Het is nu di aug 12, 2025 12:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 22:14 
Nieuw

Hallo allemaal,

ik zit met het volgende probleem.

Bij mijn dodge ram 1500 4.7L benzine uit 2004 is nu twee keer in een week de 30 ampère zekering van de 'engine controle relay/asd' door gebrand.
de eerste keer gebeurde dit binnen de bebouwde kom, en de tweede keer gebeurde dit bij het gas geven om de snelweg op te komen. de eerste keer viel de motor uit en rolde de auto uit. de tweede keer had ik een vaartje toen dit gebeurde. het vermogen was toen weg en de foutmeldingen;

P2302 ignition coil 1 secundary circuit - insufficient ionization
P2305 2
P2308 3
P2311 4
P2314 5
P2317 6
P2320 7
P2323 8

na het vervangen van een nieuwe zekeringen zijn de relais ook verwisseld om zo te kunnen kijken of het relais misschien niet goed was, maar ook toen gebeurde het weer.

mensen misschien een idee wat dit kan zijn?!

Sander

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 22:20 
Pro Trucker

Massa-aansluiting?
Kortsluiting in de brandstofpomp?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 22:37 
Nieuw

cherry red dodge schreef:
Massa-aansluiting?
Kortsluiting in de brandstofpomp?

thnx voor je reactie, de brandstofpomp zit op een andere zekering van 20 ampère dus denk niet dat dat het dan kan zijn toch? :?:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 23:09 
Pro Trucker

Ignition-coil is je ontsteking regelaar voor je bougies.Als die niet goed is kan je auto ook uitvallen.(heb ik net even gegoogled)Slechte bougie kan ook de boel ontregelen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 23:24 
Nieuw

cherry red dodge schreef:
Ignition-coil is je ontsteking regelaar voor je bougies.Als die niet goed is kan je auto ook uitvallen.(heb ik net even gegoogled)Slechte bougie kan ook de boel ontregelen.

THNX voor je hulp!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 14:48 
Nieuw

Vandaag bezig geweest met het zoeken Nasr het probleem. Uiteraard geen rare dingen gevonden. Bougies voor de zekerheid maar vervangen. Bobines zien er uit zoals het hoort. En voor wat ik kon zien geen draden bloot zien liggen :(

Op internet rond gekeken en zag wel dat dit een vaker voorkoment probleem is onder de dodges en Chryslers maar nergens een oplossing kunnen vinden :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 16:56 
Truck forum Junky

Bougie kabels oké? :!: je kunt ook de bobines wisselen en kijken of de codes ook veranderen. Ook compressie ff meten, van het een komt het ander :wink:

http://Www.rockauto.com

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 17:21 
Pro Trucker

Accu ook nog goed?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 17:31 
Trucker

Als ik zo snel door de schema's van de 2004 blader zit er best veel op die zekering, ze kunnen online zeggen wat ze willen maar dat die er uit klapt is niet normaal.

Zo te zien de Fan van de radiator van de airco, eventuele aanwezige o2 sensor heaters, benzine injectoren (als je een LPG installatie er in hebt zitten zou die er ook nog mee te maken kunnen hebben omdat die de injectoren ontkoppelen), benzine pomp en ontstekings-spoelen en een deel van de ECU op die zekering. Aangezien die zekering redelijk belast wordt zou het ook kunnen dat een benzine pomp (ook al zit die op een 20A zekering) de 30A zekering er uit laat klappen. Bijvoorbeeld als z'n pomp i.p.v. 10Ampere ineens richting de 20Ampere verbruikt kan die de 30A zekering eerst overbelasten.

Maar goed ik zou me eerst concentreren op de dingen waarmee gerommeld is, als die er inzit is de LPG installatie zijn bedrading wat mij betreft verdacht.... Vooral het injector gedeelte...
Zou ook even kijken waar de LPG installatie zijn voeding van pakt en/of dat ook netjes is gezekerd. (niet dat het zonder zekering op die zelfde 30A zekering hangt)

Zal vanavond/vannacht de service manual even voor je online zetten zodat je je eigen hoofd kun breken op allemaal die aftakkingen op die 30A zekering :D

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 19:47 
Heavy Trucker

bonza schreef:
Als ik zo snel door de schema's van de 2004 blader zit er best veel op die zekering, ze kunnen online zeggen wat ze willen maar dat die er uit klapt is niet normaal.

Zo te zien de Fan van de radiator van de airco, eventuele aanwezige o2 sensor heaters, benzine injectoren (als je een LPG installatie er in hebt zitten zou die er ook nog mee te maken kunnen hebben omdat die de injectoren ontkoppelen), benzine pomp en ontstekings-spoelen en een deel van de ECU op die zekering. Aangezien die zekering redelijk belast wordt zou het ook kunnen dat een benzine pomp (ook al zit die op een 20A zekering) de 30A zekering er uit laat klappen. Bijvoorbeeld als z'n pomp i.p.v. 10Ampere ineens richting de 20Ampere verbruikt kan die de 30A zekering eerst overbelasten.

Maar goed ik zou me eerst concentreren op de dingen waarmee gerommeld is, als die er inzit is de LPG installatie zijn bedrading wat mij betreft verdacht.... Vooral het injector gedeelte...
Zou ook even kijken waar de LPG installatie zijn voeding van pakt en/of dat ook netjes is gezekerd. (niet dat het zonder zekering op die zelfde 30A zekering hangt)

Zal vanavond/vannacht de service manual even voor je online zetten zodat je je eigen hoofd kun breken op allemaal die aftakkingen op die 30A zekering :D

2002 - 2008 service manual: https://www.dropbox.com/s/31udzyc9rz4l3vm/2002-2008-Dodge-Ram-Repair-Manual.pdf?dl=0

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 20:53 
Nieuw

bonza schreef:

thnx voor je reactie. geen lpg en ook nooit in gezeten, dus dat valt af. maar genoeg andere dingen dus. het vreemde is dat hij er niet meteen uit springt. na het garage bezoek heb ik er nu weer in gereden zonder problemen. vrijdag gaat hij naar de amerikaan garage en hopelijk word er dan iets duidelijk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2016 11:40 
Trucker

Denk dat de handleiding van Christof gezien de grote completer is maar deze is in ieder geval specifiek voor modeljaar 2004. dodge2004.zip
Hopelijk vinden ze morgen wat, half stuk is altijd vervelend kwa diagnose.

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]