Het is nu wo aug 20, 2025 6:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tikkend geluid in 4x4
BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2016 16:33 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr maart 25, 2016 16:25
Berichten: 6
Hallo,

Zal me dan eerst eens voorstellen:-)
Ii ben dus Geoffroy, 24j ;-)
Als kleine jongen vond ik zo een ram altij zo een 'monster' van een auto :-)
Maar voor mijn sport (motorcross) had ik steeks een bestelwagen sinds mijn 18j.
Nu was ik dit echt eens beu aan het worden en na met een dodge van een vriend gereden te hebben was ik er zot van!
Ben op internet beginnen zoeken en vergelijke .
De eerste die ik gaan bekijken was was een 4x2 van 2004
De tweede een 4x4 van 2006.
Was er direct verliefd op, deze is het dan geworden.
Ben er nog steeds heel blij mee.
Heb er paar dingetjes moeten aan doen maar daar was de prijs ook naar.
Maar nu als ik in de weide in 4x4 rij heb ik dat geluid spijtig genoeg.
Durf er dan ook niet echt mee in 4x4 rijden.
Zoalng ik rechtdoor rijd heb ik geen lawaai. Draai ik af dan begint het ...
Ik mag hem in low of lock zetten, zodra ik afdraai begint er iets te tikken
Nu mij lijkt het dat het geluid van aan de diff vooraan komt dan...
Als het dan aan het tikken is stop ik met rijden en dan blijft het nog effe natikken.

Ik zet hem dan terug in 4x2 en dan is het weer weg...

Wat zou dit volgens jullie kunnen zijn?

Groetjes


Laatst bijgewerkt door Geoffroy op za maart 26, 2016 16:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2016 18:55 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1181
Woonplaats: Deventer
Iets met voorstellen??????




En dan vragen stellen, komen de antwoorden vanzelf.

Is hier gebruikelijk, en wel zo vriendelijk.

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2016 21:16 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do maart 17, 2016 3:18
Berichten: 24
mmm lijkt mij eerder iets in de schakelbak (boit) te zitten.

_________________
:albino: meten = weten


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 26, 2016 16:44 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr maart 25, 2016 16:25
Berichten: 6
Bij deze even wat meer uitleg gegeven ;-)
Groetjes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 26, 2016 17:55 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1181
Woonplaats: Deventer
:thumbup:

Welkom!

Helaas kan ik je niet helpen, anderen vast wel. Succes.

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 26, 2016 19:27 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Wat ik heb kunnen vinden erover(iemand met de zelfde klachten),
dat je steekas(vertanding) of je stuurkogel(gewricht)versleten is en dat je dan speling op 1 of beide voorwielen moet kunnen voelen als ie in de lucht hangt.
Hoop dat je er iets aan heb.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 26, 2016 21:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Hebben je banden allemaal de zelfde diameter?
Als je voorbanden kleiner zijn als je achterbanden begint het binnenin ook te wrikken.

Weet je ook nooit moet doen (zal je wel weten) is in lock bochten maken op harde ondergrond!
Rechtdoor is geen probleem. Dus alleen in modder of los zand gebruiken.

Speling kun je voelen door de truck op te krikken. Pak je wiel op kwart voor 3 en wrikken, voel je speling dan is dat stuur speling
Pak je wiel op 6 uur voel je dan speling, dan zijn het je fusee's of wiellager.

Aandrijfassen weet ik niet, de mijne is van '77 daarbij is alles gewoon zichtbaar. :wink:

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 26, 2016 21:35 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr maart 25, 2016 16:25
Berichten: 6
Heb klein beetje speling in stuurhuis... Dat heb ik wel gemerkt...:-/
Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Stuurgewricht rechts lijkt ook nog laar net een nieuwe te zijn..
Staan de differentieels altijd in sper?
Bij 4x4 lock en low?:-)
Grts


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2016 9:42 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Welkom op dit forum :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2016 10:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Welkom hier op 't forum

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2016 13:27 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr jan 01, 2010 20:11
Berichten: 121
origineel heb je geen sperren in de diffs.
alleen in de diff in de transfercase. in lock.
dat natikken is waarschijnlijk het motortje wat je transfercase inschakelt.
heb je wel echt 4x4 aandrijving?
zet hem in 4x4 op een stuk gras , bij voorkeur op de plaatselijke golfbaan, en geef kort 3/4 gas, dan moet je onder elk wiel een spoor zien.
zie je alleen sporen bij de achterwielen dat schakelt je transfercase niet in 4x4.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2016 20:58 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr maart 25, 2016 16:25
Berichten: 6
Wel de laatste keer dat ik het voor had was vorige week.
Was op een stukje bergop in de wei. In 4x2 geraakte ik niet boven en in 4x4 wel. Dus volgens mij werkt die dan wel. Maar als ik boven op de berg moest afdraaien dan begon het getik..:-/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2016 21:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 04, 2015 15:52
Berichten: 543
Woonplaats: Aartselaar (België)
Welkom Geoffroy :wav:

Mvg, Roland


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2016 21:47 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr jan 01, 2010 20:11
Berichten: 121
je 4x4 doet het wel ja.
probeer es als je stil staat ( dus niet rijden) in en uit 4x4 te schakelen, hoor je dan ook getik?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2016 22:08 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr maart 25, 2016 16:25
Berichten: 6
Neen dan hoor ik niets, hoor hem dan wel inschakelen..
Zelf in 4x4 op de baan rechtdoor bij het optrekken maakt die niets van lawaai. Want dat heb ik ook is getest. Enkel bij het afdraaien krijg ik getik.
Nu dat afdraaien heb ik enkel gedaan op onverharde ondergrond...
Groetjes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling