Het is nu vr aug 01, 2025 12:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2008 21:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
owkay , weten we ook weeral...ty :lol:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr dec 26, 2008 0:44 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Hans , hoe rijd de truck nu op gas ?
verbruik ?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr dec 26, 2008 12:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
Sammy11 schreef:
Hans , hoe rijd de truck nu op gas ?
verbruik ?


hey sammy

de truck rijdt als een trein! :thumbright: :thumbright: :thumbright: (een tgv wel te verstaan :D :D :D )

start dus op naft en na ongeveer 300-500 meter schakelt het systeem over op gas.
als je goed oplet voel je het omschakelen, anders niet.

trekt volgens mij niet minder op gas dan op naft. ALS er verschil is is het echt absoluut minimaal.

ben nu wel van plan gewoon te touren op gas en "speciaaltjes" te doen op benzine. ik rijd nu al twee weken met een naftbak vol want dat beetje wat ik nu gebruik is te verwaarlozen. Prins geeft de raad de benzine er niet langer dan drie maanden in de tank te laten dus bij extreme prestaties schakel ik over op benzine.

de installatie is zeker geschikt voor de pk's van een standaard SRT-10 maar ik weet niet of je misschien een tweede verdamper nodig hebt als je bvb naar 650 pk tuned. het zou kunnen dat de ene verdamper dan niet genoeg te drinken kan leveren.

het verbruikt ligt bij circa 1:3,5 maar ik moet nu wel zeggen dat ik een redelijk zware voet heb en de laatste tijd veel korte stukken heb gereden...

ik vind het een aanrader. stel je voor: 115 liter tanken voor 31 euro !!! :thumbright:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr dec 26, 2008 12:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
dodgevipertrucks schreef:
Laat me raden naft = benzine :shock:.. Wat een gek volk toch die belgen :thefinger: :D :D :D


och kan je je talen een beetje oppoetsen hee :wink: :thefinger:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr dec 26, 2008 14:57 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Toch maar opletten op LPG & WOT (zie technische woordenlijst :mrgreen: )

Kijk even wat er op de verdampers staat (1 of 2 afhankelijk van de installatie; ik heb bv 1 verdamper voor 10 cilinders):
14 gr/sec x 3600 sec = 50,4 kg/hour.
Als je dus 200 km/h 'peert' 8) ,kan je maximaal 50,4:2 = 25,2 kg LPG per 100 km verdampen.

LPG is 20 % lager qua energetische waarde dan benzine, dus is gelijk aan 25.2 :1,2 =
21 kg benzine/ 100 km . Dit is voor vele het verbruik op stationair toerental.

Dus moraal: opletten bij langdurig op hoge snelheid. Kans dat de motor 'arm' draait,
als je hem geen eten (= brandstof, smering, ...) geeft kan je wel eens eindigen met 2 x 5-in lijn motoren
if you get my drift :mrgreen:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr dec 26, 2008 15:11 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ok Jan, maar wanneer ga je op onze snelwegen langer dan bv. 5 of 10 minuten aan 200+km/u rijden ?

bv. er komt zo een manneke met een tdi'ke achter u hangen aan 120km/u , en ge geeft een spuit gas tot +-200km/u ,
dit kan toch gewoon op gas ?
of ga je hier ook de motor mee in gevaar brengen ?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr dec 26, 2008 15:22 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
weet je wel hoeveel tdi'kes er hier rondrijden :mrgreen: :mrgreen:
Nee, serieus, kan geen kwaad als je dit doet.

Moest je nu op skivakantie gaan via Duitsland je ge vlamt uuuuuren aan hoge snelheid op de autobahn
zou ik hem op NAFT :lol: zeggen. Ik heb twee lucht/brandstof meters geplaatst om die reden, kan ik
direkt zien wanneer hij te arm draait voor een langere periode...

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: za dec 27, 2008 12:46 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
Floor schreef:
Toch maar opletten op LPG & WOT (zie technische woordenlijst :mrgreen: )

Kijk even wat er op de verdampers staat (1 of 2 afhankelijk van de installatie; ik heb bv 1 verdamper voor 10 cilinders):
14 gr/sec x 3600 sec = 50,4 kg/hour.
Als je dus 200 km/h 'peert' 8) ,kan je maximaal 50,4:2 = 25,2 kg LPG per 100 km verdampen.

LPG is 20 % lager qua energetische waarde dan benzine, dus is gelijk aan 25.2 :1,2 =
21 kg benzine/ 100 km . Dit is voor vele het verbruik op stationair toerental.

Dus moraal: opletten bij langdurig op hoge snelheid. Kans dat de motor 'arm' draait,
als je hem geen eten (= brandstof, smering, ...) geeft kan je wel eens eindigen met 2 x 5-in lijn motoren
if you get my drift :mrgreen:


ik had dus nog ff door moeten leren...

st job - antwerpen op een werkdag is gemiddeld 30/uur dus ik denk dat het wel binnen de marge zal blijven

maar ik zal er toch zeker rekening mee houden en me er eens in verdiepen want ik moet voor het werk ook wel richting duitsland

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 0:09 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Hans , hoe doet de gas het met dit koude weer ?
alles nog in orde ?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 0:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 18, 2008 22:38
Berichten: 386
Woonplaats: Avelghem, Belgium
Hans schreef:
Sammy11 schreef:
Hans , hoe rijd de truck nu op gas ?
verbruik ?


hey sammy

de truck rijdt als een trein! :thumbright: :thumbright: :thumbright: (een tgv wel te verstaan :D :D :D )

start dus op naft en na ongeveer 300-500 meter schakelt het systeem over op gas.
als je goed oplet voel je het omschakelen, anders niet.

trekt volgens mij niet minder op gas dan op naft. ALS er verschil is is het echt absoluut minimaal.

ben nu wel van plan gewoon te AANRADER :D touren op gas en "speciaaltjes" te doen op benzine. ik rijd nu al twee weken met een naftbak vol want dat beetje wat ik nu gebruik is te verwaarlozen. Prins geeft de raad de benzine er niet langer dan drie maanden in de tank te laten dus bij extreme prestaties schakel ik over op benzine.

de installatie is zeker geschikt voor de pk's van een standaard SRT-10 maar ik weet niet of je misschien een tweede verdamper nodig hebt als je bvb naar 650 pk tuned. het zou kunnen dat de ene verdamper dan niet genoeg te drinken kan leveren.

het verbruikt ligt bij circa 1:3,5 maar ik moet nu wel zeggen dat ik een redelijk zware voet heb en de laatste tijd veel korte stukken heb gereden...

ik vind het een aanrader. stel je voor: 115 liter tanken voor 31 euro !!! :thumbright:



Goed plan :!: was ik ook maar zo slim geweest :roll: :lol:

_________________
Justine
2005 Dodge Ram SRT10
1968 Ford Mustang 289ci
_________________


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 0:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
doe je veel km justine?

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 6:49 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
Jus10 schreef:

Goed plan :!: was ik ook maar zo slim geweest :roll: :lol:


Je had problemen met verbrande cats zeker door rijden op LPG,wat is de technische uitleg hierachter feitelijk ? Snap niet goed dat catalysatoren kunnen verbranden door gewoon op gas te rijden :?:

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 9:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
Sammy11 schreef:
Hans , hoe doet de gas het met dit koude weer ?
alles nog in orde ?


hey sammy

geen problemen tot hier toe. start dus op benzine en na minder dan 500 meter schakelt het systeem over op gas. dat voel je wel even maar verder merk ik er niks negatiefs aan.

vandaag laat ik hem echter wel thuis. vind dit geen veel pk/hoog koppel weer... :lol:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 9:31 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
Jus10 schreef:
Hans schreef:
Sammy11 schreef:
Hans , hoe rijd de truck nu op gas ?
verbruik ?


hey sammy

de truck rijdt als een trein! :thumbright: :thumbright: :thumbright: (een tgv wel te verstaan :D :D :D )

start dus op naft en na ongeveer 300-500 meter schakelt het systeem over op gas.
als je goed oplet voel je het omschakelen, anders niet.

trekt volgens mij niet minder op gas dan op naft. ALS er verschil is is het echt absoluut minimaal.

ben nu wel van plan gewoon te AANRADER :D touren op gas en "speciaaltjes" te doen op benzine. ik rijd nu al twee weken met een naftbak vol want dat beetje wat ik nu gebruik is te verwaarlozen. Prins geeft de raad de benzine er niet langer dan drie maanden in de tank te laten dus bij extreme prestaties schakel ik over op benzine.

de installatie is zeker geschikt voor de pk's van een standaard SRT-10 maar ik weet niet of je misschien een tweede verdamper nodig hebt als je bvb naar 650 pk tuned. het zou kunnen dat de ene verdamper dan niet genoeg te drinken kan leveren.

het verbruikt ligt bij circa 1:3,5 maar ik moet nu wel zeggen dat ik een redelijk zware voet heb en de laatste tijd veel korte stukken heb gereden...

ik vind het een aanrader. stel je voor: 115 liter tanken voor 31 euro !!! :thumbright:



Goed plan :!: was ik ook maar zo slim geweest :roll: :lol:


hoi just10

wat hebt jij dan uitgespookt? heb je problemen met lpg? :?
ik ben er echt wel tevreden van. ik geef nu wel toe dat ik liever op benzine zou rijden maar das zo'n beetje financiele zelfmoord.... :lol:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 13:55 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Haar probleem met LPG is dat ze er geen heeft.... :lol:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling