USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

betekenis van hemi
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=93
Pagina 1 van 1

Auteur:  rumblebee [ zo mei 04, 2008 23:00 ]
Berichttitel:  betekenis van hemi

weet iemand waar het woord hemi voor staat

Auteur:  johnhemi [ zo mei 04, 2008 23:02 ]
Berichttitel: 

volgens mij is t n afkorting van het systeem dat dodge heeft voor t uitschakelen van de cilinders bij geen vermogensvraag

we zoeken t ff op

Auteur:  rumblebee [ zo mei 04, 2008 23:03 ]
Berichttitel: 

mooi dan hoor ik het wel een keer

Auteur:  jschlee [ zo mei 04, 2008 23:04 ]
Berichttitel: 

dat heeft te maken met de vorm van de verbrandingskamer ( hemisferische verbrandingskamer)

Auteur:  johnhemi [ zo mei 04, 2008 23:07 ]
Berichttitel: 

hier t antwoord justin had het al aangegeven

http://www.autovisie.nl/expertise/lezer ... /index.xml

Auteur:  rumblebee [ zo mei 04, 2008 23:11 ]
Berichttitel: 

thanks

Auteur:  jschlee [ zo mei 04, 2008 23:24 ]
Berichttitel: 

Toch maar wat extra uitleg

normal is de verbrandingskamer plat, maar bij de hemi is het een half rondje :

Afbeelding

dit is van een "normaal blok"

Afbeelding

Chrysler bouwde drie generaties van hemi-motoren voor auto's: de eerste (bekend als de Chrysler vuurkracht motor) in de jaren 1950, het tweede vanaf het midden van de jaren 1960 door het midden van de jaren 1970, en de derde in de eerste jaren na 2000.

het voordeel van een hemi motor is dat de verbranding veel beter gaat en dat de kleppen logisch in de verbrandingskamer liggen.

Nadeel is dat er maar twee kleppen op kunnen (anders zouden alle motoren nu hemi motoren zijn). Oplossing daarop is een andere vorm verbrandingskamer (pentroof). Dit is een soort dakje. Er zijn nog wat andere nadelen aan de hemi (kleinere verbrandingskamers zijn lastig te ontwikkelen etc.) maar zoals hij nu in een dodge ligt is het een top motor, genoeg inhoud en sublieme verbranding 8)

Dus wat hebben we aan type verbrandingskamers :

-normaal plat
-hemi is een halve cirkel
-pentroof is een driehoek (zie laatste plaatje)

Afbeelding

En als laatste hemi-motoren zijn niet de ruimte-effici?nt, maar dat maakt ons niet uit want in de bay van een dodge is plek zat!!! 8). Maar misschien heb je wel eens van "elephant engine" gehoord, dit heeft dus te maken met het formaat van de motor :twisted:

Auteur:  Nightrunner [ ma mei 05, 2008 20:55 ]
Berichttitel: 

johnhemi schreef:
volgens mij is t n afkorting van het systeem dat dodge heeft voor t uitschakelen van de cilinders bij geen vermogensvraag

we zoeken t ff op



Dat is het MDS systeem.
Ik moet nog erg wennen aan dit systeem.1 geluk, het is er uit te sleutelen

Auteur:  johnhemi [ ma mei 05, 2008 21:00 ]
Berichttitel: 

ja ben ik ook achter gekomen nightrunner
rij nog niet zo lang hemi dus ben nog bij aan t studeren

maar hoe kun je t mds systeem uitschakelen/sleutelen dan?

Auteur:  Nightrunner [ ma mei 05, 2008 21:12 ]
Berichttitel: 

Als je er echt vanaf wil dan moet de de solenoids en lifters vervangen.En als je dat gedaan hebt dan nog een Computerflash om de MDS functie uit te schakelen.

Betekent wel weer dat de halve motor los moet.Sowieso koppen eraf.Maar wel weer een reden om er gelijk een ander nokkenasje in te leggen :wink:


Ik kijk het eerst nog ff aan, mischien went het wel.

Auteur:  jschlee [ ma mei 05, 2008 21:25 ]
Berichttitel: 

Nightrunner schreef:
Als je er echt vanaf wil dan moet de de solenoids en lifters vervangen.En als je dat gedaan hebt dan nog een Computerflash om de MDS functie uit te schakelen.

Betekent wel weer dat de halve motor los moet.Sowieso koppen eraf.Maar wel weer een reden om er gelijk een ander nokkenasje in te leggen :wink:


Ik kijk het eerst nog ff aan, mischien went het wel.


Heb je last van het MDS systeem? er is toch maar 40 miliseconde nodig om terug te schakelen naar 8 cylinders? Het is toch een computertje dan hoeft je toch geen aanpassingen aan je blok te doen? gewoon uitzetten (zoals je aangeeft, effe flashen) of denk ik te simpel?

Als je kijkt wat er allemaal komt kijken bij de oliedruk wisseling zou ik er lekker vanaf blijven :shock:

Auteur:  johnhemi [ ma mei 05, 2008 22:42 ]
Berichttitel: 

dus geen kwestie van zekering trekken nightrunner?
nee,is me teveel moeite en zo hinderlijk vind ik t mds niet
maar mijn hemi is ook geen werkpaard,kweet niet hoe t is om er dagelijks een knikmops op kar achter te hebbe :shock:

Auteur:  jschlee [ ma mei 05, 2008 23:26 ]
Berichttitel: 

inderdaad het is vanaf 2006 en srt`s hebben het al helemaal niet.

Ik ben wel benieuwd of je merkt tijdens het rijden, in de boekjes staat dat het 40 miliseconde is en dat je dat niet merkt...

Auteur:  Nightrunner [ di mei 06, 2008 20:02 ]
Berichttitel: 

Je merkt het zeker wanneer het aanspringt,en als ie op 4 cillinders rijdt.
Hij is nogal sluggish dan.

Maar ik ben eral achter als je de tow/haul of de od off aanzet dat ie dan de mds niet inschakelt.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/