USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
Einde Be combi https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=8599 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | biglion [ zo sep 19, 2010 10:27 ] |
Berichttitel: | Einde Be combi |
Volgens de info die ik van div kanten gekregen heb is het niet meer interesant om met BE rijbewijs een oplegger achter een pick te hangen. Door de regel die er al was, maar niet toegepast door de RDW is het niet meer mogelijk om bv. 7000 kg oplegger geremd te krijgen. Het wordt nu als volgt berekent: de auto weegt leeg 2500 kg dan blijft er nog 1000 kg laadvermogen over ( 3500 kg max voor B rijbewijs) deze 1000 kg wordt keer 5 gedaan dus wordt dat 5000 kg oplegger geremd. Maar aangezien de meeste 2500 serie pick ups ca 2900 kg wegen blijft er maar 600 kg over dus 600 X 5 = 3000 kg oplegger geremd. Dit geld niet voor aanhangwagens en als het een CE wordt, dit blijft zo als het was, 10 ton met een schamel blijft mogelijk mits je de juiste keuring doet. Dus mocht je een pick up hebben met een schotel, en 7 ton op kenteken wees er zuinig op want het is de laatste. Real trucks have no spark plugs |
Auteur: | majijo [ zo sep 19, 2010 10:50 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
Klopt helemaal en er zal wel meer gaan veranderen in het b-e verhaal. |
Auteur: | paulhout [ zo sep 19, 2010 10:57 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
Enige oplossing: 4x2 met single cab, 2500 /250 serie, dan houd je wat laadvermogen over. |
Auteur: | RickyV8 [ zo sep 19, 2010 15:05 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
Klopt helemaal Martin. Ik zou als ik jou was je combi voorlopig niet weg doen.. rijd tie niet, slijt tie niet ![]() Ik ben nu bezig met m'n C rijbewijs.. Omdat een BE combi toch nogal behoorlijk geld kost, koop ik liever gelijk een vrachtwgen met een haakarm installatie. Voor m´n werk interressanter.. Kan ik de shovel in de container rijden en op lokatie volscheppen ![]() |
Auteur: | majijo [ zo sep 19, 2010 15:32 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
RickyV8 schreef: Klopt helemaal Martin. Ik zou als ik jou was je combi voorlopig niet weg doen.. rijd tie niet, slijt tie niet ![]() Ik ben nu bezig met m'n C rijbewijs.. Omdat een BE combi toch nogal behoorlijk geld kost, koop ik liever gelijk een vrachtwgen met een haakarm installatie. Voor m´n werk interressanter.. Kan ik de shovel in de container rijden en op lokatie volscheppen ![]() Hey Ricky Koop je dan een hele nieuwe,of gebruikte ![]() Let op een gebruikte dat er minimaal een euro4 motor in zit want anders mag je bijna geen stad meer in En een nieuwe incl installatie kost serieus geld ![]() Maar idd wel handig want je bent breder inzetbaar |
Auteur: | biglion [ zo sep 19, 2010 15:43 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
Andre, Dat is ook de reden dat ik geen vrachtwagen koop, ook al heb ik het rijbewijs al 20 jaar Je moet min euro 4 hebben om nog in Amsterdam te mogen komen, en de euro 5 vrachtwagens zijn er nog niet veel om een 6 tons kraan mee te nemen. Voor de pick ups welke wij rijden is dat nog niet aan de orde euro 1234567 af wat er nog mag komen. Rick, de truck rijdt super met 6 ton lading Veel suces met je vrachtwagenplannen en let goed op de euro eisen. duramax power is real power |
Auteur: | h.o dually [ zo sep 19, 2010 16:30 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
en een 3500 dan ik mag met lpg amsterdam dan wel weer in met verbruik 1 op 2.5 ![]() |
Auteur: | RickyV8 [ zo sep 19, 2010 20:36 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
majijo schreef: RickyV8 schreef: Klopt helemaal Martin. Ik zou als ik jou was je combi voorlopig niet weg doen.. rijd tie niet, slijt tie niet ![]() Ik ben nu bezig met m'n C rijbewijs.. Omdat een BE combi toch nogal behoorlijk geld kost, koop ik liever gelijk een vrachtwgen met een haakarm installatie. Voor m´n werk interressanter.. Kan ik de shovel in de container rijden en op lokatie volscheppen ![]() Hey Ricky Koop je dan een hele nieuwe,of gebruikte ![]() Let op een gebruikte dat er minimaal een euro4 motor in zit want anders mag je bijna geen stad meer in En een nieuwe incl installatie kost serieus geld ![]() Maar idd wel handig want je bent breder inzetbaar Dat wordt dan wel een gebruikte vrachtwagen. Veel kilometers zal ik er niet mee maken. Bedankt voor de tip, zal op de euro milieuklasse letten indien ik er 1 ga aanschaffen. Gr. Rick |
Auteur: | RickyV8 [ zo sep 19, 2010 20:49 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
biglion schreef: Andre, Dat is ook de reden dat ik geen vrachtwagen koop, ook al heb ik het rijbewijs al 20 jaar Je moet min euro 4 hebben om nog in Amsterdam te mogen komen, en de euro 5 vrachtwagens zijn er nog niet veel om een 6 tons kraan mee te nemen. Voor de pick ups welke wij rijden is dat nog niet aan de orde euro 1234567 af wat er nog mag komen. Rick, de truck rijdt super met 6 ton lading Veel suces met je vrachtwagenplannen en let goed op de euro eisen. duramax power is real power Martin, Wil toch nog wel een keer komen kijken naar die combi van je.. Gr. Rick |
Auteur: | biglion [ zo sep 19, 2010 20:59 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
Rick, Kijken is geen probleem heb ook wel koffie Je kunt beter even mailen of bellen voor je komt. deze week nieuwe voor en achterbumper erop en dan naar de poetser wil de auto gewoon 100 % maken. Ga er ook nog nieuwe spiegels opzetten, nu zitten er grote camper types op is geen gezicht. groeten, en onthou real trucks have no spark plugs |
Auteur: | biglion [ wo dec 29, 2010 21:31 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
zoals ik dit topic begonnen was wil ik iedereen ook even laten weten wat er nog mogelijk is. Was deze week even bij Pe Cars had er een K2500 HD 2008 diesel met schotel op kenteken gekregen vooor 4500 kg oplegger geremd. Is toch jammer dat je geen 7000 kg meer kan krijgen op een pick up Zo wel willen weten of er nog mensen zijn die ze nog wel op 7000 kg krijgen op B rijbewijs |
Auteur: | Caster [ do dec 30, 2010 13:52 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
Wat wil je nu beginnen met 4,5ton op schotel? Oplegger weegt wat... 2ton? Gewone aanhangwagen van 3,5ton MTM weegt 1100kg. Mag je bijna evenveel laden en is een pak goedkoper! Maar zijn dit regels voor Nederland of voor Belgie? |
Auteur: | biglion [ do dec 30, 2010 14:08 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
Voor Belgie weet ik het niet, maar ook al zou je in Belgie wel 7000 kg krijgen nemen ze dat niet over in Nederland In duitsland geven ze gewoon 7000 kg maar dat nemen ze ook niet over in nederland wanneer je de pick up op 3500 kg laat zetten. ach ja een europa is het nu toch of heb ik het fout |
Auteur: | mike.h [ do dec 30, 2010 17:00 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
biglion schreef: Andre, Dat is ook de reden dat ik geen vrachtwagen koop, ook al heb ik het rijbewijs al 20 jaar Je moet min euro 4 hebben om nog in Amsterdam te mogen komen, en de euro 5 vrachtwagens zijn er nog niet veel om een 6 tons kraan mee te nemen. Voor de pick ups welke wij rijden is dat nog niet aan de orde euro 1234567 af wat er nog mag komen. Rick, de truck rijdt super met 6 ton lading Veel suces met je vrachtwagenplannen en let goed op de euro eisen. duramax power is real power wie wil er in hemelsnaam 020 in rijden ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | johnski [ za jan 29, 2011 15:21 ] |
Berichttitel: | Re: Einde Be combi |
Hallo, Ik ben nieuw hier moet me zelf eigenlijk even voorstellen op een ander deel van het forum maar heb een vraagje.. Als je een pickup op c rijbewijs hebt met een schotel en laad/trek vermogen op kenteken hebt van 5800 kilo die wil je dan terug keuren naar b rijbewijs voor een be zou je dan het laad/trek vermogen kwijt raken volgens het nieuwe regels...????? By the way ik zal me zelf vanavond even voorstellen op een ander deel van het forum..... biglion schreef: Volgens de info die ik van div kanten gekregen heb is het niet meer interesant om met BE rijbewijs een oplegger achter een pick te hangen.
Door de regel die er al was, maar niet toegepast door de RDW is het niet meer mogelijk om bv. 7000 kg oplegger geremd te krijgen. Het wordt nu als volgt berekent: de auto weegt leeg 2500 kg dan blijft er nog 1000 kg laadvermogen over ( 3500 kg max voor B rijbewijs) deze 1000 kg wordt keer 5 gedaan dus wordt dat 5000 kg oplegger geremd. Maar aangezien de meeste 2500 serie pick ups ca 2900 kg wegen blijft er maar 600 kg over dus 600 X 5 = 3000 kg oplegger geremd. Dit geld niet voor aanhangwagens en als het een CE wordt, dit blijft zo als het was, 10 ton met een schamel blijft mogelijk mits je de juiste keuring doet. Dus mocht je een pick up hebben met een schotel, en 7 ton op kenteken wees er zuinig op want het is de laatste. Real trucks have no spark plugs |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |