vyruz schreef:
Heb vrijdag met mijn LPG boer gebeld, die zei gesproken te hebben met een andere LPG boer welke reeds meer ervaring had met de '09 Rams, die had hem verteld dat hij soortgelijke problemen had met zijn 1ste installaties. Dat was opgelost nadat hij het toerental-signaal ergens anders afnam dan waar Prins aanraadt.
Heb nu voor volgende maandag een afspraak, we gaan dan dat TPM signaal op die andere plek nemen en hopen dat het daarmee opgelost is, indien niet moet de Ram ginder blijven en gaat ze samen met de invoerder kijken.
Als ik zo lees dat andere mensen geen/weinig problemen hebben begin ik te denken dat ik bij de verkeerde installateur gegaan ben (de mijne was ook zijn 1ste '09 Ram, oudere had hij alwel gedaan)
Vriendelijk is hij wel, en hij zet zich ook in om dit probleem opgelost te krijgen. Nu ja, das ook al veel waard tegenwoordig...
Zou het enkel k*t vinden om de Ram weeral x-aantal dagen te moeten missen omdat ze het probleem moeten gaan opsporen...
Ik heb precies het zelfde probleem kwa inhouden op LPG bij mijn 2009 ram (Prins VSI). Met koud weer lijkt het inderdaad meer aanwezig te zijn.
Alleen treed het bij mij bij vol gas bij 2400/2800rpm ook heel lichtjes op. Indien ik langdurig rustig heb gereden (zeg een route van 10km met 80km/h) is het echt storend aanwezig. Als ik dan een stoplicht sprintje trek is er een enorme hik bij 4000 rpm. Alsof het contact even wordt uitgezet.
Doe ik op LPG een paar stoplicht sprintjes achter elkaar dan verdwijnt de harde hik en houd hij een beetje in boven de 4000 rpm (als of je de rem een beetje inhoud)
Ben er trouwens nog niet mee naar de LPG installateur geweest aangezien ik er alleen last van heb als ik flink aan het scheuren ben iets wat ik normaal altijd op benzine doe
Ben er benieuwd of het maandag bij jou wordt opgelost door het toerental signaal van een andere plek te pakken. Klinkt namelijk erg vaag, je zou zeggen dat hij altijd slecht moet lopen als een foutief TPM signaal wordt opgepikt als input voor de lpg computer.
Gevoelsmatig loopt hij gewoon te arm waardoor de ontstekings vervroeging wordt bijgesteld door de benzine computer om pingelen te compenseren/voorkomen. Dit zou in mijn geval verklaren waarom het na een tijdje rustig (waarschijnlijk dus ook met een rijker mengels) gereden te hebben erger aanwezig is en dat met koud weer erger wordt (bij koude lucht moet er volgens mij meer brandstof worden ingespoten om het mengsel gelijk te houden)