USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
LPG https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=1047 |
Pagina 12 van 12 |
Auteur: | Floor [ di feb 10, 2009 17:34 ] |
Berichttitel: | Re: LPG |
gezien het vloeibaar wordt ingespoten zal de verdampingswarmte onttrokken worden uit/van de cilinder. Kouder lucht/brandstof mengsel = rijker mengsel (lees meer zuurstof moleculen). Wordt vooral door www.vialle.nl gebruikt. Denk niet dat ze al een pasklaar systeem hebben voor onze V10 |
Auteur: | lpg [ di feb 10, 2009 19:25 ] |
Berichttitel: | Re: LPG |
Floor schreef: gezien het vloeibaar wordt ingespoten zal de verdampingswarmte onttrokken worden uit/van de cilinder. Kouder lucht/brandstof mengsel = rijker mengsel (lees meer zuurstof moleculen). Wordt vooral door http://www.vialle.nl gebruikt. Denk niet dat ze al een pasklaar systeem hebben voor onze V10 Dat is inderdaad zeer corect, door de koudere lucht krijgt men een betere cilinder vulling en dus ook 2% vermogen winst. Met een goed afgesteld dampgassysteem krijg je 2% vermogenverlies. In beide gevallen is het verlies of de winst niet merkbaar. Een vloeibaar systeem zit wel met een meerverbruik van min. 20% |
Auteur: | DutchYellowRam [ di feb 10, 2009 19:56 ] |
Berichttitel: | Re: LPG |
Oke dus als ik het goed begrijp geeft het meer vermogen(maar niet merkbaar) maar verbruikt het ook veel meer. en dat is wel merkbaar |
Auteur: | gipsycd [ do feb 12, 2009 9:14 ] |
Berichttitel: | Re: LPG |
HanSRT-10 schreef: gipsycd schreef: eerst op "low octane " maar toen had ik het probleem dat bij warme motor (vanaf 190°F olietemp) de LPG installatie in alarm ging en overschakelde naar benzine.Nu heb ik er sinds 2 weken het "High octane" in zitten maar heb dit nog niet uitvoerig getest .ik heb al wel met de LPGdoktor hierover gebeld en als ik tijd heb rij ik er naar toe en dan gaan we vanalles uitproberen en nakijken wat het eventueel probleem kan zijn (ik heb eens samen met hem de instellingen overlopen op zijne laptop die hij allemaal kan wiijzigen aan de LPG installatie en dat is hééél veel dwz ge kunt veel veranderen maar ge kunt ook veel verkeerd doen) maar hij zag er geen probleem in . aha! gisteren had ik ook op "low octane" problemen. ik heb niet op de temperatuur gelet maar plotseling alarm en overschakeling naar benzine. ik kon niet handmatig terugschakelen naar lpg. bij stoplichten heb ik dan de motor stilgelegd en opnieuw gestart, toen bleef hij wel gewoon op gas lopen. hjet was toen -14 graden dus ik dacht dat het met de buiten temperatuur te maken had, maar het kan natuurlijk ook tune #1 geweest zijn... Ben ondertussen bij LPG installateur geweest. hij heeft de gasfilter(zit achter de verdamper,daar wordt ook de druk gemeten die het signaal geeft wanneer er naar benzine moet overgeschakeld worden) vervangen.Eerst zat er een plastic filter(Prins) maar nu zit er een metalen filter(ook van Prins) in (zou het ouder model zijn ).Het verschil zit er in dat een plastic filter minder zou doorlaten .Je kan dit zien door in de filter te kijken langs de aansluitingen die naar je gasinjectoren gaan.Bij de plastic filters zit daar nog iets in waardoor je het filterelement niet ziet ,bij de metalen filter zie je direct het filterelement zitten. Bij mij heeft deze vervangen geholpen want ik ondervind geen problemen meer. |
Auteur: | Sammy11 [ di apr 21, 2009 21:18 ] |
Berichttitel: | Re: LPG |
Heb vorige week een 2de verdamper laten plaatsen en ik merk dat de truck beter rijd dan met 1 verdamper , kan in men hoofd zitten , maar heb het gevoel dat ie beter rijd. Volgende week ga ik de SCT tuner installeren. Heb nu niet veel zin en mag 4 à 5 dagen niet autorijden , vanmorgen een operatie aan de knie ondergaan en moet een 14 dagen op krukken "lopen"... |
Auteur: | thierry [ di apr 21, 2009 21:29 ] |
Berichttitel: | Re: LPG |
das effe minder sammy veel strekte |
Auteur: | jschlee [ di apr 21, 2009 21:37 ] |
Berichttitel: | Re: LPG |
Er staat meer over LPG op mijn site http://www.srt-10.info/nl/LPG/20066/LPG.html Ik heb al veel problemen over LPI gehoord (ik wilde dit eerst ook) ik het er toch maar een verdamper op laten zetten en dat gaat als een raket! Ik heb één verdamper en soms krijgt hij net te weinig gas, maar dat is vaak als het weer wat slechter is of als mijn tank bijna leeg is. Dus ik zou lekker op safe spelen en voor VSI gaan (verbruik ik ook beter) |
Auteur: | Sammy11 [ di apr 21, 2009 22:08 ] |
Berichttitel: | Re: LPG |
ik heb VSI (Prins)... |
Auteur: | HollandBlower [ di apr 21, 2009 22:48 ] |
Berichttitel: | Re: LPG |
Ik heb nu 3 hemi`s op laten bouwen met Vialle en heb nu mijn eigen daytona ook in laten bouwen met Vialle met een 180ltr lpg tank in de bak. Al deze auto`s hebben weinig tot geen problemen gehad, en de problemen die er zijn geweest waren gerelateerd aan de techniek van de auto en niet het lpg systeem. Ook heb ik begrepen dat het lpg station http://www.allroundlpg.nl/ alle inbouw verzorgd voor extreme cars en ook al tientallen srt-10 trucks heeft voorzien van dit systeem zonder enige problemen. Ik weet dat er in het verleden met de begin fase van het systeem wat problemen zijn geweest met de pompen in de tanks, maar volgens zeggen is dit inmiddels opgelost. |
Pagina 12 van 12 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |