Het is nu do maart 28, 2024 14:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 9:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma maart 17, 2014 15:21
Berichten: 17
T-Bob schreef:
Plaats eens wat foto's van dat gespan en 5th wheel bakkie. :wink:
Is wel leuk voor te zin :wink:


Geen probleem, dat doe ik graag. :lol:

Afbeelding
Koppelingsdeksel dicht
Afbeelding
Koppelingsdeksel open
Afbeelding
Van de rechterkant
Afbeelding
Van de linkerkant
Afbeelding
Canadian build and proud of it!

Ik zie dat het op de foto's lijkt alsof de 5th wheel wat gelig is, dat is in het echie niet zo. :)

Gemaakte aanpassingen ivm RDW goedkeuring:
Nieuwe, electrisch geremde as
Nieuwe verlichting achter (op de laatste foto zit de originele verlichting er nog op)
Contour verlichting afgesloten
Nieuwe koppeling (origineel uitgevoerd met Kingpin omgebouwd naar 'goosneck'
Intussen hebben we het frame wat laten aanpassen, andere constructie van de 'gooseneck' en onderlangs het frame verstevigd.

Het span is sinds die laatste aanpassingen helemaal naar de zin, we slepen het mee naar Italie en rijdt prima!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 9:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Deftig span en een mooi systeem zo te zien, jammer dat het een bamibakje is maar voorruit :D

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 13:31 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Leuk dat je wat foto's heb geplaatst,
Ziet er netjes uit ook een leuke 5th Wheeler, :thumbup:
zie je hier niet zoveel en vooral niet in die lengte. :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 14:24 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma maart 17, 2014 15:21
Berichten: 17
jaco schreef:
Deftig span en een mooi systeem zo te zien, jammer dat het een bamibakje is maar voorruit :D


Hahaha, "jammer van het bamibakkie" dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt maar op een USA truck forum is het inderdaad jammer. :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 14:28 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma maart 17, 2014 15:21
Berichten: 17
T-Bob schreef:
Leuk dat je wat foto's heb geplaatst,
Ziet er netjes uit ook een leuke 5th Wheeler, :thumbup:
zie je hier niet zoveel en vooral niet in die lengte. :wink:


Thanks! Die lengte is inderdaad schaars hier, de hele 5th wheel is 20 foot lang (of kort zo je wilt. :wink: ) Wij hebben speciaal gezocht om een zo kort mogelijke versie, we kamperen eigenlijk altijd in zuid-europa daar zijn de kampeerplekken niet al te groot zo gemiddeld. :cry:
En waarom jezelf het leven moeilijk maken nietwaar? Dit formaat voldoet prima van binnen is het een stuk ruimer dan je van buiten zou vermoeden. en wat natuurlijk bijna alles goed maakt is de American size koelkast. :wink: Nooit meer lauw bier! :occasion5:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 22:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Mooi span, en volgens mij is de Isuzu D-Max de pickup die zowat het meest oplegger gewicht op kenteken kan krijgen. Dit omdat hij leeg vrij licht is en toch 3500kg mag trekken. Ik denk dat het enige wat nog meer oplegger gewicht op kenteken kan krijgen is een echt trekkertje waar de pickup bak vanaf gehaald is. De Isuzu D-max haalt het meest benutbare uit de fifthwheel regelingen, doe je goed.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 23:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Dan krijg je zoiets:

Afbeelding

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 7:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
En dan laadbakkie erop met kingpin eronder.
Voor de 'australian'look.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 22:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
zoiets is natuurlijk minder mooi als een pickup, maar volgens mijn komt die wel als oplegger trekker op kenteken te staan en is hij daardoor bijtellingsvrij (heb ik ooit gehoord). Dus wel erg interessant voor de ondernemert. Hij zal zo ook niet altijd rond rijden schat ik, want er zitten geen spatborden op. Dus zo mag hij officieel de weg niet eens op. Of hij is nog aan de ombouw bezig en moet nog gekeurd worden oid.

Als je voor de gein zijn kenteken eens "natrekt" op de website vd rdw, dan kun je zien dat hij inderdaad als opleggertrekker op kenteken staat ipv bedrijfswagen/open inrichting. Bij de gewichten kun je zien dat hij maar een oplegger mag trekken van 2675kg totaal. Dit komt door zijn maximum toegelaten gewicht van 2690kg min de massa rijklaar van 2155kg. Het verschil is je schoteldruk, en volgens de nieuwe regels mag je maximaal 5x de schoteldruk trekken bij een BE combi. Hij mag dus op een fijne veiligere manier middels een oplegger maar 2675kg trekken, maar mag wel een gewone aanhanger of schamelwagen trekken van 3500kg..... :shock:

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 6:39 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Alleen jammer dat er dan geen V8 of cummins in ligt om er lekker vlot mee weg te komen. :?

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 9:12 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma maart 17, 2014 15:21
Berichten: 17
Custom Offroad schreef:
Mooi span, en volgens mij is de Isuzu D-Max de pickup die zowat het meest oplegger gewicht op kenteken kan krijgen. Dit omdat hij leeg vrij licht is en toch 3500kg mag trekken. Ik denk dat het enige wat nog meer oplegger gewicht op kenteken kan krijgen is een echt trekkertje waar de pickup bak vanaf gehaald is. De Isuzu D-max haalt het meest benutbare uit de fifthwheel regelingen, doe je goed.


Dat heb je goed ingeschat :thumbup:

de mijne staat als BA/BC (Vrachtwagen/oplegtrekker)op het kenteken met een afneembare bovenbouw (pickup bak) Dat is ook correct. De bak zit vast met snelsluitingen, die pak je er binnen 5 minuten af. (wel een paar extra handen meenemen voor het tillen van de bak).
Zo is het spul gekeurd, dus zonder bak. Het maximale opleggergewicht conform kenteken is 3940KG mooier wordt het niet schat ik in.

Hoewel 'slechts' een Bamitruckje was dit voor ons de beste oplossing. Ach ik mag met de 5th wheel toch nog wel meelezen op dit forum? :?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 9:15 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma maart 17, 2014 15:21
Berichten: 17
cherry red dodge schreef:
Alleen jammer dat er dan geen V8 of cummins in ligt om er lekker vlot mee weg te komen. :?


Hahahaha, ja dat zou wat zijn :thumbup: Maar met 163 PK en 400Nm hoor je mij niet klagen. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 9:22 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma maart 17, 2014 15:21
Berichten: 17
Custom Offroad schreef:
zoiets is natuurlijk minder mooi als een pickup, maar volgens mijn komt die wel als oplegger trekker op kenteken te staan en is hij daardoor bijtellingsvrij (heb ik ooit gehoord). Dus wel erg interessant voor de ondernemert. Hij zal zo ook niet altijd rond rijden schat ik, want er zitten geen spatborden op. Dus zo mag hij officieel de weg niet eens op. Of hij is nog aan de ombouw bezig en moet nog gekeurd worden oid.


Dat bijtellingsvrij is mij niet gelukt, volgens mij gaat dat alleen op als je een vrachtwagen kenteken hebt en dat is dit zo te zien niet. Bij een gewoon grijs kenteken heb je ook met bijtelling te maken.

Custom Offroad schreef:
Als je voor de gein zijn kenteken eens "natrekt" op de website vd rdw, dan kun je zien dat hij inderdaad als opleggertrekker op kenteken staat ipv bedrijfswagen/open inrichting. Bij de gewichten kun je zien dat hij maar een oplegger mag trekken van 2675kg totaal. Dit komt door zijn maximum toegelaten gewicht van 2690kg min de massa rijklaar van 2155kg. Het verschil is je schoteldruk, en volgens de nieuwe regels mag je maximaal 5x de schoteldruk trekken bij een BE combi. Hij mag dus op een fijne veiligere manier middels een oplegger maar 2675kg trekken, maar mag wel een gewone aanhanger of schamelwagen trekken van 3500kg..... :shock:


Ach dan zit ik nog goed, Volgens het specsheet mag het gewicht op de achteras 775KG wezen (5 x 775= 3875KG) het laadvermogen is 1055KG (5 x 1055 = 5275KG). Ik heb geen idee welke de maatstaf is maar ik kan met beide wel leven :thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 9:23 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma maart 17, 2014 15:21
Berichten: 17
Thanks for the compliments! :thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 13:18 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Seef schreef:

Hoewel 'slechts' een Bamitruckje was dit voor ons de beste oplossing. Ach ik mag met de 5th wheel toch nog wel meelezen op dit forum? :?


Ik zou niet weten waarvoor niet.
Denk dat er veel mensen zijn die zoeen kombinatie ook wel zouden willen hebben.
Truck met een 5th Wheeler :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling