 2 verdampers zetten of niet.

Ik houd jullie op de hoogte... :(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 10:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Mijn vader zijn srt-8 moet 2 feb terug! Alleen heeft hij het optrek probleem niet! Alleen dat hij met het kleinste beetje gas tijdens inhalen al terug schiet naar benzine. En hij zou 2 feb daar heen gaan en pas terug komen als het opgelost is.

Dan staat mijn auto 3 feb op de planning als het ze lukt die srt-8 klaar te hebben. Mijn geeft keiharde knal boven de 5400 toeren net voordat hij overschakeld. Ik heb gelogt en het lijkt wel alsof de druk van het gas weg valtzakt bij die toeren. Dus dat gaan ze ook nakijken en oplossen.

Ik zal ook even laten weten wat ze er precies aan doen!

Groeten Tim


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 20:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Ik ondertussen voorlopig nog niets ondervonden van al deze miserie en hoop dat ik er van gespaard blijf ook :wink:

Sorry voor diegenen die wel met dat probleem zitten :oops:
Maar daar moet toch iets aan de hand zijn wat niet klopt anders zou ik het ook moeten hebben bij de mijne dus ja...

Hoop dat ze het snel vinden jongens dat jullie kunnen genieten van de hemi v8 :drunken: :thumbup:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 22:32 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
AGS in Olen (belgie) en Ben der Kinderen in Oirschot (nederland) hebben veel ervaring met Prins VSi. Ik denk dat zij het probleem kunnen vinden.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 3:41 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo sep 16, 2009 13:11
Berichten: 120
DodgeRammer09 schreef:
Ik ondertussen voorlopig nog niets ondervonden van al deze miserie en hoop dat ik er van gespaard blijf ook :wink:

Sorry voor diegenen die wel met dat probleem zitten :oops:
Maar daar moet toch iets aan de hand zijn wat niet klopt anders zou ik het ook moeten hebben bij de mijne dus ja...

Hoop dat ze het snel vinden jongens dat jullie kunnen genieten van de hemi v8 :drunken: :thumbup:


En waar heb jij je installatie laten plaatsen?
Wat voor tank heb je?
En heb je 1 of 2 verdampers?

Alvast bedankt voor de info.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 18:31 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
vyruz schreef:
DodgeRammer09 schreef:
Ik ondertussen voorlopig nog niets ondervonden van al deze miserie en hoop dat ik er van gespaard blijf ook :wink:

Sorry voor diegenen die wel met dat probleem zitten :oops:
Maar daar moet toch iets aan de hand zijn wat niet klopt anders zou ik het ook moeten hebben bij de mijne dus ja...

Hoop dat ze het snel vinden jongens dat jullie kunnen genieten van de hemi v8 :drunken: :thumbup:


En waar heb jij je installatie laten plaatsen?
Wat voor tank heb je?
En heb je 1 of 2 verdampers?

Alvast bedankt voor de info.


De mijne is geplaatst bij de lpg dokter in Aartselaar, tank van 200l die in de koffer ligt met tonneau cover erop,is beter voor de koude dan eronder.
Hoe kan je zien hoeveel verdampers er opzitten want dat weet ik niet?
Wil daar zeker is naar kijken voor u ma dan moet ge wel zeggen waar ik die kan vinden en/of zien... :mrgreen:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling