bedankt hans, kreeg koppijn van de groene kleur...
PS, m'n VSI systeem heeft 1 verdamper en ECM voor 10 injectoren, dus alle 10 sequentieel ingespoten.
Klopt niet een VSI 8cil. is full sequentieel, bij een VSI 10cil. worden enkel 2 eindtrappen bijgeplaatst die NIET sequentieel worden aangestuurd. Toen de proto draadboom klaar was was ik de enige in Belgie met een V10 en heb ik de eerst willen ombouwen in mijn SRT-10. Tot ik het elektrisch schema had gezien, dan heb ik hem netjes teruggegeven.Probleem blijft dat WOT je kans hebt arm te draaien tgv flow verdamper(zie m'n post op blz 4) en idd minder flow
naar de laatste cilinders in lijn (de andere zuigen wat ze kunnen krijgen
)
InderdaadLamba sonde (zuurstofsensor in de uitlaat) kan je bijplaatsen om een idee te hebben (zie sig: meters boven m'n stuur, ik heb per bank een meter bijgeplaatst)
De sondes zitten natuurlijk origineel al in de uitlaat. Het is inderdaad wel leuk als je het signaal kan bekijken tijdens het rijden. Ik hang mijn OBD2 toestel aan dan hoef ik geen metertjes bij te bouwen.Vermogenverlies kan enkel op een test bank aangetoond worden. Zo maar veronderstellen dat er 50 pk weg gaat op 2 cilinders is gokken IMO.
Door middel van een scoop kan je tijdens het rijden de inspuittijden vergelijken als deze beginnen af te wijken kan je een berekening maken hoeveel hij te arm staat en ook ongeveer het vermogensverlies berekenen, ook de kleur van de boegie's zegt al veelKapotte lamda sonde kan overdreven roken (onvolledige verbranding), stilvallen motor op stationair toerental en tal van andere gevolgen hebben.
Anderzijds kan een slechte lamda waarde ook duiden op vuile sensor, slechte 'ontstekingskaarsen' (boegies
) of minderwaardige brandstof (lager octaangetal)