Het is nu vr nov 01, 2024 1:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 17:37 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
lpg schreef:
Hans schreef:
ben niet technisch dus opmerkingen maken doe ik niet, wel vragen stellen:

Bedankt voor de info :thumbright: maar het beantwoord niet alles


hoe kan een motor op bepaalde cilinders arm lopen? dat is toch per cilinder computer gestuurd ingespoten en het mengsel zou dan toch ook in iedere ciliner gelijk moeten zijn?

Het mengsel moet inderaad bij iedere cilinder het zelvde zijn maar, als de verdamper op hoge toeren niet meer genoeg druk leverd, en de wagen is omgebouwd met 1 computer dus de twee achterste cilinders zijn niet sequentieel gestuurd en spuiten het gas niet in als de inlaatkleppen open staan en lopen dus te arm. De ingang van de LPG gebeurd aan de voorzijde van de gasrail en al het gas kan al gebruikt zijn vooraleer het aan de achterste cilinders komt van de motor. En dit in combinatie met te weinig druk en niet op het juiste moment inspuiten kan brokken maken.
hoe kan je een lambda signaal in de gaten houden? is dat een foutmelding op het dashboard?

Per 5 cilinders of per bank genoemd is er een lambda sonde in de uitlaat geschroefd die de uitlaatgassen meet en weet of de motor te arm of te rijk staat en zodanig de fuel trims aan te passen.

==> maar hoe kan ik als leek die lambda sonde in de gaten houden of hij zn werk goed doet?

hoe stel je vast dat er sprake is van vermogenverlies als dat niet direct merkbaar is?
Een 10 cilinder heeft 50pk/cilinder dus als de achterste cilinders de helft van hun vermogen kunnen geven dan heb je 50 pk verlies en dat is bijna niet merkbaar.

==> hoe kan je dan vaststellen dat er een probleem (vermogensverlies) is?

wat is de meerprijs voor twee verdampers / computers tov 1 verdamper/computer?
Een verdamper bijbouwen valt mee, een 2de computer is heel duur en een kleine dag werk.

==> wat is veel geld en lost het bij een Prins installatie het probleem van mogelijk vermogensverlies en arm lopen volledig op?

volgens een wijs man zijn er geen domme vragen, alleen domme antwoorden dus van daar deze voor de technici onder jullie misschien overbodige vragen... :wink:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 17:53 
Thanx, Hans
LPG groen was niet zo duidelijk.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 18:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
bedankt hans, kreeg koppijn van de groene kleur...

PS, m'n VSI systeem heeft 1 verdamper en ECM voor 10 injectoren, dus alle 10 sequentieel ingespoten.
Probleem blijft dat WOT je kans hebt arm te draaien tgv flow verdamper(zie m'n post op blz 4) en idd minder flow
naar de laatste cilinders in lijn (de andere zuigen wat ze kunnen krijgen ;-) )

Lamba sonde (zuurstofsensor in de uitlaat) kan je bijplaatsen om een idee te hebben (zie sig: meters boven m'n stuur, ik heb per bank een meter bijgeplaatst)

Vermogenverlies kan enkel op een test bank aangetoond worden. Zo maar veronderstellen dat er 50 pk weg gaat op 2 cilinders is gokken IMO.

Kapotte lamda sonde kan overdreven roken (onvolledige verbranding), stilvallen motor op stationair toerental en tal van andere gevolgen hebben.
Anderzijds kan een slechte lamda waarde ook duiden op vuile sensor, slechte 'ontstekingskaarsen' (boegies :D ) of minderwaardige brandstof (lager octaangetal)

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 18:13 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
@Jan

ik zoek er nog 10 die zuigen... :bounce: :wink:

ik had een kapotte lambda sonde nog voor die op gas lag. daar kwam gewoon een foutmelding voor op het dashboard. sonde vervangen, foutmelding weg. ik heb verder geen problemen daar denk ik. de blauwe rook van vorige week vrijdag had een oorzaak wat verder naar achter...

maar jan, ik rijd bijna dagelijks. werkdagen mag je blij zijn als je eens 130 kan rijden. als ik van plan ben eens echt door te rijden schakel ik over op benzine.

als leek denk ik dan: 1 verdamper en 1 computer is voor zo'n gebruik toch prima?

denk je dat ik die metertjes die jij hebt echt nodig heb?

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 18:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
tja , ik vind het een goede uitleg.

tot binnenkort JM

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 18:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Hans, je hebt ze niet nodig en in het dagelijks verkeer zijn die systemen degelijk hoor.
Geen reden om bang te worden. De 10 is af fabriek aan de rijke kant afgesteld, dat
neem je met LPG dus gewoon over.

De meters heb ik erbij gezet om toch iets meer te weten over de A/F verhouding, nu weet je niets.

Zolang je cruised, is LPG perfect,
als je aan de verkeerslichten altijd eerst wil gefotografeerd worden door frituur "de blauwe streep"
is benzine beter in the long run... :mrgreen:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 19:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
bedankt jan!

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 23:14 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
wilde gewoon beetje op veilig spelen... ALS ik dan eens trap en ALS er iets mis zou zijn dan heb ik het mogelijk (sneller) gezien.
Heb geen noemenswaardige problemen met de lpg maar je hoort van alle verhalen over de levensduur van de motor etc...
Je hebt uiteindelijk geen garantie op de truck dus...meten is weten dacht dan maar... en it looks cooool 8)

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 23:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
zijn dat die twee op de stuurkolom?

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 23:25 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
correct
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 23:31 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
sjiek hè

kvind dat wel mooi
maar zeg, rijd jij nu wel of niet met die wagen? soms kan ik niet echt volgen wie nog volop in de burocratische molen zit en wie er door is :oops:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 23:33 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Z platen soms... ben nog in blijde verwachting...stillekes aan zot aan't worden :evil: :evil: :evil:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 23:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
innige deelneming...

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 23:48 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
elke week m'n bak bier leeg... :evil:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 23:48 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Floor schreef:
elke week m'n bak bier leeg... :evil:


Dat is op zich geen straf,Jan :D :D :D

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling