Het is nu zo aug 10, 2025 23:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2015 20:33 
Nieuw

hallo allemaal,

morgen ga ik voor mijn eerste dodge ram kijken. het gaat om een DODGE RAM PICKUP RAM 1500 5.9 V8 SPORT 4X4 TRUCK CREW CAB 6 PERSOONS.

http://www.samiautos.nl/occasions/detai ... ect=ac4124

ik vroeg me af of deze auto misschien van iemand hier is geweest en misschien heeft iemand wat tips waar ik op moet letten.

graag hoor ik van jullie :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2015 21:36 
Super Trucker

Is een laramie uitvoering (in ieder geval het interieur)sport logo is volgens mij erop geplakt.
Ziet er niet verkeerd uit als hij echte km heeft zijn er nu ongeveer 180.000km.
Kijk ook of er een onderhoud historie bij zit.

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2015 21:42 
Trucker

zie wel een trekhaak maar geen trekgewicht op kenteken bekend bij rdw...

my dodge sounds beter than a hybrid

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2015 23:15 
Pro Trucker

Ik zou indien je echt interesse hebt in de auto, er wel bij bedingen dat ze de lpg op kenteken zetten.
Overigens staat er ook geen trekgewicht vermeld op het kenteken, dus als je er een aanhangwagen achter wil hangen heb je een probleem.
Verder kom ik op internet ook redelijk wat negatieve ervaringen tegen over deze handelaar, volgens mij was dit bedrijf hier
op het forum overigens ook al eens eerder negatief onder de aandacht gekomen.
Als je toch tot aankoop overgaat, zorg dan in ieder geval dat je alles zwart op wit hebt wat je afspreek met ze.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2015 23:38 
Nieuw

Big Alf schreef:
Ik zou indien je echt interesse hebt in de auto, er wel bij bedingen dat ze de lpg op kenteken zetten.
Overigens staat er ook geen trekgewicht vermeld op het kenteken, dus als je er een aanhangwagen achter wil hangen heb je een probleem.
Verder kom ik op internet ook redelijk wat negatieve ervaringen tegen over deze handelaar, volgens mij was dit bedrijf hier
op het forum overigens ook al eens eerder negatief onder de aandacht gekomen.
Als je toch tot aankoop overgaat, zorg dan in ieder geval dat je alles zwart op wit hebt wat je afspreek met ze.

bedankt voor je reactie. dat hij op benzine is, is ook iets wat ik zoek aangezien ik particulier er mee ga rijden.
ik ga eens kijken of ik meer over de dealer kan vinden. thnx

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2015 23:55 
Pro Trucker

Maar deze rijd niet op benzine, er zit lpg in en dit is niet op het kenteken vermeld.
Dit gebeurde vroeger (voor de invoering van de apk) regelmatig, maar nu eigenlijk niet meer.
In vind het persoonlijk nogal dubieus als er zulke auto's bij een bedrijf worden aangeboden.
Het is uiteraard goed mogelijk om de gas installatie eruit te halen, maar let er wel op dat alles moet
worden verwijderd van de lpg installatie. En eigenlijk zou er ook een nieuw inlaat spruitstuk op moeten,
anders heb je grote kans op storingen i.v.m. valse lucht in de inlaat. Ook moet de computer van de lpg
weer worden afgekoppeld en de bedrading van het motor management worden herstelt.
Als je op benzine wil blijven rijden, zou ik nog even verder zoeken voor een auto waar geen lpg in zit
en/of heeft gezeten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2015 23:57 
Nieuw

ik heb ook op internet gelezen. idd een aantal negatieve ervaringen maar daar tegenover ook weer veel goede. altijd lastig om hier op af te gaan. op het forum kan ik niet zo 1,2,3 negatieve berichten vinden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2015 0:00 
Nieuw

Big Alf schreef:
Maar deze rijd niet op benzine, er zit lpg in en dit is niet op het kenteken vermeld.
Dit gebeurde vroeger (voor de invoering van de apk) regelmatig, maar nu eigenlijk niet meer.
In vind het persoonlijk nogal dubieus als er zulke auto's bij een bedrijf worden aangeboden.
Het is uiteraard goed mogelijk om de gas installatie eruit te halen, maar let er wel op dat alles moet
worden verwijderd van de lpg installatie. En eigenlijk zou er ook een nieuw inlaat spruitstuk op moeten,
anders heb je grote kans op storingen i.v.m. valse lucht in de inlaat. Ook moet de computer van de lpg
weer worden afgekoppeld en de bedrading van het motor management worden herstelt.
Als je op benzine wil blijven rijden, zou ik nog even verder zoeken voor een auto waar geen lpg in zit
en/of heeft gezeten.

er staat dat deze auto op benzine rijft. dat staat aangegeven op de site op op de rdw site staat ook 'type gasinstalatie niet van toepassing' ik ga er dus van uit dat deze niet op gas gereden heeft??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2015 0:02 
Nieuw

Big Alf schreef:
en/of heeft gezeten.

excusses ik zie het nu ook! sorry en bedankt!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2015 9:35 
Nieuw

zou ik deze auto, mocht ik hem aanschaffen niet makkelijker terug op benzine krijgen? hij hoeft iedergeval niet omgekeurd te worden op kenteken. wat mij beviel aan de auto was dat de km stand relatief laag was. in 2007 is de auto naar nl gekomen en is van 1 eigenaar geweest

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2015 10:13 
Super Trucker

Als de auto jou bevalt en je wilt hem kopen,
Maak met de handelaar uit dat hij het gas eruit flikkert en alle gaten dichtmaakt.
En probeert of hij een trekgewicht op kent. kan krijgen.
Is handiger als je er eens vanaf wilt iedereen met zo een truck wilt er eens wat
Legaal achter hangen.

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2015 11:07 
Nieuw

bedankt allemaal voor jullie reacties. ik heb besloten de auto niet te kopen mede door informatie over de auto wat niet helemaal klopt en ook de negatieve reacties over deze handelaar die ik hier maar ook op andere forums heb gelezen. jammer omdat ik dacht eindelijk een mooie truck te hebben gevonden in mijn prijscat. maar zal verder gaan zoeken naar een ander.

ieder geval bedankt voor jullie comments

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2015 11:29 
Pro Trucker

Volgens de RDW heeft de auto 2 eigenaren gehad. Wat ik mij ook af vraag, waarom de handelaar de lpg niet op kenteken laat zetten.
Waarschijnlijk is de installatie of door een hobbyist ingebouwd of niet geschikt voor de auto. Ik vermoed dat deze handelaar alleen geld wil verdienen
en wanneer je met allerlei eisen komt voor het verwijderen dan wel in orde maken van de lpg, hij geen thuis geeft of daar geld voor wil zien.
Trekgewicht achteraf op kenteken laten vermelden kan ook nog een hele klus worden, daar staan genoeg topics over op het forum.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2015 11:47 
Nieuw

Big Alf schreef:
Volgens de RDW heeft de auto 2 eigenaren gehad. Wat ik mij ook af vraag, waarom de handelaar de lpg niet op kenteken laat zetten.
Waarschijnlijk is de installatie of door een hobbyist ingebouwd of niet geschikt voor de auto. Ik vermoed dat deze handelaar alleen geld wil verdienen
en wanneer je met allerlei eisen komt voor het verwijderen dan wel in orde maken van de lpg, hij geen thuis geeft of daar geld voor wil zien.
Trekgewicht achteraf op kenteken laten vermelden kan ook nog een hele klus worden, daar staan genoeg topics over op het forum.

ik heb ze gebeld en afgezegd. de man zei dat de auto maar kort op gas heeft gereden, en de installatie er maar sinds heel kort onder zit, maar bij het rdw niet op gas kenteken gezet kon worden omdat de installatie niet geschikt zou zijn.... evengoed een raar verhaal dus

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 21:04 
Nieuw

hallo allemaal,

ik ga het weekend in het nieuwe jaar weer een kijkje wagen bij een andere dodge ram. ik had al eerder het advies gekregen om naar een 4x4 te kijken en dat heb ik dan ook gedaan. ook werd mij verteld dat ik beter naar een Hemi opzoek kon gaan maar dit werd voor mij prijstechnisch gezien wat moeilijk. mijn oog is op deze gevallen en zal hier dan ook eerdaags naar kijken. ik weet niet of deze bekend is hier dus dacht ga het eens vragen.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... parkdeck=1

het enige minpuntje wat ik tot zover weet is dat hij op de zijschermen van de laadbak wat roest heeft. ik heb dit al vaker gezien bij dodge's is dit ook een kwaal van deze auto's? uit zijn informatie heb ik begrepen dat er 5 jaar geleden een ander gereviseerd blok in is gehangen, maar of dit een minpuntje kan zijn weet ik niet? Tips waar ik nog op moet letten?

gr

sander

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]