Het is nu di aug 12, 2025 12:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 22:14 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 07, 2015 18:24
Berichten: 49
Hallo allemaal,

ik zit met het volgende probleem.

Bij mijn dodge ram 1500 4.7L benzine uit 2004 is nu twee keer in een week de 30 ampère zekering van de 'engine controle relay/asd' door gebrand.
de eerste keer gebeurde dit binnen de bebouwde kom, en de tweede keer gebeurde dit bij het gas geven om de snelweg op te komen. de eerste keer viel de motor uit en rolde de auto uit. de tweede keer had ik een vaartje toen dit gebeurde. het vermogen was toen weg en de foutmeldingen;

P2302 ignition coil 1 secundary circuit - insufficient ionization
P2305 2
P2308 3
P2311 4
P2314 5
P2317 6
P2320 7
P2323 8

na het vervangen van een nieuwe zekeringen zijn de relais ook verwisseld om zo te kunnen kijken of het relais misschien niet goed was, maar ook toen gebeurde het weer.

mensen misschien een idee wat dit kan zijn?!

Sander


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 22:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Massa-aansluiting?
Kortsluiting in de brandstofpomp?

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 22:37 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 07, 2015 18:24
Berichten: 49
cherry red dodge schreef:
Massa-aansluiting?
Kortsluiting in de brandstofpomp?



thnx voor je reactie, de brandstofpomp zit op een andere zekering van 20 ampère dus denk niet dat dat het dan kan zijn toch? :?:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 23:09 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Ignition-coil is je ontsteking regelaar voor je bougies.Als die niet goed is kan je auto ook uitvallen.(heb ik net even gegoogled)Slechte bougie kan ook de boel ontregelen.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 23:24 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 07, 2015 18:24
Berichten: 49
cherry red dodge schreef:
Ignition-coil is je ontsteking regelaar voor je bougies.Als die niet goed is kan je auto ook uitvallen.(heb ik net even gegoogled)Slechte bougie kan ook de boel ontregelen.



THNX voor je hulp!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 14:48 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 07, 2015 18:24
Berichten: 49
Vandaag bezig geweest met het zoeken Nasr het probleem. Uiteraard geen rare dingen gevonden. Bougies voor de zekerheid maar vervangen. Bobines zien er uit zoals het hoort. En voor wat ik kon zien geen draden bloot zien liggen :(

Op internet rond gekeken en zag wel dat dit een vaker voorkoment probleem is onder de dodges en Chryslers maar nergens een oplossing kunnen vinden :(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 16:56 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Bougie kabels oké? :!: je kunt ook de bobines wisselen en kijken of de codes ook veranderen. Ook compressie ff meten, van het een komt het ander :wink:





http://Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 17:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Accu ook nog goed?

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 17:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Als ik zo snel door de schema's van de 2004 blader zit er best veel op die zekering, ze kunnen online zeggen wat ze willen maar dat die er uit klapt is niet normaal.

Zo te zien de Fan van de radiator van de airco, eventuele aanwezige o2 sensor heaters, benzine injectoren (als je een LPG installatie er in hebt zitten zou die er ook nog mee te maken kunnen hebben omdat die de injectoren ontkoppelen), benzine pomp en ontstekings-spoelen en een deel van de ECU op die zekering. Aangezien die zekering redelijk belast wordt zou het ook kunnen dat een benzine pomp (ook al zit die op een 20A zekering) de 30A zekering er uit laat klappen. Bijvoorbeeld als z'n pomp i.p.v. 10Ampere ineens richting de 20Ampere verbruikt kan die de 30A zekering eerst overbelasten.

Maar goed ik zou me eerst concentreren op de dingen waarmee gerommeld is, als die er inzit is de LPG installatie zijn bedrading wat mij betreft verdacht.... Vooral het injector gedeelte...
Zou ook even kijken waar de LPG installatie zijn voeding van pakt en/of dat ook netjes is gezekerd. (niet dat het zonder zekering op die zelfde 30A zekering hangt)

Zal vanavond/vannacht de service manual even voor je online zetten zodat je je eigen hoofd kun breken op allemaal die aftakkingen op die 30A zekering :D

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 19:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
bonza schreef:
Als ik zo snel door de schema's van de 2004 blader zit er best veel op die zekering, ze kunnen online zeggen wat ze willen maar dat die er uit klapt is niet normaal.

Zo te zien de Fan van de radiator van de airco, eventuele aanwezige o2 sensor heaters, benzine injectoren (als je een LPG installatie er in hebt zitten zou die er ook nog mee te maken kunnen hebben omdat die de injectoren ontkoppelen), benzine pomp en ontstekings-spoelen en een deel van de ECU op die zekering. Aangezien die zekering redelijk belast wordt zou het ook kunnen dat een benzine pomp (ook al zit die op een 20A zekering) de 30A zekering er uit laat klappen. Bijvoorbeeld als z'n pomp i.p.v. 10Ampere ineens richting de 20Ampere verbruikt kan die de 30A zekering eerst overbelasten.

Maar goed ik zou me eerst concentreren op de dingen waarmee gerommeld is, als die er inzit is de LPG installatie zijn bedrading wat mij betreft verdacht.... Vooral het injector gedeelte...
Zou ook even kijken waar de LPG installatie zijn voeding van pakt en/of dat ook netjes is gezekerd. (niet dat het zonder zekering op die zelfde 30A zekering hangt)

Zal vanavond/vannacht de service manual even voor je online zetten zodat je je eigen hoofd kun breken op allemaal die aftakkingen op die 30A zekering :D


2002 - 2008 service manual: https://www.dropbox.com/s/31udzyc9rz4l3vm/2002-2008-Dodge-Ram-Repair-Manual.pdf?dl=0

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 20:53 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 07, 2015 18:24
Berichten: 49
bonza schreef:
Als ik zo snel door de schema's van de 2004 blader zit er best veel op die zekering, ze kunnen online zeggen wat ze willen maar dat die er uit klapt is niet normaal.

Zo te zien de Fan van de radiator van de airco, eventuele aanwezige o2 sensor heaters, benzine injectoren (als je een LPG installatie er in hebt zitten zou die er ook nog mee te maken kunnen hebben omdat die de injectoren ontkoppelen), benzine pomp en ontstekings-spoelen en een deel van de ECU op die zekering. Aangezien die zekering redelijk belast wordt zou het ook kunnen dat een benzine pomp (ook al zit die op een 20A zekering) de 30A zekering er uit laat klappen. Bijvoorbeeld als z'n pomp i.p.v. 10Ampere ineens richting de 20Ampere verbruikt kan die de 30A zekering eerst overbelasten.

Maar goed ik zou me eerst concentreren op de dingen waarmee gerommeld is, als die er inzit is de LPG installatie zijn bedrading wat mij betreft verdacht.... Vooral het injector gedeelte...
Zou ook even kijken waar de LPG installatie zijn voeding van pakt en/of dat ook netjes is gezekerd. (niet dat het zonder zekering op die zelfde 30A zekering hangt)

Zal vanavond/vannacht de service manual even voor je online zetten zodat je je eigen hoofd kun breken op allemaal die aftakkingen op die 30A zekering :D



thnx voor je reactie. geen lpg en ook nooit in gezeten, dus dat valt af. maar genoeg andere dingen dus. het vreemde is dat hij er niet meteen uit springt. na het garage bezoek heb ik er nu weer in gereden zonder problemen. vrijdag gaat hij naar de amerikaan garage en hopelijk word er dan iets duidelijk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2016 11:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Denk dat de handleiding van Christof gezien de grote completer is maar deze is in ieder geval specifiek voor modeljaar 2004. dodge2004.zip
Hopelijk vinden ze morgen wat, half stuk is altijd vervelend kwa diagnose.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling