USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

veel toeren
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=12746
Pagina 1 van 1

Auteur:  pee [ vr okt 14, 2011 22:45 ]
Berichttitel:  veel toeren

soms staat ie in de towing en hauling als je vlug moet schakelen en sturen bij het wegrijden
maar je komt er al gauw achter dat ie hier in staat omdat hij veel toeren maakt
en voor mijn gevoel schakelt ie heeeeeel laat door dan
maar nou het volgende
maandag moet ik met de aanhanger weg ,met daar op mijn motor
die gaat in de revisie
en moet ik dan juist de tow en haul gebruiken?
lijkt me toch niet al te best veel toeren voor een diesel.
die 6 liter moet dat toch normaal makkelijk kunnen trekken?

Auteur:  Big Alf [ vr okt 14, 2011 22:53 ]
Berichttitel:  Re: veel toeren

De motor kan het ook wel hebben en trekken, maar het is voor het behoud van je versnellingsbak.
Je zou denken weinig toeren is prima, maar niet voor een automaat onder zware belasting.
Doordat je in tow/haul meer toeren draait, wordt de bak beter gekoeld.

Auteur:  freddy [ vr okt 14, 2011 22:54 ]
Berichttitel:  Re: veel toeren

Met het optrekken met een beetje vracht op de aanhanger.
Heb ik hem in toe en gaulle staan.
En bij een constante snelheid weer in overdrive

Auteur:  Caster [ vr okt 14, 2011 22:55 ]
Berichttitel:  Re: veel toeren

Meer toeren betekend betere koeling voor de bak. Als ik een aanhangwagen trek, hoe klein ook, zet ik hem altijd in Tow/Haul. Liever wat meer diesel erdoor dan een transmissie (hoewel die van mij zoiezo aan vervanging toe is :D )

En zoveel meer toeren maakt die ook niet hoor. Kan heus geen kwaad. Zolang je hem niet tegen de begrenzer aanjaagd natuurlijk.

Auteur:  Ton de Draaier [ za okt 15, 2011 6:51 ]
Berichttitel:  Re: veel toeren

Goedemorgen allemaal :)
Het woord "overdrive"zegt het eigenlijk al. Het is een extra versnelling. Omdat een V8 zoveel power heeft, zou je in overdrive kunnen rijden; de motor trekt dat, MAAR, de planetaire tandwielen van de overdrive, die dan bij staan, ontwikkelen zo veel warmte, dat de boel verbrandt. Ik persoonlijk rijdt NOOIT onder de 80km/uur in overdrive. Je merkt het, de motor loopt heerlijk licht en zoals Alfred al stelt, de bak wordt meer gekoeld. Het is een misvatting te denken, dat de motor met een paar honderd toeren meer duurder loopt; het is eerder duurder om hem te smoren in te lage toeren. Waar het op neer komt, is , dat het ideale toerental is deze, welke de de onbrandingssnelheid van het gas benaderd; in lagere toeren staat het alleen maar meer te drukken op de zuiger.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/