USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
hoe werkt de 4x4 juist https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=4626 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | wishmaster [ do dec 17, 2009 21:32 ] |
Berichttitel: | hoe werkt de 4x4 juist |
hallo iedereen na een winterse dag wou ik toch even de 4x4 gebruiken maar welke stand dient nu voor wat 4 lock 4 lo wat is het verschil en hoeveel mag je max rijden bij welke ik had hem op 4 lock gezet maar ik vond als ik afdraaide dat hij nogal tegen wrong is dit normaal alvast bedankt greetz |
Auteur: | mopar magic [ do dec 17, 2009 21:41 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
4lo is korte overbrenging en max 20mph dacht ik. 4 lock is normale overbrenging maar mag maximum tot 60 mph. Dat hij wat tegenwerkt bij het draaien is normaal bij 4X4. |
Auteur: | Cusith [ do dec 17, 2009 21:50 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
4 lock kan volgas nog gebruikt worden, schakel hem alleen liever niet in boven de 60 mph. Alleen de bochten mogen niet te scherp genomen worden, dan wringt ie een beetje. |
Auteur: | wishmaster [ do dec 17, 2009 21:57 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
ok manne heel fel bedankt ik dacht al bij da wringen gvd straks mijne hele nest naar de klot*n maar alle nu ben ik wel gerust gesteld heel fel bedankt he mannen greetz |
Auteur: | tom [ do dec 17, 2009 22:00 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
Het principe van 4x4 is dat de voorwielen even snel ronddraaien als de achterwielen. Bij een bocht hebben de voorwielen een korte draaicirkel, dus zouden ze langer moeten draaien. Maar omdat ze aangedreven zijn en dus even snel ronddraaien als de achterwielen zullen ze dus gaan slippen over de ondergrond. Gaat tenkoste van de bandjes. Maar in zachte ondergrond (sneeuw of blubber) is dat slippen niet zo erg. ![]() |
Auteur: | axxel [ do dec 17, 2009 22:06 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
4x4 niet op droog wegdek gebruiken alleen in sneeuw of zand/grind. Dat je banden slijten bij het wringen in bochten is nog het minst erg. Je tussenbak gaat naar de klote. Alleen met AWD kun je permanent rijden maar daar zijn er niet veel van. De meeste zijn 4x4 voor terrein alleen,dus niet voor op de gewone weg. Alex |
Auteur: | wishmaster [ do dec 17, 2009 22:12 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
hey alex bedankt voor de reactie maar er lag zeker 10 cm sneeuw op de autostrade en hij was echt niet op de weg te houden vandaar dat ik hem opgezet had want anders gebruik ik hem nooit maar ik denk ook dat ik heel slechte banden op liggen heb het zijn goodyears wat vinden jullie ervaren ram rijders ervan en welke kunnen jullie mij aanbevelen liefst met prijzen ![]() het zijn 20" ers greetz en bedankt |
Auteur: | Slow [ do dec 17, 2009 22:40 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
Precies Alex. Als je een linkse bocht draait dan maken de linkerbanden een kortere bocht dan de rechter en dus minder slag. Vandaar dat het gaat wringen als je op lock staat. Niet doen dus! In de diepe sneeuw zal het wringen wellicht zijn als je toevallig goeie grip hebt en de banden die de korte slag maken niet door kunnen slippen. Je kan hem natuurlijk ook in 4WD AUTO zetten (als je dat hebt) dan kan je op nat of droog rijden en wordt de vooras alleen aangedreven als het nodig is. |
Auteur: | DB_Cowboy [ vr dec 18, 2009 7:20 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
Wat die banden betreft.....ZO SNEL MOGELIJK eraf gooien voor je jezelf een ongeluk rijdt ![]() Ik had ook nog die originele good years liggen en die zijn echt geen ene stuiver waard van zodra het wat nat ligt en dan spreken we nog niet eens over sneeuw..... Er zijn best wel koopjes te doen hier en daar wat banden betreft,enkel goed zoeken is de boodschap ![]() Ik test momenteel nu 2 Nankang banden in 305/50/20 achteraan en verschil is enorm.Met de goodyears achteraan en vooraan brak de kont uit van het minste dotje gas,nu met die nankang's achteraan en goodyear vooraan duwt hij me gewoon rechtdoor in de bocht ipv af te draaien.Voor mij is het duidelijk,nooit geen goodyear meer. |
Auteur: | peerkehemi [ vr dec 18, 2009 9:08 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
Wat die banden betreft.....ZO SNEL MOGELIJK eraf gooien voor je jezelf een ongeluk rijdt ik wil die banden wel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | axxel [ vr dec 18, 2009 14:58 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
4lo is lage gearing met lock. 4hi is hoge gearing met lock. 4lo kun je alleen inschakelen als je echt stil staat. 4hi kun je gewoon onder het rijden aan en uit zetten. Die met AWD komen maar weinig voor maar is natuurlijk met regen/sneeuw ideaal. De originele goodyear banden gaan wel erg lang mee. Mijne verkocht met 70.000km en er zat nog steeds genoeg profiel op ![]() ![]() Alex |
Auteur: | gladdedeksel [ vr dec 18, 2009 19:52 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
hoe werkt de 4x4 juist 4x4................=16 ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | DB_Cowboy [ vr dec 18, 2009 21:30 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
hemiram schreef: Wat die banden betreft.....ZO SNEL MOGELIJK eraf gooien voor je jezelf een ongeluk rijdt ik wil die banden wel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik rook ze liever op ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | johnhemi [ vr dec 18, 2009 21:37 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
gisteren achter 2x continental Cross contact opgelegt,190 euro ex ,perfecte banden met goeie grip ,vind ik tenminste |
Auteur: | Chris46 [ vr dec 18, 2009 21:40 ] |
Berichttitel: | Re: hoe werkt de 4x4 juist |
johnhemi schreef: gisteren achter 2x continental Cross contact opgelegt,190 euro ex ,perfecte banden met goeie grip ,vind ik tenminste John, welke maat banden heb je? |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |