Jaren geleden heb ik bij mijn 318 een lekke koppakking gekregen, een lange rit naar Duitsland, met aanhanger, heuvels en warm zomerweer. op LPG. toen ik terug was uit Dld, heb ik beide koppakkingen vervangen, kleppen ingeslepen met het stokje, en alles weer terug gemonteerd.
Nu is vorig jaar de motor weer onwel geworden, hij verloor geleidelijk aan alle kracht, totdat ie niet eens meer vooruit kwam. ik heb het toen gecontroleerd, en we kwamen eruit dat het de kleppen zijn, ik heb de motor nog niet open gehaald, maar ben wel benieuwd om te zien wat het nu weer is?
Deze motor heeft pas 22000 miles gelopen (aantoonbaar).
is het mogelijk om zo'n motor op LPG te arm te laten lopen? word ie daardoor dan ook te warm? Mijn temp meter heeft nooit "te"warm aangegeven??? is er een manier om dat beter te controleren?
_________________ Groet, Bart
1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper
1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel
|